frøkenbing Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Hei alle dere som prøver å bli gravide. Jeg er på ca 8 dpo i dag, med en mulig festeblodning, evt en tidlig menstrasjon. Det får tiden vise når jeg kan teste om noen dager. RIngte pandemitelefonen i dag og dfe sier at de anbefaler oss å ta vaksine hvis du ikke har testet positivt ennå selvom man prøver og faktisk kan være gravid. Men når man har testet positivt skal man ikke ta vaksinen i første trimester. Hva gjør og har dere gjort? Skal også til tannlegen på fredag - kan jeg ta bilde av tennene da? Blir veldig usikker på dette og det er bare opptatt hos legen....
White*Angel Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Jepp, jobber på sykehjem så er i risikogrupppa.
Gjest ibla Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Har ikke tatt den og er usikker. IKM 16-19 november skal teste i morgen hvis ikke TR har kommet, så tar jeg vaksine hvis testen er negativ. Men man blir jo usikker på hvordan det er riktig å gå frem..
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Tok vaksinen, ble befruktet noen dgr etterpå. Skal ikke ha noe å si så tidlig har jeg fått beskjed om. Er i uke 5 nå.
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 ja,jeg har tatt den også:-)
frøkenbing Skrevet 18. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2009 Jeg også jobber med risikogrupper og tror vi har fått tilbud om å ta den gratis på jobben nå. Er veldig usikker når jeg tror jeg hadde EL 10. nov.(påvist med EL test). Har hatt veldig stikkinger i magen på begge sider, først den ene og nå den andre siden, frysninger og trøtt. I dag har jeg fått en blødning, men det kan være både festeblødning og mensen. I så fall er det tidlig menstrasjon. TOk du den når du var "kanksje gravid"?
Prosjekt_baby84 Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Tok den i går, og som resultat av det er jeg hjemme med feber, vondt i kroppen.. Men endelig allikevel, for nå har vi ventet lenge på den. Ville ta den før vi fortsatte å prøve. Men nå er det bare å kjøre på
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Jupp, tok den for to uker siden.
paper Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Hallo! Lurte selv på dett-midt i befruktningstida(hvis alt klaffer denne gangen,da) og tok vaksinen idag her!!! Stoler på myndighetene-og følger det som anbefales derfra, Klem
Gjest Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 Tok den sist fredag. Fikk ingen bivirkninger, annet enn vondt i muskelen som sprøyta ble satt i. Hadde vondt i to dager. Men ikke noe uvell.
Mamma27oggutta Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Jeg tok den på jobb (jobber på sykehjem) for 3 uker siden. Testet positivt igår. Spurte tilsynslegen vår før jeg tok vaksinen om det var "farlig" å bli gravid den mnd man tok vaksinen, men han sa at det ikke var noe å tenke på. Så da stoler jeg på det:)
J -76 Skrevet 19. november 2009 #12 Skrevet 19. november 2009 Venter fortsatt på vaksine, selv om jeg er i risikogruppe som resultat av jobben, æsj.....Jenta mi har fått tilbud om vaksine til uken, men er kjempe usikker på om vi skal vaksinere henne, vanskelig det her. Jeg vil ta vaksine før graviditet, vil ikke utsette et foser for vaksinen, så det er bare å holde ut og nyte litt pausetid i prøving.
nurseelisa Skrevet 19. november 2009 #13 Skrevet 19. november 2009 Hei! Jeg tok vaksinen for 3,5 uker siden, på jobb... Kuttet derfor ut prøvingen forrige måned, og startet på 1 pp. denne måneden... Jeg var også nettopp hos tannlegen, da sa jeg at jeg ikke ville ta bilde av tennene (selv om jeg regnet med at det var før eggløsning, og at jeg ikke var gravid, så visste jeg jo ikke om jeg var det). Det var ingen problem, tannlegen bare kikket i stedet for. Det er jo ikke like nøyaktig som røntgen, men de ser det som må tas på denne måten:-) Lykke til med valget:-)
Blinkimom Skrevet 19. november 2009 #14 Skrevet 19. november 2009 Jeg tok den i går, og vi fortsetter prøvingen neste mnd
*Petunia* - venter augustbaby Skrevet 19. november 2009 #15 Skrevet 19. november 2009 Jeg tok vaksinen for 2 uker siden og har EL om 1 uke. Men har bestemt oss for å vente til neste mnd før vi prøver, det passer bedre for oss også da.
engel81 - g08, g10 Skrevet 19. november 2009 #16 Skrevet 19. november 2009 Både jeg og gutten min på 1,5 år tok den i dag. Stoler på helsemyndighetene når de sier det er trygt:)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 20. november 2009 #17 Skrevet 20. november 2009 Eg har ikkje tatt den. Ska heller ikkje ta den. Syns kroppen min har det best av å takle det sjøl. Og dessuten har eg fått avsmak fra heile vaksina. Har blitt skjelt ut av folk i øst og vest for eg er så egoistisk og ikkje tar vaksina for eg kan jo smitte andre små uskyldige barn, syke folk o.s.v. Så da ble eg bare enda mere sikker på at eg ikkje vil ta den. Folk har tatt heilt av, og hausa opp heile influensaen, syns eg. Skulle eg bli gravid, og det viser seg at folk har rett, da får eg ta forbehold etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå