Gå til innhold

UL gikk ikke så bra - desverre :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle vært 7 uker på vei dag, men fostersekken så ut til å være 5-6 uker, og vi så ingen foster inni der :( Han mener det kan være at fosteret er såpass lite enda at vi ikke fikk øye på det, så skal tilbake til mandag på ny sjekk.

Men jeg tror ikke dette her går bra - selv om han sa det var ca 50/50 hvilken vei dette gikk. Jeg føler jo symptomene har blitt svakere og har hatt denne brunlige utfloden, sååå...

Jeg får være tålmodig frem til mandag, så får vi se om det blir revisio eller en gledelig nyhet?!?!?!?

Lykke til videre alle dere andre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei, så leit da! Det kan selvsagt godt hende det går bra, men man vil jo heldt ikke få den tibakemeldingen uansett.

Håper du kan klare å vente denne uka uten å være alt for bekymra. Husk, det er like stor sjangse for at det går bra!

Skrevet

Ånei....det var kjipt å høre...

Tok du ikke hcg-prøve ?

Uff, krysser fingrene for deg og at dere ser mere på mandag, kanskje du bare er kortere på vei enn du trodde ?

Skrevet

Ja det er virkelig kjedelig. Var på Ul forrige fredag og der så de bare en liten tom fostersekk uten noe foster. Han mente jeg var en mnd kortere enn jeg trodde selv, men dette stemmer ikke. Fikk målt hcg og dette hadde heller ikke noen stor stigning. Prata med gynlegen og hun mente jeg måtte vente til torsdag da jeg dkal til ny UL. Var ikke bestandlig hcg målingene var korrekte. Men jeg vet jeg har hatt en ny MA.

Men krysser fingrene for at de ser noe utvikling hos deg. Syntes du skulle fått målt hcg også.

Klem fra meg

Skrevet

Stakkar deg :( Krysser fingre og tær for deg :))

Skrevet

Takk dere :)

Ja, jeg er ganske sikker på at jeg å har hatt en ny MA evt en BO...Om jeg skulle vært 1-2 uker kortere på vei, må jeg jo nesten ha testa positivt på EL!?!?!? Det går jo ikke?!

Nei, jeg forbereder meg på det...tror ikke jeg blir positivt overraska. Nå vil jeg jo nesten bare begynne å blø, så jeg kan begynne på nytt igjen - offameg...

Men tusen takk for trøstende ord, dere :)

Skrevet

Huff da. Det var trist lesing. Krysser fingrene for at alt er bra likevel.

Klem

Skrevet

Uff, det var ingen god beskjed å få. Håper prosenten er på deres side!

Masse lykke til!

Skrevet

Å,nei, det var ikke den oppdateringen jeg hadde håpet på for deg..

Skjønner jo at du tenker at det er lite sannsynlig at du er 2 uker kortere... Sukk..det er så leit at dette skal være så vanskelig.. jeg unner virkelig ingen dette her..

La oss håpe på et mirakel og at du vil få se en liten en der på mandag.

Dersom det skulle ha gått galt så anbefaler jeg deg å prøve igjen med en gang(hvis du er klar psykisk). Ikke vent på mens først. Jeg har så langt klart meg best ved å bli gravid rett etter. Datteren min fikk jeg jo på den måten.. Og i dag på ul så det bra ut så langt 11+5(er gravid nå også rett etter SA).

Sender deg mange trøsteklemmer :)

Skrevet

Så fantastisk, Kab - at alt var bra på UL i dag :) Så godt for deg :)

Jeg er ganske så innstilt på revisio til mandag, og skulle egentlig ønske det bare ble gjort i dag...så ble jeg ferdig med det å kan tenke fremover heller. Sist gang jeg hadde revisio, måtte jeg vente nesten 2 mnd på ny mens :( Men så ble jeg gravid med Emma da på neste EL ;)

Takk for klemmer og trøstende ord, alle sammen ;)

Skrevet

huffameg, dette var trist lesning :(

jeg vet akkurat hvordan det er å miste en liten spire....i mitt forrige svangerskap så var jeg på ul hver uke hvor jeg fikk vite at alt var bra, men i uke 11+2 kom beskjeden om at barnet hadde dødelig navlebrokk...så da ble det utskrapning på meg....var veldig tøft,men etterhvert som dagene gikk så fikk jeg det mer og mer på avstand... selv om det er en mager trøst...

lykke til på mandag iallefall, krysser fingrene for at alt er bra alikevel <3

Skrevet

var akkurat det som skjedde med meg forrige uke det... han trodde KANSKJE jeg var tidligere på vei, enn det jeg var... tok hcg prøver. de var fine... var på ul igjen igår...1uke etter..fortsatt ijgenting... imorgen må jeg ta "abort..." utskrapning...... alene!!

hadde en BO....

grusomt.. håper viiirkelig det går bedre for deg!!!!

Skrevet

Dette vat trist å lese om, har fulgt med på din tråd tidligere og håpet det skulle gå bra med deg. Det er i dag to uker siden jeg hadde revisio etter BO i åttende uke, håpet og trodde i det lengste at det skulle gå bra også fordi hCG,en steg og var helt super, men den gang ei. Var på fire UL før de var helt sikker på at det var BO. Som sykepleier er man jo opplært til å ikke ta håpet fra pasientene og det brukte jeg også på meg selv. Men til slutt var det nesten en lettelse å få den endelige beskjeden selv om det var trist. Mitt svangerskap var ikke planlagt og jeg hadde fått beskjed om at det ikke ble flere barn på meg pga komplikasjoner etter en operasjon for åtte år siden så vi var selvsagt i sjokk over dette lille underet. Nå er det trist at barnet ikke ble noe av, og at det neppe vil ble flere barn på oss, men vi har tre flotte barn og er godt voksne så vi kan ikke klage. Men spira som kom og dro er med oss i tankene og jeg tente et lys for den i kirka på søndagen da jeg var i barndåp, det føltes godt.

Dette ble mye om meg. Håper du kommer deg gjennom dette, og hold håpet oppe til det er helt sikkert at det ikke er noe, mirakler kan skje:-)

Varme tanker til deg.

Skrevet

Takk for trøstende ord, dere :)

Jeg har ikke målt hcg, men jeg vet at dette ikke kommer til å ende bra likevel. Symptomene er mye svakere, og jeg er i grunnen nå bare glad for å slippe å bekymre meg - hvor brutalt det enn høres ut. Det er godt nå å ikke være dritredd for å oppdage blod når jeg skal på do. Deilig å slippe å være på symptomjakt. Jeg vet det kommer igjen før eller siden, for vi vil jo gjerne ha et barn til. Å det er en fæl tid de første 12 ukene...det er kjempekoselig og gøy med positiv test, men så blir det myyyye bekymring og nervøsitet.

Men det er selvsagt veldig skuffende at det skulle ende sånn denne gangen :( Man rekker og planlegge og glede seg mye på få uker. Det hadde passa så bra med en julibaby, siden Elias skal begynne på skolen den høsten f. eks. Men nå blir det ikke sånn, så må man jo bare ta det som det kommer.

Leit å lese om din situasjon, JoJoVi. Jeg kan tenke meg at dere å hadde begynt å endelig se frem til dette lille barnet skulle komme - på tross av disse komplikasjonene du snakker om. Off, livet er ikke akkurat forutsigbart. Men for min del, så er mine to barn verdens beste trøst - å det regner jeg med dine tre også er! Masse lykke til videre. Å takk for at du tenker på meg ♥

Skrevet

Off, jeg føler med deg, Mammen til Nima♥ Det er så skuffende å få ens lik beskjed. Jeg regner med å få den samme beskjeden, for jeg kan ikke få det til å stemme at jeg skal være 1-2 uker kortere på vei. Da må jeg ha testa positivt på EL??? Å symptomene mine er mye svakere nå. Jeg forbereder meg på revisio jeg å...

Jeg hadde en MA i 2005 og tok da å en utskrapning. Å faktisk, tross alt, syns jeg det var en fin opplevelse. Det å bare sovne og glemme, for så å våkne opp, så var alt borte og ferdig med - det syns jeg var en meget god måte å starte på nytt på. Selv om det tok veldig lang tid før mensen kom igjen (følte jeg, jaffal - ca 7 uker). Så ble jeg gravid på nytt (med Emma♥) etter 3 mnd igjen.

Jeg trøster meg nå med at det er LITT godt å slippe å bekymre seg for alt...blødninger, symptomer og smerter...nå venter jeg egentlig bare på MA/BO bekreftelse - å deretter revisio. Så må jeg komme meg videre. Å så tenker jeg litt sånn at...om det faktisk ikke var noen baby der inne...så har jeg jo egentlig ikke mistet noe heller?!!! Da har jo gleden, bekymringene og alt bare vært lureri egentlig...Å helt bortkasta, så det er skuffende. Så jeg føler på en måte både sorg og litt lettelse for at jeg ikke måtte gå lengre før dette ble oppdaget.

Det er virkelig let å høre at du er alene...har du ingen som kan støtte deg gjennom revisioen i dag? Jeg håper virkelig for det beste for deg...å så håper jeg du kan klare å fnne masse trøst i Nima :)

Lykke til :)

Skrevet

hei igjen emma... Håper det skal gå bra med deg altså. uansett vei. det KAN joo hende det går bra. selv om jeg kjenner følelsen,og noe sier...nei det går ikke liksom..

jeg hadde ikke utskraping idag. han mente at det er jo ikke no å skrape ut. det er en fostersekk på 6mm, og thats it så nå må jeg ta enda flere blodprøver, og ny undersøkelse neste uke... han vil helst at kroppen min skal ordne opp selv...

men hvis kroppen fortsetter å tro jeg er gravid, er jeg bare nødt å ta utskraping,for ellers blir jeg gal....

lykke til

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om dette - MEN 2 uker etter den første ul fant de foster!

Det endte desverre i sa, men det er ikke ensbetydende med at det trenger gjøre det for deg. Det var ikke uvanlig at man ikke så noe, sa legen til meg når det var så tidlig.

Krysser fingrene for deg jeg:) Lykke til!

Skrevet

Dette skjedde meg også da jeg var gravid med eldstemann. var på UL i uke 7, og fikk beskjed om at det var en tom egghule, kunne ikke se noe foster. Jeg gikk en uke og ventet på å abortere og da det ikke skjedde, ble jeg sendt på på sykehuset for utskrapning. Heldigvis tok de ny UL da, og da så de plutdelig et foster med et hjerte som slo:-)

Gutten er 10 år nå:-))

Er ikke ensbetydende at det skal gå galt fordi om de ikke ser noe så tidlig, men skjønner godt tankene dine nå. Lykke til på mandag iallefall!

Klem:-)

Skrevet

jøss, solskinnshistorier jo... :)

men dette er 2 ul jeg har vært på. tatt 3 hcg prøver.de to første var bra.den siste var bare stigning på 900, på nesten en uke.det er LITE!! og det er da ikke mulig at jeg har funnet ut at jeg var gravid i uke..tja 2-3..... hehe....

(aner ikke dato for sist mens desverre.begynnelsen av oktober tror jeg..)

Skulle vel egentlig vært 6+ og da skulle man se noe......

må vel belage meg på at jeg ikke får en sånn mirakelnyhet da...

Skrevet

Heia.

Det er så godt at det skjer mirakler av og til, men som mamma`n til Nima, så er jeg også desverre negativ :( Jeg kan ikke fatte åssen jeg skulle være 1-2 uker kortere på vei, liksom.

Men det er selvsagt lov å håpe...

Takk for "trøst" og gode ord :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...