Gå til innhold

Er det ikke "fint" nok med telys?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha barnedåp neste søndag og tenker å bare ha telys på bordet. Har funnet noen fine babyblå noen.. Min svigermor synes ikke dette er fint nok i en barnedåp, da er det eneste som gjelder sånne høye vanlige stearinlys.. Synes dere også dette? I tillegg ville svigermor nesten forgå da hun hørte hva slags duk jeg skal ha på bordet; beige nervøs fløyel, kjøpt som metervare på jysk! Hun mener ordentlige hvite duker er det eneste som gjelder i en fest som barnedåp.. Jeg ser for meg i hodet hvordan jeg skal pynte bordet i dåpen og vet det blir kjempefint, så jeg bryr meg egentlig ikke om svigermor sine meninger, men hva synes dere?? Er det jeg ikke har peiling eller er svigermor gammeldags??

Skrevet

vi hadde noen høye vanlige stearin lys og noen kubbelys begge i rosa.. så hadde vi en helt litt fin hvit papirduk fra nille. så hadde jeg en del pynt på bordet og glassplater under kubbelysene.. ingen brydde seg om at dugen var papirduk.. selvfølgelig kan du bare ha telys om du vil det og det samme med duken..

Skrevet

Hehehe, jeg er enig med henne jeg:-) Jeg er litt sær på sånt og mener t det bør være en skikkelig hvit duk og pent service er viktig.

MEN, når det er sagt, så er det faktisk du som bestemmer dette. Gjør som du vil og ikke bry deg med henne. Det blir sikkert kjempefint uansett=)

Skrevet

Din eller hennes baby som skal døpes?

Nei da, du går for det du vil ha. Hadde du latt henne bestemme i hvilken som helst annen fest også?

Din baby, din babys dåp, så sant hun ikke skal betale alt, så bestemmer du. Ha en fin dåp.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

heh, ja jeg er nok enig med henne jeg også :) Hvit duk, og høye lysestaker! :o) Men jeg er veeeldig pirkete på sånt, alt skal være superdupert når jeg ordner i stand! Sier ikke at det du ender opp med ikke blir fint, for det blir nok helt nydelig, men jeg personlig ville valgt høye lys og hvit duk :o)

Skrevet

det spørs vel litt hvordan du vil pynte me telysene det..

skal du ha de på noe fat eller vase osv..

har du sett noe for deg så går for det. det blir sikkert kjempe fint :)

selv hadde vi knall rosa runde lys ikke noe høye vanlige lys.

og vi brukte bare hvit laken som duker.. (lakene var helt nye da og kjøpt inn for å brukes som duker i store selskap osv..)

tror ett par gamle bestemødre og svigermor osv reagerte litt på at vi brukte knall rosa og limegrønn til å pynte med i stede for babyrosa hehe

sånn er det vel bare me svigermødre og sånt.

Skrevet

hmm... jeg har også skjønt at det er forskjellige meninger om dette.. Fant ut at det var best å holde munnen etter at jeg sa vi tenkte å lage en viltgryte av pose til middagen. Nevnte noe om papptallerkner også men da så jeg av blikkene de andre sendte hverandre at dette burde jeg ikke prate om... Sa igrunn bare dette for at det er det mest lettvinne. Kommer nok ikke til å ha papptallerkner, bare så det er sagt. Men det skal jo være en fest for kosens skyld. Man orker ikke ekstremt mye rydding og vasking etterpå.

Gjør akkurat som du vil! Kommer sikkert til å bli kjempefint! :)

Skrevet

hehe hadde papp tallerker også vi... gullfarga papptallerker :P

høres fryktelig harry ut men det ble faktisk fint da. sammen me resten av pynten. hadde vanlig service til kaffi. men vi er ikke typen til å ha stivpynta fester og festligheter.

vi hadde bare selskap for å samle alle sammen og spise noe smørbrød i lag og kose oss.

Skrevet

kjør på med telys :)

dere bestemmer selv..

Skrevet

Vi hadde papptallerker i snuppa sin barnedåp, vi leide barnehagen til gutta og hadde dåpen der, siden vi ble så mange. Ingen så reagerte på det i det hele tatt. Hadde koldtbord, så det fungerte helt fint :-) Ikke bry deg om hva svigermor sier, gjør det du selv vil du :-)

Lykke til med dåpen :-)

Skrevet

Er du som bestemmer, er ditt barn.

Men med dukene er nok jeg enig med svigermor, hvite duker i pent selskap. Også synes jeg de nervøs fløyels saken er mindre pen for å si det rett ut.

Lysene er jeg både og på, penest med høye lys i fine staker. Men telys går også.

Skrevet

Min mening er at den nervøse fløyelen fra Jysk er grusom, og sitter man inntil duken med feks svarte klær ser man ikke ut etterpå. Klærne blir fulle av noe som smitter av fra den fløyelen.

Og hvite duker i pene selskaper er et must!

Det samme er ordentlige service.

Skrevet

Jeg elsker telys så det synes jeg absolutt det er. Men sleng på en høy stake da, som matcher telysene så flker svigermor hun fått en finger med i spillet. Kan være lurt for husfreden skyld. ;o))

Skrevet

Jeg må tilegge at jeg da mener telys som er litt "mer", telys en slike vanlige standard....

Skrevet

Telys som er gjennomfargede og plastkopp , oppi feks lyskopper av blankt glass syns jeg er fint :)

Skrevet

Åhhh, for meg er sånne materielle jålerier noe tull, og det er en av flere grunner til at mine barn ikke er døpt. (Hovedgrunnen er jo det religiøse da, men...) Gjør det sånn som du vil ha det, det blir sikkert knallfint:)

Skrevet

Jeg syns ikke telys gjør noe fra eller til, men den helsikes fløyelen kjøpt i metervare på jysk fester seg gudbedre overalt. Hadde en kjempejobb med både bunader og dress etter å ha vært i selskap med den fløyelen på bordet.

Skrevet

Det er ditt valg- uten tvil.

Men jeg må si meg enig med henne, det er penere med høye lys i tillegg til telys. Det gir en helt annen effekt enn telys. Telys er mer sånn koselige ting på bordet :)

Duken er jeg ikke enig i at er simpel. Jeg har sett noen dekoratører bruke det på bord og det er alt annet enn simpelt.

Papirduk derimot...... Men hver sitt valg.

Og det er ikke svigermor du skal tekkes den dagen.

Skrevet

Hehe, blir da fint nok om at det andre er med. Aberet er at de fort brenner ut. Beige nervøs fløyel er mer fest på lokalet enn barnedåp, MEN det er du som bestemmer. Alt må ikke gjøres som det alltid er blitt gjort. Så jeg er litt enig med deg, litt enig med svigermor.

Foreslår at du prøvepynter en god stund før, det som ser fint ut i hodet, ser ikke alltid like fint ut når det er kommet på bordet.

Skrevet

Telys rett på bordet synes jeg ikke er særlig fint, og det koster jo ingenting å kjøpe sånne blanke små "former" å ha lysene i. Jeg liker sjelden høye lys på et bord fordi det kutter av kommunikasjonen på tvers, og det passer bedre i et voksenselskap. Din svigermor er gammeldags, men jeg må si meg enig med de som ikke liker nervøst fløyel på bordet. Det ser litt "billig" ut, og da er det penere med kvite duker fra europris til 60 kr med voksbelegg.

Jeg har vært i mange barnedåper/navnefester de siste årene og bordene er dekket barnslig og lekkert:)

Skrevet

La meg bare få si at jeg skal ha telysa oppi små lysestaker kjøpt på Ikea. Og dersom en vasker den nervøse fløyelen før en bruker den som duk, så loer den ikke av.

Skrevet

Du må selvfølgelig få velge selv hvordan du vil pynte i ditt barn sin barnedåp!

Hvis du likevel vurderer hvit duk så har Europris veldig fine og veeldig billige hvite duker i stoff. Det er pent søm-mønster i dem, og min bestemor var superstolt og overbevist om at jeg hadde skaffet meg duker i damask til selskapet.

Skrevet

JODA DET ER FINT NOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Til dåpen til begge barna her i huset har jeg pynta med telys: Jeg tok rett og slett konjakkglassene og tok i lyseblå dekorsand til pjokken sin dåp og lyseblå telys oppi. Til snuppa sin dåp var det konjakkglass med rosa dekorsand og rosa telys :-))))))) Vi hadde leid lokale og leid duker og de var hvite, men synes du har en fin plan med duken du vil pynte med :-)

Jeg fikk kjempemasse skryt av at folk syntes bordet var så fint pynta, til og med svigermor var fornøyd!

I tillegg lade jeg blomster dekorasjoner selv og jeg var veldig fornøyd ed pynten. Lykke til :-)))))

Og bare for å ha nevnt det dekorsanden kjøpte jeg begge gangene på Nille.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...