Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi sover stort sett i sin egen seng om natta, men kommer som regel over til oss ut på morgenkvisten. Sover av og til i vår seng hele natta også. Når hun ligger sammen med oss, kravler hun seg stort sett alltid HELT inntil meg og tipper seg ofte over på siden - noe hun aldri gjør når hun sover alene. Dette fører til at hun ofte ligger med ansiktet helt inntil meg eller puta/dyna mi (hun ligger under egen dyne). Kjenner at jeg blir litt nervøs for at hun plutselig ikke skal få puste.. Er det noen som har tips til hvordan jeg skal kunne unngå dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vet ikke hvor gammel snuppa er, men min tass og jeg samsover, og jeg var nervøs for de samme tingene de første ukene. Nå som han er 2 måneder må jeg si at jeg ikke er så bekymret lenger, han er jo blitt så "stor". Han også kravler helt inntil, og han ligger ofte på siden. Er jo en del av babyens instinkter, kroppskontakt, kroppskontakt.. Så lenge hun ligger under sin egen dyne, og du ikke risikerer å dra din egen dyne over hennes, så hadde jeg ikke bekymret meg. Min tass har begynt å dra dyna si over hodet sitt, det er mer bekymringsverdig :D Fordi lillegutten min bare ligger på den ene siden om natten, har jeg utpå morgenkvisten begynt å snu han så han ligger andre vei, og da kravler han ikke inntil bena mine, ikke like stas de :D

Skrevet

Tro hvorfor beina dine ikke er like interessante?! ..hehe..

Frøken er også 2 måneder, men er født for tidlig så hun er vel omtrent på størrelse med en stor nyfødt nå. ;) Men som jeg sa til samboeren min; hun jo en smart jente, så jeg vil tro hun snur seg andre vei om det blir vanskelig og puste. I og med at samsoving vurderes som trygt og alle babyer, som du sier, vil søke kroppskontakt, går jeg ut fra at det ikke er særlig risiko for at det skal skje noe. Tror kanskje likevel jeg skal prøve å legge et sammenrullet håndkle ved siden av henne, kanskje det kan hjelpe.

Skrevet

Det vi gjorde i begynnelsen forresten, det hadde jeg helt glemt, var å ta hans madrass far babysengen ved siden av meg og legge ammeputa rundt hodeenden som kant, så han ikke skulle surre seg mot meg (ja, for de kravler nærmere allerde som nyfødte på et eller annet finurlig vis).

Ammeputa er kjempesmart til å sperre babyen bort fra deg :D Ellers vet jeg det finnes spesielle madrasser med kant beregnet til samsoving. Husker ikke hva den heter, men den er som en stellebag som kan slås ut og gjøres om til seng. Kan sikkert google den opp. Liten snupp du har da, men med 2 måneders intelligens :)

Skrevet

Vil tro at det er en ammemadrass du mener Drykid heter den

http://www.dry.no/dry_kid_amme.html

Den er forresten også kjekk å ha med når man skal overnatte hos andre, som en slags reiseseng. bare å legge den på et teppe på gulvet, i en seng, sofa e.l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...