Gå til innhold

Hei jeg har bare et lite spm til dere som bærer tvillinger:) Håper noen har lyst til å avare meg...

mami:)

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid, 17 uker på vei, (har ikke vært på UL ennå) men har lenge gått med en følelse av at det kan være flere enn 1 inni magen min. Vet ikke hvorfor je føler det, er liksom "ingenting" som skal tilsvare det. Hverken jeg eller mannen min har tvillinger i familien. Syns ikke magen min er unormalt stor, helt vanlig. Er det mange som opplever at magen ikke er så veldig mye større rundt disse ukene? Har vært veldig dårlig, sliten og manglet veldig energi helt siden jeg fant ut at jeg var gravid.

Hvordan hadde dere det de første ukene, og hvordan fant dere ut det var tvillinger? Hadde dere en følelse?

Fortsetter under...

Jeg fant ut at det var tvillinger på en tidlig ultralyd i uke 13. Jeg hadde spøkt med at det kanskje var to der inne, men noen sterk følelese av at det var to kan jeg ikke si jeg hadde. Da jeg derimot var på kontroll uken etter sa legen at størrelse på livmor tilsvarte ca18 uker i uke 14. og symfysemålet har siden da ligget langt over normalfeldtet selv om jeg ikke har syntes magen har sett så stor ut, så jeg tror kanskje legen ville ha mistenkt tvillinger eller veldig feil termin hvis jeg ikke allerede hadde visst det.

jeg fant også tidlig ut at jeg bar på tvillinger.

Var da bare 6+1.. trodde det var SA, så jeg ble henvist til ul for å bekrefte/utelukke dette...

Men med en gang jeg kom inn på undersøkelsesrommet visste jeg at det var 2!

Sa det til og med før gynekologen hadde fått kikket :o)

Og rett hadde jeg, der var det to små hjerter som banket :o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...