Gå til innhold

Reductil - hvordan få?


Ophelia & Jr.

Anbefalte innlegg

Det er ingen tvil om at jeg er kvalifisert til å få Reductil ut fra BMI (godt over 30), men jeg kvier meg slik for å gå til legen og ta det opp / be om dette. Er så redd for å få slengt i trynet at det bare er å spise sunt og trene så går det av seg selv... Det vet jeg jo godt, men det er enklere sagt enn gjort. Vet godt at jeg må legge om kostholdet og bevege meg mer, men føler det hadde vært greit å få litt starthjelp. Har forsøkt en del ganger (evig slanker), men det skjærer seg som regel alltid. Gikk ned en del ved hjelp av kanllhard jobbing før jeg ble gravid, men så la jeg på meg 20 kg i svangerskapet og har 10 kg som er stuck. Vet ikke hvor jeg skal hente tiden til å trene med lange arbeidsdager og en småtting i huset... Skulle ideellt sett ha tatt av minst 20 kg...

 

Altså; hvordan gikk dere frem for å få Reductil? Var det legens initiativ eller ditt? Og hvordan opplevde du møtet med legen når du tok opp din overvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sa til legen min nesten det samme som du har skrevet her og han svarte bare at jeg var hjertelig velkommen. Det var kjempebra av meg å komme til ham og ta tak i problemet mitt selv.

Jeg tror legene forstår at det ikke er lett å komme og be om Reductil.

Ikke vær redd.

For min del har det virkelig vært verdt det.

Jeg har gått ned 3 kg på 1,5 uke!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til legen og spurte om jeg kunne få resept på "sånn" og viste eg pakke med sibutramin (som er det samme som reductil, men bare billigere)

 

Han sa at ja det kunne jeg jo. Så pratet vi litt om løst og fast ang vekt og trening. Jeg fortalte at jeg hadde trent og spist sunt, men klarte ikke å gå ned. Og da ga jeg opp. (ikke etter 4 dager self he he)

Og at jeg håpet at dette kunne hjelpe meg på vei.

 

Så målte han blodtrykk og puls.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fortalte at min BMI var høg, at eg hadde prøvd å slanke meg siden januar uten resultat og at bekkenløysninga gjorde at eg ikkje kunne trene i like stor grad. Eg fekk det med ein gong, og synes det er deilig å få god oppfølging:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel bare manne meg opp og ta en tur til legen. Disse kiloene plager meg virkelig både fysisk og psykisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...