YoMomma Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Har bestilt 50 julekort som skal ut til familie og venner snart. Sånn vanlige bildekort med "God jul og godt nyttår" på. Syns det er så koselig når folk skriver litt ekstra bakpå, men jeg eier ikke fantasi til å skrive noe nusselig og personlig til alle! Er generelt elendig på kortskriving. Og det blir vel litt teit å skrive det samme til alle? Hva gjør dere?
Patetica fåkksi Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Jeg lager julekortene selv jeg.
Gjest Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Det hender vi lager julekortene selv, men om vi bestiller bildekort, skriver vi alltid egen tekst på hver enkelt kort.
YoMomma Skrevet 18. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2009 Æsj, så irriterende flinke alle er da!! :-P
Gjest Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Hehe, har mer med at jeg er utrolig "julete" av meg, og elsker å dille med sånt.
alvamamma Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Jeg har alltid laget julekortene selv, men skal bestille for første gang i år. Er høygravid med fødsel før jul har jeg mer enn nok annet å gjøre. Da vil jeg skrive en personlig hilsen på baksida. Synes de ferdige julekorta med god jul hilsen xxxxxxxxx er så upersonlige som det kan få bli. Blir nesten litt barnslig skuffet når de dukker opp i posten :-)Kunne aldri falt meg inn. Da lager jeg heler noen "standardtekster" som jeg bruker på flere kort f.eks. ettersom hvor ofte man har kontakt med vedkommende. De som vi ser skjelden får f.eks litt mer oppdatering på hva som har skjedd her det siste året.
Helverine Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Jeg er ikke så flink YoMomma! Gjør som deg, og skriver evt en hilsen bak til noen, hvor jeg har noe å skrive, og ikke må streve for å finne det på.....
Gjest sug lut Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Jeg også. Og uten noe som helst personlig er de ikke verd portoen. Hvis du strever med å skrive noe - tenk på hva du har felles med de du sender til, og skriv utfra det - trenger ikke være mer enn "håper vi sees på Sørlandet til sommeren", eller "Lykke til med jul i nytt hus" eller "Altfor lenge siden sommerfesten - la oss lage en vinterfest" - hva som helst som tilsier at du vet hvem du sender til.
YoMomma Skrevet 18. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. november 2009 Åh, TAKK!! Nå begynte jeg å føle meg skikkelig fæl her! Men de har vel et poeng, de flinke jentene.. Det blir jo litt kjedelig og upersonlig med bare "God jul og godt nyttår". Jeg får prøve å ta meg selv i nakken og pønske ut noe hyggelig å skrive til disse folkene.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 18. november 2009 #11 Skrevet 18. november 2009 Jeg er høygravid når julen kommer, så jeg prøver å få gjort unna så mye som mulig i god tid i år. Derfor har jeg bestillt "upersonlige" julekort med bilde av snuppa, med ferdig tekst. På noen av de kommer jeg til å skrive en liten hilsen bakpå, men absolutt ikke alle. Om jeg skulle sendt ut kort uten bilde, ville jeg skrevet litt mer.
Cruella De Vil Skrevet 18. november 2009 #12 Skrevet 18. november 2009 Hei, jeg skriver heller ikke spesielle personlige hilsener på kortene fordi jeg, som deg, synes det er vanskelig å komme på spesielle hilsener til alle. Det blir fort litt kleint og klisje når man ikke har noe spesielt å skrive, synes jeg... Men jeg blir faktisk glad for å få kort med bilder uten spesielle hilsener fra venner, og det er ikke bare fordi jeg ikke gjør det selv, altså. Spesielt bildekort med bilder av barna er det veldig hyggelig å få, da er det ikke så nøye om det står noe spesielt der eller ikke synes jeg.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 18. november 2009 #13 Skrevet 18. november 2009 Til noen gjør jeg det, til andre skriver jeg bare "hilsen" og navnene våre...
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 18. november 2009 #14 Skrevet 18. november 2009 Jeg var flink før... men nå blir det enkle løsninger... jeg bruker heller tid på å lage julegaver, og å gjøre ting sammen med ungene... Skriver også julebrev til noen, men ikke til alle... så de fleste får julekort, med oppdaterte bilder av barna... de som ikke liker det, får si fra, så slipper de å få noe som helst året etter... :-) Jeg synes det er kjempekoselig å få julekort med bilde på... det viser at noen i alle fall har tenkt på oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå