Gå til innhold

Kaster opp av MME?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten en på snart 7 mnd. og han har ved et par anneldninger fått mme. Da kaster han opp alt og litt til. Og så får han jo grøt da, men finner bare maisgrøt som jeg kan blade med morsmelk, noen som vet om det finnes en annen type?? Har nemlig prøvd å gi han smaksprøve på en type grøt som inneholdt mme, og da begynnte han å kaste opp. Så prøvde jeg å gi en grøt som ikke inneholdt mme men skummetmelkpulver (som alle grøter inneholder bortsett fra maisgrøten) og han kasta opp av den også. Og det er jo ikke akkurat som om han fikk en hel posjon, han fikk bare et par skjeer for å prøve. Men det ser ut som han bare kaster opp når det er noe som har med melk å gjøre, for fruktmos og middag kaster han ikke opp av. Lurer på om noen har opplevd det samme?? Og er det noen som vet om en "bedre" grøt enn maisgrøt som kan blandes med morsmelk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset har vi opplevd det med de 2 eldste, og de tåler rett og slett ikke melken.

Ville nok tatt turen innom legen for å få resept på en alternativ melk istedet for MME, da han er litt liten til å bruke soyamelk/havremelk og slikt.

Andre typer grøt som ikke inneholder melk er jeg litt usikker på, sitter å lurer på det samme nå da jeg skal begynne med grøt til minstemann selv.

Vi har aldri fått det bekreftet av legen at de ikke tåler melk da de ikke slår ut på noen tester, men de vokser det som regel av seg innen de er 3 ifølge legen vår.

Vi lagde mye hjemmelaget grøt på sammalt mel, så en grei side om det her

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article416758.ece

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...