Gå til innhold

Når bestiller dere time hos jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er liksom litt redd for å bestille time, på en måte redd for å "jinxe" graviditeten, men når bør man egentlig ha time hos jordmor? Er det rundt uke 10-12?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt uke 10-12 ja, men ikke hos jordmor men lege:) Kontroll nr 2 kan du ta hos jordmor hvis du vil.

Skrevet

Hvis du ønsker å gå til JM så hadde jeg ringt å meldt meg til JM tjenesten med en gang! Det er ikke plass til alle og er det fullt så er det lite sannsynlig at du får oppfølging fra JM. Sånn er det værtfall her jeg bor.Jeg ringte i uke 4 jeg. Er jo ikkeaktuellt å komme før i uke 14 uansett på gruppesamtale, og til individuell kontroll i uke 24 tror jeg....vet ikke helt :P

Skrevet

Jeg var vel innom hs da jeg var i 8. uke. Fikk time når jeg er i 14. uke. Dette var litt med tanke på vaksinen også.

Skjønner hva du mener meg å jinxe . Jeg er veldig overtroisk jeg også!

Skal på ul i dag og gruer meg. Er redd for at det ikke er liv lenger..

Du må nok bare hoppe i det og bestille time. Det er ofte ventetid ja.

Skrevet

Hei og tusen takk for svar, jenter!

Er vel bare å ringe da, skjønner jeg...

Lykke til på ul, Kab&Jenny¤ 21.11.06, du må holde oss oppdatert!

Skrevet

Jeg skal ha KS så jeg skal ikke til jordmor - går bare til gyno på kontrollene.

Skrevet

Jeg skal til legen uke 12 og jm uke 16:)

Ringte til jm når jeg var uke 6..er nå uke 9. Så bare og ringe.

Skrevet

MÅ bare kommentere denne tråden litt... Som gravid er det helt opp til deg hvem du vil gå til kontroller hos, egen lege, jordmor, privat eller kommunal eller privat gynekolog. med andre ord man er ikke nødt til å ha første kontroll hos lege. Og til dere jenter som vet dere skal ha keisersnitt, det er ingen grunn til ikke å gå til jordmor i tillegg til gynekolog. Jordmor er ekspert på svangerskap og har ofte bedre tid enn leger/gynekologer til å kunne samtale om alt som har med svangerskapet å gjøre, pluss hun har som regel tid til å høre på andre problemer/utfordringer som kan dukke opp i svangerskapet slik som familieforhold, følelser, kost ol. Så min lille oppfordring er bruk jordmor aktivt!

Skrevet

hei anonymo :-)

Når man er gravid for fjerde gang og skal ha sitt 3.snitt så er det liksom marginalt hva jordmor kan komme med at nyheter :-)

Bevares, veldig koselig å småprate om løst og fast, men har liksom ikke tid til flere kontroller enn de som er strengt tatt nødvendige - og da velger jeg å gå til en ekspert på KS, ikke en som har best greie på naturlige fødsler.

Skrevet

Allt i svangerskapet handler vel ikke om fødselen da... Det er jo bare den smertefulle slutten, målet vi går mot. Jeg er andregangs og dette svangerskapet er noe helt annet enn første. de fleste sier at ingen svangerskap er lilke så da kan jo ekspertisen til en JM komme til nytte på fordkjellige felt i forskjellige svangerskap, mener nå jeg da.Men man gjør jo selvfølgelig som man vil med den saken....

Du har vel opplevd det meste inne graviditet 68-mamma og med 3 barn så blir det vel liten tid til annet kan jeg tro ja.

Men jeg for min del synes det er godt med den ekstra sjekken, kontroll på BT (sleit med høyt sist gang) kontroll av urin, høre hjertelyd etc. (du sjekker vel det til gyn) En bekreftelse på at allt er bra er godt å ha :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...