Gå til innhold

3 mnds kontrollen da for dere i augustgjengen? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var i dag. Vesla har nå vokst 9 cm og lagt på seg ca 2700g siden fødselen, så hun er fortsatt litt stor for alderen med sine i dag 6920g og 63 cm.

Ellers gikk det veldig bra, ikke helt glad for sprøytene, men gikk fort over. Fikk høre at hun var usedvanlig sterk i rygg og nakke, men mer normalt sterk i brystmuskalturen. Og så sa HS at vesla har en helt eksemplarisk hodeform, det var da også noe å kommentere, hehe... Kommer sikkert av at hun ikke har noen favorittside og ligger mye på magen på dagtid.

Hva med dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er også småen (kan vel ikke kalle han det lenger..hihi) stor for alderen, hele 7840g og 65,5 cm. Sprøytene gikk veldig bra, fikk littt feber etter på men var så flink atte:)

Fikk også masse skryt for at han var så "voksen" og tidlig fremme for alderen:D

Skrevet

Vi var også på kontroll i dag. Og tulla er 63cm og 5255g. Lang og slank med andre ord. Har vokst 11cm siden fødsel (23.august) og lagt på seg ca 1400g.

Skrevet

Vår lille gutt veide 3000g og 50 cm lang ved fødselen. Og nå 61 cm lang og veier 6.220. Gikk bra å ta vaksinen, men ble litt sutrete resten av dagen..

Skrevet

Minste jenta her var blitt 5050g og 60cm på 3 mnd kontrollen. Hun har lagt på seg 2230g og strekt seg 11 cm siden fødselen.

Sprøytene var ikke noe gøy, men det gikk fort over og resulterte i ei ekstra trøtt lita jente resten av dagen.

Skrevet

Gutten min var på kontroll i går og var 6830gram og 65 cm lang. Han har vokst 15 cm og lagt på seg 2850gram siden fødselen:-) Vaksninene gikk veldig bra, bare et lite klynk på den vondeste av vaksinene. Fikk litt feber, så ga han en paracet i natt, ellers bare ekstra trøtt. Ellers var det lite prat og fort ut igjen, men han var visst helt etter boka:-) Tenk at min lille knert er 3 mnd allerede.

Skrevet

Vi var på kontroll for en uke siden. Da var mini blitt 61,5 cm og 7150 g. Han har lagt godt på seg, var bare 2970 og 48 ved fødsel. Altså har han lagt på seg 4180 g og vokst 13,5 cm. Jeg tror forøvrig at han var litt lenger enn 61,5. hadde målt han til 63 selv dagen før. Og han lå litt sammenkrøllet da de målte syns jeg...

Ellers skreik han som en gal av vaksine nr 2, gikk en time og roe han ned. Etter han roet seg var det en sovende gutt i ett og et halvt døgn. FIkk også noen utslett på ene låret av vaksina. Ikke noe farlig sa de, jeg var på helsestasjonen dagen etter også fordi han ikke var seg selv i det hele tatt.

Ellers sa helsesøster at jeg hadde en perfekt baby, han flørtet litt heftig med henne. Han er så innmari blid hele tida.

Han er ikke veldig sterk i nakke og rygg ennå, han sov nesten hele døgnet i en og en halv mnd etter han ble født, og da var det lite aktuelt med trening og mageleie første tida.

Skrevet

Niklas var 52 cm og veide 4015 g ved fødsel... på 3 mnd kontrollen så var han 62 lang og veide 6380, han var 41 rundt hodet;) fikk ikke tatt vaksine da lille gutt har vært litt små syk de siste ukene... så må tilbake senere...

Skrevet

Vi var på kontroll for to uker siden, og lillemann hadde lagt på seg 2755g og blitt 11 cm lengre siden vi forlot sykehuset, og hadde altså blitt 5905 g og 62 cm (var 3400g/51cm ved fødsel, men gikk ned en del). Sprøytene ble mottatt med skrik, men det gikk fort over. Avsluttet kvelden med en krakilsk skrikeøkt, på ca 10 min, ellers ingen bivirkninger.

Det som er artig, er at jeg synes utviklingen har skutt fart etter 3 mndkontrollen. Bevegelsene hans blitt roligere og mer kontrollerte, og personligheten hans får stadig flere nyanser. Han er også blitt mer positiv til mageleie, og dermed sterkere i nakken. Og det blir bare bedre og bedre å være mamma :)

Skrevet

Ja, ikke sant? Vesla var 3 mnd for litt over en uke siden og de siste dagene har vi også merket en endring hos henne. Er sikkert alderen. Som du nevner er beegelsene mer kontrollerte nå føler jeg. I går tok hun for første gang skikkelig tak i en leke med begge hender og puttet i munnen, ut og så på den og inn igjen i munnen, før har hun bare slått til leker, eller grpet om dem, men ikke sett ut for å forstå at det er hun selv som holdt den. Kjempedeilig når man føler ting går fremvoer og det blir enklere :-) Så vidt jeg kan huske fra de andre er det nettopp når, fra 3-4 mnd at utviklingen, den godt synlige, virkelig skyter fart.

Skrevet

da har vi også vært på kontroll, og mini veide nå 6620 g( 3730 v/fødsel) og var 61.5 cm(51 v/fødsel).

han bablet ivei med hs, og var fornøyd helt til sprøytene ble satt;-/

hs mente han var veldig ivrig i mageleie, og mente han ville krype tidlig...han kan gjerne vente en god stund for min del;-)

signerer dere over på at mye skjer i utviklingen nå, merker at det går litt utover dagsovinga, men...

Skrevet

gogutten min er 3 mnd akkurat idag, og på kontrollen idag var han 6500g og 63c lang. Ved fødselen var han 3260 o 48 cm lang:)

Hs regnet lit tpå hvor mye han har lagt på se i uken etter 6 ukerskontrollen, og det er ca 300g, noe som var mye og kjempebra, hehe... så godt at han spiser godt;) Han var også sterk i mageleie:)

Da hun satte sprøyten viste det seg at det var en feilvare, det var ikke noe i den, så han måtte få ny stakkar... når hun nærmet seg for andre gang vrengte trynet seg på den stakkars gutten min, han visste hva som ville komme da ja... og gjett om han var sint når hun stakk andre gangen...

Og endelig kan han ligge og kose seg med lekene sine, tidligere har han ikke brydd seg i det heletatt, kun likt uroen med musikk og bevegelse...

Skrevet

"Lille" tulla mi var 6130g og 59 cm på 3 mnd kontrollen for en uke siden.

Hu var liten ved fødsel 2765g og 45cm og gikk ikke opp mer enn 500 g første mnd så hun har virkelig vokst fort siste 2mnd.

Alle kommenterer (tilogmed hs) at hun er blitt så rund og er ikke til å kjenne igjen.

sprøytene gikk fint ett par min med gråt så var det over men blei skikkelig tufs på kvelden og nattan :(

hs kommenterte også at hun var veldig sterk,våken og langt fremme :)

Er så morro om dagen, nye ting som kommer for hver dag:)

Skrevet

Her var lillegutt blitt 5700 g og 61 cm lang på kontrollen idag. Ved fødselen var han 3880 g og 50 lang. Gikk ned 200 g på sykehuset, og pluss litt startproblemer med amming hadde han ikke gått opp 5-600 g ved 6 ukers kontrollen..

Etter første sprøyta hylte han litt så smilte han til hs.. hehe. men var illsint etter nr 2..

Skrevet

Han hadde gått opp 2670 gram og strukket seg 13 cm siden fødsel på 3-mnd kontrollen. Fikk litt feber av sprøytene men det var kun samme kveld, sdagen etter var han helt fin igjen.

Skrevet

Nå har småen endelig vært på 3 mnd kontroll (for noen dager siden)!

Han er 6895g og 61,5 cm (helsesøstra tror han er litt lenger).

Sprøytene var ikke stas, men gikk det gikk fort over.

Resten av familien (storebror, kjæresten og jeg), fikk svineinflu.vaksina samtidig, så det ble mye snakk om det og litt for lite grenseløs skryt av lillebror (som jo egentlig skulle være midtpunkt på helsestasjonen den dagen), men han er stor og sterk og veldig oppmerksom :)

Skrevet

Min store lille knert var 7190 gram tung og 62,5 cm lang på tremånederskontrollen. Han veide 3,3 kg da han ble født, så han har lagt godt på seg. Han så da også veldig sunn og god ut, mente helsesøster!

Vi snakket en del om fast føde, og de siste par-tre ukene har han vært veldig sulten og litt mer sutrete misfornøyd om vanlig, for ikke å snakke om at nattesøvnen har havna helt på trynet, så jeg vurderer å starte med grøt eller most frukt allerede ved 4 måneders alder... Jeg syns det er vanskelig å vite om han er klar for det, da... Vurder selv, sa helsesøster. Jaja?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...