Gå til innhold

Undersøkelse: Hvem kjører bilen når hele familien skal på tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere begge har førerkort, hvem kjører da bilen når hele familien skal på tur????

Her i huset er det alltid pappa'n. Vet ikke hvorfor-det bare er som en slags lov som er vedtatt.... Men det er da litt sånn gammeldags, eller????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som oftest pappa'n. Og meg sånn en gang i blant.

Ikke noen lov på det, men det blir gjerne sånn fordi mannen min liker å kjøre bil og det gjør ikke jeg (kjører fordi jeg må, ikke fordi det er "gøy").

Skrevet

pappaen ;)

Skrevet

pappaen her også..

Skrevet

Jeg! Fordi min bil er den beste og tryggeste, og den er da min...han er heldigvis enig.

Skrevet

Pappaen, og det irriterer meg maks. Men de gangene jeg kjører kommenter han ALT. Og det orker jeg ikke. Sier hvor jeg skal kjøre om hvordan jeg skal gire og ++++. Som om jeg overhode ikke har kjørt bil før..

Skrevet

Jeg har ikke minibusslappen, så det må nødvendigvis bli mannen min om alle skal være med.

Skrevet

Det deler vi nok ganske likt. Jeg liker best å kjøre selv fordi jeg lett blir kvalm i bil. Men på E6 og sånne veier er jeg gjerne pasasjer også :-)

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Pappaen. Han elsker å kjøre bil, jeg hater det. Men nå har jeg begynt å kjøre litt, for jeg må kvitte meg med skrekken for å kjøre...

Skrevet

Ca 80% mannen og 20% meg. Grunnen er at det er jeg som kjører bilen mest ellers, han kan gå til jobb, mens jeg alltid har måtte kjøre både hit og dit, så når han først er med i bilen synes jeg det er deilig å bare sitte på :-)

Skrevet

Litt sånn 50/50. Da jeg hadde bil, så kjørte jeg alltid min og han alltid hans. Nå deler vi.

Ble kraftig irritert i sommer da vi var på kjøretur i USA - en tur på nærmere 5000 km - og jeg fikk lov til å kjøre ALT fordi "det er ditt land og du kan veiene her", selv om jeg aldri hadde kjørt på akkurat de veiene før i mitt liv. Ble veldig trøtt, jeg.

Skrevet

Pappa'n. :o) Jeg synes det er deilig å sitte på, og han trives med å kjøre!! :o) Hadde jeg hatt lyst, hadde jeg kjørt.

Skrevet

Vi deler på det, men i perioder kjører nok han mest :o) det bare er sånn

Skrevet

Vi bytter på, men han foretrekker at han kjører når vi er alle sammen. Når det er bare oss to, spiller det ingen rolle. Head of family haha. Jeg lar ham få den. :) Må også si at hvis jeg er irritert på ham vil jeg kjøre for å ta det fra ham igjen. Barnslige kvinnfolk haha.

Skrevet

det blir som regel meg.. mannen min fikk lappen for tre mnd siden (11 dager før snuppa kom). Dermed har det alltid vært jeg som har kjørt frem til det. Nå går det litt av gammel vane at han setter seg på passasjersetet. Vi prøver å snu det da, men gammel vane er vond å vende. pluss at jeg er en elendig passasjer. Kommenterer alt! :S Prøver å bli flinkere da! :P

Skrevet

Pappa'n, og jeg foretrekker det slik selv om jeg liker å kjøre, men trives aller best i passasjersetet :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg kjører min bil, han kjører hans. Om vi er på tur-tur alle mann, så kjører vi hans bil, så da er det han som kjører :) Jeg kan kjøre hans altså, men gjør det sjeldent:P

Skrevet

Som regel pappaen, jeg liker også å kjøre, men han påstår at han blir mer kvalm en meg i bilen. Men når jeg er møkk lei av å underholde de 3 i baksetet og har kjefta nok på han, så får jeg lov å kjøre!! Jeg holder ikke ut like lenge bak rattet heller, blir så fryktelig trøtt, så det er nok tryggest å han han bak rattet. Men det kommer jeg aldri til å innrømme overfor han!!

Skrevet

Som regel mannen, men BARE fordi han er så lang og det er så liten plass på passasjersiden med bakovervendt sete!!!

Skrevet

det blir som regel han, jeg er lei av å kjøre bil de 3 ukene han er på jobb, så er deilig å slippe! Men en gang innimellom så blir det jeg som setter meg i førersetet, og da er han litt sånn: skal du kjøre nå?? he he

Skrevet

pappaen, men det er fordi jeg sitter som regel ved siden av å strikker hvis vi kjører i 30 min eller mer ;) hehe kaster ikke bort tiden

Skrevet

Det er nok han far som kjører mest, men jeg klarer heldigvis å krangle meg til å kjøre oftere og oftere - skylder på at han til stadighet får en telefon han må ta. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...