Lea Laus Skrevet 18. november 2009 #26 Skrevet 18. november 2009 Min svigermor har også kjøpt sånn nervøs fløyel på rull fra Jysk og har forsøkt å prakke den på meg i evigheter - Sorry men den duken syns jeg er heslig. Derimot så er telys veldig fint:) Jeg plukket masse hengebjørk som jeg surret sammen og la rosehoder og telys innimellom. Ble veldig fint! Din dag, din pynt. Gjør som du vil:)
rødt&blått Skrevet 18. november 2009 #27 Skrevet 18. november 2009 Vi hadde endel gjester, så med 2 langbord ble det papirduk fra binders. Og så hadde vi noen kubbelys i tillegg vinglass med dekorstein og telys i! Kjøpte også liljer til å ha på bordene og en sånn pyntebord/løper som de hadde en gang på kremmerhuset.. Enkelt og greit. Fikk masse skryt! Ikke gjør så mye ut av det, du skal slappe av og nyte denne dagen du og! Neste gang blir det gryterett med godt brød til, ikkeno tapas!!! Ellers bestiller jeg det som skal spises. Er nok av ting å tenke på!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 18. november 2009 #28 Skrevet 18. november 2009 Da hadde nok svigermoren din falt sammen hvis hun hadde sett vårt dåpsbord. Vi hadde rosa telys i noen blanke telys holdere, kjøpt på Ikea. Siden vi ble så mange (25) og ikke hadde nok service til alle, kjøpte vi kaffeservice fra ikea (kopp,te fat og vanlig fat) I tillegg kjøpte vi helt blanke fat, litt større enn de fra kaffeservicet - alt til 5kr pr del. Det måtte bli slik når vi var så mange. Vi hadde kjøpt noen snitter, og svigerfar hadde laget en knallgod lapskaus. Så hadde vi også et par kaker. Duken? Jo det var en ekte papirduk kjøpt på Nille ( eller var det Europris? Husker ikke..) Bordet ble veldig fint det, fikk mange komplimenter:-) Både for bord og mat... Gjør det på din måte du, det er det som er riktig:-) Lykke til:-)
Mom2Two Skrevet 18. november 2009 #29 Skrevet 18. november 2009 Svigermor er gammeldags, pynt som du vil!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. november 2009 #30 Skrevet 18. november 2009 Telys er helt ok!!!! Bruk det du vil og som passer deres pynt best =)))
Sanchin Skrevet 18. november 2009 #31 Skrevet 18. november 2009 Jeg hadde også disse dukene, de duger som bare det
Gøril (210406) Skrevet 18. november 2009 #32 Skrevet 18. november 2009 telys er fint og koselig i mine øyne og hvem har funnet på at man må ha hvite duker til fest?
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. november 2009 #33 Skrevet 18. november 2009 Jeg og er nok litt sær der. Pen duk ihvertfall. Helst stearinlys. Men, det er min mening.. Litt artig, svigermor forteller meg om duken man får kjøpt i fløyel på Jysk til 100,- for 5 meter i dag. Men, min mening er at fløyel ikke passer til pene selskap.. Sorry, bare min ærlige mening. Enig med svigermoren din jeg..
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 18. november 2009 #34 Skrevet 18. november 2009 Min svigermor holdt på å forgå under all planlegging og gjennomføring av dåp hun, men ettersom jeg ikke orka mere mas gikk jeg med på et kompromiss. Vi hadde mine nydelige rosa telys i rosa telyslykter med sommerfugler, samt høye glasslysestaker med rosa høye lys. Hvite duker ble det hos oss, og maten orker jeg ikke snakke om engang... Men det er deres barnedåp, og jeg syntes du skal gjøre det på din måte, så får svigermor finne seg i det. Ellers så får du ta feiging metoden min og finne en mellomting
Gjest Skrevet 18. november 2009 #35 Skrevet 18. november 2009 Jeg foretrekker t-lys på bordene De er lave, lettere å ha kontroll på og står ikke i veien for samtaler over bordet Hos oss er det mange barn i slike anledninger og de få gangene det blir ordnet høye lysestaker på bordet er jeg alltid nervøs for at de skal falle! Men så er jeg generelt mest glad i t-lys og kubbelys, mens stearinlys gjerne kan henge på veggen el. Brukte selv t-lys og fargede stener på bordet under dåpen. Så hadde jeg et par boller med flytelys. Var mektig fornøyd. Enkelt, moderne og etter min smak pent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå