Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Har vært plaget av blødninger den siste uke, og 3 UL i løpet av de siste ukene har vist bra med liv. På UL i dag viste det seg at jeg hadde et stort hematom/blodansamling 5x4x3 cm i livmoren :-( Noen som har hatt dette? Fikk beskjed av legen om at jeg måtte være forberedt både på at det kunne gå bra, men også at det kunne gå den andre veien :-( Er i uke 14. Hvor lenge hadde du hematom, og hvor hurtig forsvant det? Gikk det bra med babyen? Helt uttafor i dag, så håper på¨mange tilbakemeldinger, selv om jeg vet at det ikker er så vanlig... Takk for hjelpen!
ormeynglet Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Når jeg skulle ha min nr. 2 så hadde jeg slik hematom i livmoren. Blødde ofte og deriblant en styrtblødning fram til det roet seg i uke 17-18. På sykehuset så sa legen til meg at det er en økt sjanse for å miste når man har et slikt hematom, men det er mest vanlig når fosteret er mindre enn 10 eller 12 uker (husker ikke helt, tror det var 10). Hematomet kan da "dra" med seg fosteret på tur ut, men etter de første ukene så skal fosteret ha blitt såpass stort og sterkt at det ikke følger med. Det mest vanlige er at hematomet løser seg opp selv, og forsvinner i kroppen eller så kommer det ut i form av blødninger. Kan jo forberede deg på en skikkelig blødning hvis alt kommer ut samtidig, og det er litt ekkelt. Snuppa mi er nå 2.5 år, og alt gikk fint. Hadde ingen flere blødninger eller hematomer etter uke 18. Siden du har kommet såpåss langt så er det jo store sjanser for at dette går kjempefint. Det at det er godt med liv er jo også et bra tegn på at fosteret er sterkt og aktivt. Lykke til. Går bra skal du se:)
Lille my ;) Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Ja, jeg hadde det og det gikk desverre ikke så bra med meg. Mistet i uke 10. Men du er jo kommet såpass langt, så vi får krysse fingrer og tær for at den lille holder seg fast og at det går bra.
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 18. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2009 Takk for svar begge 2. Er desverre fult klar over at det kan gå begge veier... Bare veldig trist hvis det først kjer i uke 16-20.... Andre med erfaringer?
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Jeg hadde, med styrtblødning og kramper i uke 8-9 og deretter jevn blødning frem til uke 13-14 ca. Har nå 15 dager til termin og alt ser bra ut :-) Krysser fingrene for deg, du er tross alt kommet et stykke på vei. Lykke til!!!
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 18. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2009 Hei "lillegutt blir storebror :-)", Fikk du påvist hematom, eller kun blødninger? Hørte du noe om st. på hematomet? Forsvant hematomet av seg selv eller blødde du det ut? Hos med skyldes blødningene at morkaka ligger forran åpningen. Hematomet har kommet i ettertid. På forhånd takk!
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 18. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. november 2009 Dytt :-) Ingen flere som har hatt hematomer/blodansamlinger i luvmoren i denne eller tidligere graviditeter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå