Gå til innhold

Jeg jobber på Nav, og de som er mest arbeidssky er slett ikke de med utenlandsk opprinnelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snakket med NAV i Oslo, og har fått beskjed om at de ikke kommer til å kontakte meg med noen jobber før etter ca 3 mnd. Dette fordi de vil gi folk sjansen til å selv finne noe. Det er vel forskjellige regler fra kontor til kontor, eller kanskje var det saksbehandleren som ikke visste helt hva han snakket om? Det er jo ikke første gang jeg blir feilinformert i NAV systemet.

Uansett. Tiden vil vise om jeg får dagpenger eller ikke. Jeg mener i alle fall at jeg er en person som ikke sniker meg til offentlig støtte.

Fortsetter under...

Skrevet

Det stemmer nok det, og det handler først og fremst om knappe ressurser. Dette er et problem, særlig på de største kontorene her i landet. Er du riktig så "heldig" blir du aldri kontaktet. Dessverre ikke helt uvanlig det heller...

Skrevet

Det verste jeg vet er folk som mener de HAR KRAV PÅ så mye!! Jeg møter mange i jobben min og det er en gjenganger at de som KREVER mest er de som BIDRAR minst!

Dessertgenerasjonen er kommet! Hjelp sier bare jeg!!!

Skrevet

Kan man be om hjelp til å skaffe jobb fra Nav?

I hvilket Nav kontor da? (kunne godt tenkt meg å vite det, hvis jeg en gang skulle trenge en jobb)

Eneste erfaring jeg har med, var nav er totalt drepen på alt som handlet om å få seg jobb. Og jeg kunne tatt hva som helst.

Helpen og svaret jeg fikk var: Her er en data.

Det kunne jeg jo strengt tatt gjordt hjemme eller på bibloteket.

Så jeg dreit i hele Nav, for det var mere jobb og finne ut åssen man skulle få hjelp der enn å skaffe en jobb selv.

Skrevet

hehehe... jeg tror jeg sysselsatte min forrige NAV-kontaktperson;) Hun kunne faktisk INGENTING. Absolutt alt måtte sjekkes opp i, og hun kunne ikke svare på den minste ting uten å sjekke. Jeg visste jo mer enn henne;)

Kan jo være at hun var på tiltak.....?

NAV skaffer deg ingenting av jobb. De gir deg bare litt å gjøre, og de gir dermed seg selv noe å gjøre......

Annonse

Skrevet

Hmm, det du sier høres trist nok kjent ut. Min far ble oppsagt pga nedskjæringer i bedriften innenfor industri hvor han har jobbet mesteparten av mitt liv i hvert fall.

han nekter å se seg om etter en ny jobb, leser ikke jobbannonser, vil ikke at nav skal hjelpe ham , og når han en gang sendte inn en søknad, var det en kort liten notis at dersom de var interessert måtte de ringe ham. Han ville ikke høre noe om det å skrive en fin søknad eller legge ved cv og referanser.

Han sitter heller med bitre lepper og forventer at bedriften han jobbet for skal ringe å si at han trengs igjen. det er virkelig trist, da bedriften hans er i ferd med å gå konk.

Skrevet

Snublekjeks: Fikk du dagpenger? Min erfaring er at dersom man er registrert arbeidssøker uten å motta dagpenger er man overlatt til seg selv. Med en gang man får ytelser er det langt mer interessant for NAV å hjelpe den arbeidsledige.

Da jeg var ferdig utdannet hadde jeg ikke krav på dagpenger fordi jeg ikke hadde jobbet nok de siste årene av Hovedfaget mitt. Jeg måtte låne av familie frem til at jeg hadde fått den første lønnen min. Jeg gikk fra butikk til butikk og spurte om jobb som julehjelp, men jeg fikk beskjed om at det var uaktuelt. En av butikkeierne sa at det var fordi jeg var overkvalifisert men jeg vet ikke om det var tilfelle for de andre. Jeg endte opp med Manpower som var helt greit, selv om jeg fikk 110 kroner timen og jobb på dagsbasis, altså ingen mulighet til å planlegge frem i tid.

Jeg følte meg rett og slett stabbed in the back av hele systemet. Jeg mener at studielånet burde gjelde som grunnlag for dagpenger på lik linje som de som har vært i militæret opparbeider seg rettigheter.

Skrevet

hehehe.. det avklarte jo saken^^

Håper jeg klarer meg mest uten Nav, syns rett og slett det er for slitsomt å lære seg hele systemet for å få hjelp.

Skrevet

Mitt intrykk av hvem som krever mest er invandrerkvinner som har mange barn og er aleneforsørgere. Tørr ikke tenke på hvor mange som utnytter systemet..

Skrevet

Dette innlegget må jo være fake, fordi om faren din syntes sosialpenger var bedre, så skjønner jeg ingenting, fordi om din mor jobbet, kunne jo ikke din far få sosialpenger...

Skrevet

Nei jeg fikk ikke dagpenger fordi jeg hadde sluttet jobben min frivillig pga. flytting. (vansklig å pendle 60 mil hver dag^^)

Så jeg hadde først søkt et par uker aleine, men fikk ikke noe svar. Gikk til nav, og fikk beskjed at jeg kunne få dagpenger om x-antall uker. Det var jo greit det, men jeg hadde ikke planer om å ta i mot dagpenger likevel siden beløpet var latterlig lite og nesten ikke mulig å leve på (student og halv stilling tidligere). Så jeg prøvde å få hjelp til å få en jobb, jeg var ikke så veldig godt kjent i byen så jeg trudde kanskje nav kunne hjelpe meg litt.

ehhh.. nei det kunne det ikke. Det var bare her er en data, kom innom når det går x-antall uker.

Så veldig villige til å få deg ut i jobb er de ikke^^

Skrevet

Det er derfor jeg hater han Bellina fordi han tvang henne til å slutte. Hun valgte å høre på han, men ikke lenge. Hun søkte skillmesse ett år etterpå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...