Gå til innhold

Smerter i korsryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg lurer på om det er noen som har opplevd smerter i korsryggen tidlig i svangerskapet? Jeg har siden lørdag hatt forferdelig vondt i korsryggen, å litt i hoftene, er 9+5 i dag å er veldig nervøs for at dette kan være tegn på noe galt? Er det noen som kan noe om dette?`

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 5+1 og har også vondt, men det kjennes ut som sist svangerskap og da sa legen det var bekkenløsning.. så tror ikke det er farlig :)

Skrevet

uff håper inderlig du har rett...lell om det er kjedelig med bekkenløsning.. uff er så bekymret for at noe skal gå galt! jeg har egentlig hatt litt plager med at bekkenet mitt sklir ut noen ganger ( før graviditet), da har jeg vært til kiropraktor å knekt det tilbake, men det kjennes ikke helt likt ut som det har gjort tidligere, man bør kanskje ikke gå til kiropraktor å knekke så mye i gravidtiteten heller, bør kanskje ringe å snakke med legen?.

Skrevet

Jeg er i uke 6. Jobbet natt til i dag og skulle egentlig jobbet i natt også. Det ble ikke noe fordi jeg fikk så sinnsykt vodt i ryggen forrige natt. Jeg er ikke bekymret for at det har noe å si om en har vondt her og der. Det er så sinnsykt mye som skal skje med kroppen, og alle er forskjellige. Jeg tar det som det kommer. Prøver å ikke tenke på alt det negative, men heller kose meg med det jeg kan kose meg med :)

Ikke sikkert andre tenker slik som jeg gjør, men....

For meg hjelper det med gåturerer og litt trening. Viktig med beveglse :)

Skrevet

Ja du har sikkert rett i det at det er mye som skal skje med kroppen å sånn, jeg har aldri vært gravid tidligere så jeg vet jo ikke helt hva som er normalt å ikke normalt, og som du sier er vi alle forskjellige. fikk litt massasje her nå, det hjalp litt, får vell gå å legge med å slappe av litt, er veldig hormonell nå om dagene, ble veldig nervøs i stad her, men føler meg litt beroliget nå. Jeg prøver å tenke positivt, men det ligger likevell i bakhodet. Er forresten sykmeldt nå også pga av kvalme så får vell bruke dagene effektiv å prøve å gå litt turer i skog og mark, får håpe det hjelper:)

Tusen takk for innlegg og tips, skal prøve å tenke mer som deg:)

Ha en fin kveld

Skrevet

heihei!!! jeg skal IKKE prøve å skremme deg eller noe, men bare fortelle deg min erfaring =) jeg hadde veldig vondt i korsryggen da jeg ble gravid (et symptom) , og så sluttet det. plutselig begynte det på'an igjen, og så begynte jeg å blø dagen etterpå. tror det har vært en SA men vet ikke om ubehaget i korsryggen har noe betydning! håper det går bra med deg og at du finner ut av hva det er ! :) men det trenger IKKE bety at noe er gale. for mange er det et godt tegn ;) lykke til!

Skrevet

Jeg er bekkenløsningsveteran, og det høres ut som det er det du beskriver begynnelsen på. Hos meg er det i korsrygg, hofter, sidene av rumpa og skambeinet smertene sitter. Tror ikke du trenger å bekymre deg for noe annet, men snakk med legen om det for din egen skyld. :) Forverres problemene har du krav på fysioterapi. Det beste middelet mot bekkenløsning er trening som styrker muskulaturen i området. (tilpasset gravide)

Skrevet

tusen takk for innlegg, virker som det kanskje er bekkenet som er litt i ulage, for har ikke fått noen blødning eller noe så satser på at det er det, skal ringe å snakke med legen imorgen:) Har satt meg et mål om å gå en time hver dag å føler det hjelper på:)

takk for tips:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...