Gå til innhold

Hva gjør dere mot kvalmen?

Anbefalte innlegg

Jeg er så ufattelig kvalm, mye dårligere enn jeg var med de to første. Jeg prøver å spise lite og ofte (ikke vanskelig å spise lite, har ikke lyst på mat i det hele tatt), men er likevel veldig mye kvalm. Nærmer meg uke 7 og har hørt at det er verst mellom uke 8 og 10, og tidligere har jeg vært kvalm tom uke 14, så det virker jo helt uoverkommerlig. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å jobbe fullt og ta meg av mine to små fram til kvalmen avtar... Noen som har noen bra triks?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140998641-hva-gj%C3%B8r-dere-mot-kvalmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff.. kjenner meg igjen.. eg var konstant kvalm over 4mnd sist gong.. eg gjekk veldig ned i vekt. Eg klarte tilslutt ikkje å jobbe fullt og elles få kvardagen til å gå saman. Derfor reduserte eg til jobb 2 dagar i veka og 1 skuledag i veka. Dette fungerte veldig bra med meg, i tillegg åt eg lite og ofte, om eg i det heile fekk i meg mat som du seier.. Eg kjøpte også ingefærrot, raspa opp litt og kokte det og drakk det som ein te. Om det hjalp eller om det var trua det veit eg ikkje, men eg synes det fungerte. Drakk fleire kopper om dagen. Eg hadde av og til i litt sitron eller honning for å gjere smaken litt søtare.

Elles gjekk eg med seaband som eg kjøpte på apoteket heile tida, utanom natta. Det var det første eg hadde på meg om morgenen og det siste eg hadde av på kvelden.. Det var fungerte så absolutt på meg.. Men har høyrt blanda erfaringar..

Lykke til

Takk for svar! Jeg fant faktisk ut at jeg hadde noen sånne bånd liggende, så de bruker jeg nå. Ellers har jeg lest at ingefær i for store mengder ikke er helt bra når man er gravid, men litt går jo helt sikkert fint, så det kan jeg prøve. Ellers så gjelder det å ta det med ro, ja. Og så må jeg ta en dag av ganger, nytter ikke å tenke på at det sannsynligvis vil være sånn i 6-7 uker til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...