Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Jeg skal ha eksamen i morgen men har vært veldig syk med angst osv, kan jeg gå til legen og sykemelde meg? evt hvordan blir det med å ta opp eksamen og lånekassen?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Er det vgs eller høyskole/universitet? Hvis du skal ha gyldig fravær må du ha legeattest ja, men er det bedre for deg å utsette eksamen? Det er (nesten) alltid best å ta eksamen mens du har lærestoffet ferskt. Hilsen lektor
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 På universitetet. Det gikk veldig bra i begynnelsen med studiene, men da jeg begynnte med angstbehandlingen som skolen tilbød, har jeg blitt værre med angsten, har ikke klart å møte opp p forelesninger og vært nødt å jobbe mye på egenhånd med angsten. Så jeg trodde jeg skulle bli bedre, men det kan være sånn jeg blir værre før jeg blir bedre. Så nå den siste måneden har jeg knapt klart å konsentrere meg å lese osv uten å få anfall. Jeg hadde også skrevet feil dato, trodde det var om to uker og da regnet jeg med jeg hadde tid til å jobbe litt ekstra med det men nå.. Ja... er det visst i morgen. Flaut å ha fått med meg feil dato...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Tja, du vet vel selv hva som er best for deg vil jeg tro. Men ikke alle leger gir sykemlding uten god grunn. Og det må du vel ha for å få gyldig fravær. Jeg tror jeg ville ha forsøkt å ta eksamen. Kanskje kan du mer enn du tror. Har tatt mange eksamener, har vel bare en gang følt at jeg hadde full kontroll, men det har gått bra likevel.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Tror du eksamen blir lettere neste gang? Hvis ikke du får bearbeidet angsten vil du sannsynligvis være like redd neste gang.
Hildemor fra vest Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Dere over her har tydeligvis ikke hatt angst. Angst er ikke det samme som å være redd for noe. Tror neppe at HI sitter og biter negler og gruer seg for eksamen. Har hun skikkelig angst så kan symtomene være,svimmelhet,kvalme, tåkesyn, utenfor deg selv opplevelse,hhjertebank o.s.v. Ikke noe særlig å gjennomføre noen eksamen i den tilstanden nei. Ville bedt om legetime for sykemelding HI. Det ordner seg alltid. En eksamen kan du ta igjen senere hvis du vil. Klem fra Meg og lykke til;-)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Ja det er nettop det, hver gang jeg har tatt opp boken og begynnt å lese har jeg fått kvelningsfornemmelser og føler meg skikkelig svimmel til daglig. Jeg er svært preget av dette. Tro meg jeg vil ta eksamen! Men jeg vet det er en stor sjanse for at jeg kommer til å bli dårlig i morgen under eksamen, spesielt nå som jeg er så dårlig forberedt, redd for jeg vil bryte sammen når jeg får oppgavene foran meg. Jeg vil virkelig være frisk det er nettop derfor jeg går i behandling nå. HI
Hildemor fra vest Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Hvilken behandlingsform har du HI? Har slitt med fødselsdepresjon i 2 av graviditenene mine. Den første var værst. Da hadde jeg det slik du beskriver.Gikk til samtale hos psykolog i en periode og det hjalp nok sikkert på det selv om jeg satt med angstklumpen på hvert møte. Begynnte på Cipramil som det het den gangen ihvertfall og det hjalp veldig. Sto på det i et halvt år og trappet gradvis ned. Etter andre graviditet fikk jeg tilbakefall og hadde meg en runde igjen. Nå har jeg bank i bordet vært så og si symtomfri i 5 år. Jeg har lært meg å takle signalene. Min kropp takler ikke for mye press og stress over lang tid men klart det er jo lettere sagt enn gjordt da som 4 barnsmor hehe.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Oi vet ikke hva som skjedde med innlegget ditt her men det ble veldig langt på slutten Jeg går i kognitiv atferds behandling, der jeg prøver å ta kontroll på tankene som oppstår under angstanfall, men synes det hjelper lite og på en måte har det forværret da jeg er nødt å tenke på angsten ganske mye... tenker å prøve medisiner som xanax (?) om det var riktig. En venn anbefaler det veldig. Jeg får panikkanfall når som helst, hvor som helst og uten grunn. Kan våkne opp om morgene med ekkel magefølelse og bli kvalm/dårlig engstelig hele dagen.
Hildemor fra vest Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Hei igjen. Ja noe skjedde med PC min isted hehe.De behandlingsformen hørtes jo fornuftig ut, men det er nok kanskje som du selv sier at det vil bli litt verre før det blir bedre. Kjenner ikke til den medisinen så det tør jeg ikke uttale meg om. Ja angst er helt rart egentlig. Man kan jo få angst for angsten rett og slett. Håper du får bukt med det. Er du singel eller har du mann og barn? Viktig å prøve å være åpen om angsten til mennesker rundt deg;-) Bare å sende meg en PM hvis du føler for noen å prate med;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå