Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 I oppskrifta mi står det at jeg skal dele et blomkålhode i buketter, og dampe det i noen minutter...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Ingen som kan hjelpe meg....? : ) Kan jeg ha litt vann i en kjele, ha oppi blomkålen, sette på lokk, og koke på svak varme til vannet er borte?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 blir skremt naar voksne mennesker ikke kan koke en blomkaal..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Jeg kan heller ikke det. Synes ikke det er noe rart. Vi koker alle grønnsaker i kjelen med litt vann her. Det er heller mye merkeligere at noen ikke kan tenke lenger enn til sin egen vegg.
Lea Laus Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Ja, hvordan damper man egentlig grønnsaker? Dette lurer jeg på også, for jeg koker de i et par min. Ihjel kokte grønnsaker er det værste jeg vet. uhhh..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Kok opp vann i en kasserolle Når vannet koker har du grønnsakerne oppi. Da demper du varmen så den ikke foss koker og etter noen min er de ferdige
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Jeg bruker en spesiell dobbeltkasserolle. Det er én vanlig kasserolle, og den tar man litt vann oppi. Så har man en annen, tilhørende kaserolle med huller i bunnen, som man setter oppi denne. Her legger man så grønnsakene i, og setter alt på kokeplaten. Da vil dampen fra det kokende vannet i bunnen stige opp og koke grønnsakene unen at alle vitaminenen renner ut i vannet, slik de gjør hvsi man koker dem oppi vann.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Du fyller litt vann i en kjele, og setter en rist nedi. Legg grønnsakene på risten, og kok opp vannet. Det bør være et par-tre cm mellom grønnsakene og vannet. Du kan gjerne ha litt salt på grønnsakene, evt en liten dæsj smør i kokevannet. La grønnsakene dampes i dampen fra det kokende vannet til de oppnår ønsket konsistens. Velbekomme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå