Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 dersom man har hatt den? Kan man teste seg for å finne ut om man har hatt svineinfluensa? Dvs, om man har antistoffer i seg? Jeg skal på første sv.skapskontroll imorgen, 10+2 da. Regner med at vaksinen blir ett av temaene som tas opp. Jeg var syk med influensasymptomer for noen uker siden, det samme var både mann og begge barna (på henholdsvist 2 år og 7 mnd.) Jeg jobber i bhg, og er utsatt for smitte. Vi har hatt svineinfluensa påvist hos både barn og voksne. Likevel har jeg kun vært syk denne ene gangen, så jeg regner nesten med at jeg nå er immun..? Vil jo helst slippe å ta vaksinen dersom jeg allerede har vært syk...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Etter hva jeg har hørt finnes det ingen test som kan vise om man hadde svineinfl. for flere måneder siden f.eks. Helsemyndighetene oppmuntrer alle til å ta vaksinen uansett. Jeg derimot mener det er ganske stor sjanse for at man har hatt svineinfl., og at vaksinen dermed er tull.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 De sier at man ikke kan teste om man har hatt svineinfluensa etter at man er frisk igjen. Noe jeg synes er veldig rart fordi det er det de sier de sjekker etter at vaksinen er satt, at de har utviklet antistoffer. Så hvorfor man ikke kan gjøre det samme på de som faktisk har vært syke høres veldig rart ut synes nå jeg... Jeg skal ikke ta vaksine!
lindynatt Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Du har sikekrt hatt den, det finnes enda ingen normal influensa og har du hatt den,e r du immun. Da og ta vaksine spesielt siden den jo inneholder tvilsomme stoff, jeg ville ikke ha gjort det. Den største faren er jo uansett i siste del av svangerskapet, innen du har kommet så langt, er nok svineinfluensaen ferdig fordi den får vanskeligere kår når den vanlige influensaen også kommer,d a må den "kjempe" om å overleve og da har det gått såpass lang tid i tillegg at de fleste enten har hatt den eller er imun. En av grunnene tila t f.eks eldre mennesker ikke blir så sterkt rammet, skal være at de over ca 55 kan være immun ....
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Takk for svar! Legen min anbefalte meg å ta den, og sa at de ikke testet om man har hatt det, med mindre noen man har nær kontakt med har fått det påvist. Nå er det jo både barn og kollegaer der jeg jobber som har testet positivt på SI, vet ikke hvor nært dette regnes jeg... Med det samme så spurte han jo om jeg skulle vaksinere ungene, og sa at han anbefalte dette... Søren ikke lett å bli klok, jeg heller strengt tatt mest mot å ikke vaksinere noen av oss. Dersom det ikke var SI jeg hadde for noen uker siden, så burde jeg vel ha vært syk innen nåværende tidspunkt med tanke på alle som har vært syke på jobben. Mvh HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå