Gå til innhold

barnehage i ytrbygda bydel??

Anbefalte innlegg

Finnes det noen snille mennesker her som kan anbefale en barnehage i ytrebygda bydel i berge? Vi skal flytte til over nyttår og trenger derfor noen gode tips om hvor jeg skal søke plass. Jeg er opptatt av at det ikke er en for stor barnehage, med rene småbarns/storbarns avdelingen. (har dårlig erfaring med blandete grupper).

Håper virkerlig at noen tar seg tid å svare på denne....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141001391-barnehage-i-ytrbygda-bydel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vesla går i einarhaugen barnehage og vi er storfornøyd, de har fra sommeren startet noen grupper som er fra 2-6 år, det er på en av de vesla går å vi er storfornøyd med å ha det slik, utviklingen hennes er mye bedre å hun snakker mye bedre enn hun hadde villet gjort på en småbarns avdeling tror vi.. de har også noen avdelinger som er opp til 3 år.. det er ikke så veldig stor barnehage, tror det er 5-6 avdelinger å de er vel 80 barn eller noe slikt.

Hei, er i samme situasjon, flytter til Ytrebygda i des, og trenger bhg plass til lillegutt på 2,5 år...Også takknemlig for innspill, men kan vel ikke velge og vrake, er ikke så lett å få plass i januar tror jeg... Og det beste er jo selvsagt på sikt å ha en bhg i nærområdet, også fordi han da slipper å bytte bhg enda en gang evt...

Lykke til, kanskje vi ses :)

Var jeg deg ville jeg ha tatt en telefon til alle bhg i området som du kan tenke deg.

Det kan være greit å få vite hvilken avdeling du eventuelt vil komme på og snakke med pedleder der. Vi har opplevd at avd kan være veldig ulike i en og samme bhg. Derfor er det vanskelig å sette et stempel på en hel bhg. Og jeg tror ingen vil tjene på noe slikt over tid. Bhgene i området samarbeider godt og de vet mye om hverandre, samt kommunen følger godt med. Ikke de store sakene her, ingen som har mistet barn eller noe sånt gale, heldigvis : )

Du kan jo spørre styrerene hvilken bhg de vil anbefale om du ikke skulle få plass hos dem. Da vil du få en god pekepinn ved å ha snakket med mange. Det kan også være lurt å se på antall søkere i hver bhg det vil også gi deg litt tips. Skolene og bhg har begynt å samarbeide kvaliteten begyner å øke. Det er fremdeles overskudd på førskolelærere i Bergen: ) noe som er veldig bra.

Det skal være fullbhg dekkning nå, mener jeg : )

Lykke til med flytting : )

Annonse

Har ikke hørt noe negativt om Fremtiden bhg på 2 år.

Så det der er vel bare gammelt sladder.

Kvalitet kommer ann på ped.leder og hvordan de møter voksne og barn og leder avdelingen. Lokalene spiller liten rolle om de ansatte ikke er hyggelige og i møtekommende.

En bhg kan jo ha et supert rykte, men om man sliter med å forholde seg til en ped.leder vil man jo ikke klare å være fornøyd. Skal man da gå ut og klage på en hel bhg?

Å nevne bhg med navn blir ikke det det samme som bhgansatte forteller historier om teite foreldre eller kommer med oppfordringer om kleskjøp av dresser etc?

Personlig ville jeg aldri ha valgt en bhg etter et tips fra internett, man må jo undersøke selv.

Man er ikke alltid fornøyd, om ting ikke går ann å jobbes med så må man bare finne en måte å leve med problemet på.

Alle har muligheter!

Faste stillinger i kommunen der barnehagen ligger sentralt er veldig lett å få mangen kvalifiserte søkere til. Vikariat er det vanskelig å få førskolelærere til å søke på, og dersom det er noen som søker er de som regel nyutdanna (ikke at det er problem:))

Det er riktig at det er lett å få mange søkere sentralt, men det er mange nyutdannende som bor sentralt fordi de nettop er ferdig å studere. Jeg har vært den best kvalifiserte søkeren til to jobber i umiddelbar nærhet til sentrum det siste året, og har et års erfaring. En kollega fikk vite at det var 45 søkere på stillingen hun sa opp i sentrum, og bare et par av dem hadde erfaring etter studiet. Ytrebygda bydel er ikke midt i sentrum, så jeg tviler på at de har et voldsomt overskudd. Alt i alt mangler det førskolelærere også i Bergen. En skal ikke langt ut av sentrum før en har få kvalifiserte søkere, og de større barnehagene med to pedagoger på avdelingene ansetter gjerne andre høyskolegrupper i stillinger uten lederansvar. Kanvas importerer polske pedagoger med knallsterk utdanning, men bare intensivkurs i Norsk.

Når det har sagt så har jeg ikke hørt noe negativt om fremtiden på lenge, det er vanskelig å starte opp en stor barnehage så det er ikke rart at det var litt krøll i begynnelsen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...