Gå til innhold

Hvordan gjør dere det? (ang. barnepass)....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart begynne og jobbe igjen, og når pappaen er ferdig med sin permisjon skal lille pode i barnehagen. Vi jobber begge turnus, og enkelte ganger vil vaktene våre kollidere (at vi har seinvakt samtidig). Skjønner ikke helt hvordan vi skal løse dette jeg... Er vel besteforeldre som må trø til enkelte ganger. Flere med dette problemet? Og hvordan gjør dere det om besteforeldre må hente i barnehagen? Da må de vel låne vår bil ettersom vi har bilstol til poden i vår bil....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror det beste er om dere snakker med arbeidsgiverne deres, slik at dere kan få turnus så det ikke kolliderer.

har dere seinvakt samtidig, så må jo noen andre ta seg av ungen uansett, så da er det vel greit at de også henter?

det går an å leie et bilsete for en periode om dere ikke vil kjøpe ett til eller bytte bil med den som skal hente. Det gjelder å tenke litt praktisk.

Skrevet

Har ikke samme problemstilling, men foreldrene min har kjøpt et brukt barnesete på Finn.no. Enklest at de har eget sete, da det ble veldig styrete og flyttet ut og inn dette store barnesetet.

Skrevet

Jeg passet to barn hvor turnusen kjæsjet ca vær 6 uke så hentet park og etter vært skole jeg de tokk med de hjem til meg spiste middag og gikk hjem til de å la de og foreldre kom hjem ca 22 det var da jeg gikk på ungdom skolen.

Vi setter igjen settet i barnehagen når andre henter.

Skrevet

Hehe,jeg byttet jobb pga begge har utdanning som for det meste er kun turnus... Jeg begynte å jobbe i bhg. så da har jeg bare dagtid..

Hos oss i bhg er det mange som har besteforeldre som henter barna:) Å da tar foreldrene å setter bilsete i garderoben,å da står det der til ungen blir henta å de monterer det selv..:)

Vil egentlig ikke anbefale å kjøpe barnesete brukt,

for en vet aldri om barnesete har vært i kollisjon ol.

Dette vet jeg Trygg Traffikk også advarer mot..

En bør kjenne de en kjøper det av hvis det skal være brukt.

Bare et tips...;) Lykke til:)

Skrevet

Her er det mormor som trår til. Noe som skjer ofte da jeg jobber skift og mannen er borte i 2 uker om gangen.

Nå er vi heldig som har barnehage i gå avstand til oss begge. Men har kjøpt ekstra seter slik at ho kan ha i bilen til begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...