Gå til innhold

Liam - ja eller nei til en norsk guttunge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Smaken er nok som baken :-) Aleksander er dessverre uaktuelt pga to lange etternavn. Personlig synes jeg at Xander er finere enn Sander, men som sagt, smaken er som baken :-)

Nei, jeg synes ikke Liam er fint til en norsk gutt.

Og Xander - hva i all verden er vitsen med en X i stedet for S?

Regner med at uttalen er Sander så hvorfor ikke skrive det slik at han slipper å stave navnet sitt hele livet gjennom.

Kanskje fordi JEG synes det ser penere ut å skrive Xander enn Sander ? ;-)

Fælt så vanskelig folk skal ha det til, å tro at man alltid må stave navnet sitt gjennom hele livet. Jeg har en vanlig norsk navn, likevel har jeg alltid måttet stave navnet mitt uten at jeg har hatt problemer med det eller klagd over det i disse årene :-)

Annonse

Liam syns jeg er helt greit, intet mer intet mindre, men X og S har jo ikke samme uttale. Jeg hadde helt klart villet skrevet det; Sander.

Jeg hadde vært i tvil hvordan jeg skulle uttalt Xander... Eksander/ Sander.

Liam er kjempe fint.!! Vår sönn heter Liam. Får masse skryt av navnet. At ikke det passer til en helnorsk gutt stemmer i hvertfall ikke. Da må det väre at folk vil ha et helnorskt navn da i så fall.

Vi er kjempefornöyd med navnet.

PS. Smaken er som baken. Delt i 2. :-)

Jeg og synes Liam er veldig fint ;-)

Ellem: dere har gitt guttungen deres et kjempefint navn. Liam passer godt til storesøsterens navn også så jeg har veldig lyst til å gå for det :-)

Liam Maxmillian har jeg også lurt på, men som sagt kan vi ikke ha lang 2.fornavn pga lang etternavn.

Jeg liker ikke helnorske navn som Per, Åge osv i den kategorien. Liam er også et ganske internasjonalt navn.

Annonse

Kunne alltids ha ordlagt meg annerledes, men du spør tross alt om meninger, og å angripe Eva_81 fordi hun er uenig i det du sier, blir for usaklig.

Du må gjerne si at navnene jeg har på mine lister er grusomme, tragiske, forferdelige o.l, men da forutsatt av at jeg faktisk har spurt om meningen din :-)

Major difference...

Men fra person til sak, jeg synes du skal gå for Liam. Det fungerer helt fint på norsk, er jo bare rett-frem-uttale, og min tremenning som heter dette er virkelig verdens herligste lille gutt :-)

Har du et kort jentenavn på datteren din? Hun er nyydelig!

På et nettforum skjer det litt for ofte at man glemmer det jeg kaller vanlig høflighet. La oss si at hvis jeg møtte feks eva_81 ute på gaten, og hun spurte hva ungen min het, og jeg hadde svart Xander og spurt hva hun synes om det navnet, tror jeg ikke at hun hadde svart direkte at det var grusomt, men at det ikke var hennes smak. På nettforum er det for fort gjort å skjule seg bak et nick og glemmer vanlig høflighet. Folk har selvfølgelig lov til å synes at navn er grusomt, men fins måter å ordlegge seg på? Jeg ble bare litt revet med. Gravidetshormoner :P

Takk for komplimenter ang jenta mi :-) Hun har to fornavn, ikke så korte :P 6 + 5 bokstaver på begge fornavn :-)

Som Sander egentlig.. Bare at jeg synes Xander ser finere ut på papiret enn Sander. Men ja, ser at det kan bli litt vanskelig for folk å vite hvordan de skal uttale det. At det kunne høres ut som Eksander hadde virkelig ikke slått inn på meg, så ja, jeg har fått noe å tenke over :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...