Gå til innhold

Taushetsplikt?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger legen din å vite at du har tatt abort? Jeg har kontaktet mitt lokale sykehus, og ønsker IKKE at legen min skal vite dette. Grunnen til dette fordi legen min er venn med mine foreldre privat. Og verre blir det ikke for min del egentlig. Ønsker jo ikke heller at mine skal få vite om dette.

Så kan sykehuset holde igjen opplysninger om meg? Og om aborten?

Hilsen

redde meg:(

Fortsetter under...

Det er ditt valg om hvem som skal få vite om aborten. Du trenger ikke gå via fastlege for å søke abort, men kan kontakte sykehuset direkte. Når du er der til samtale, gir du beskjed om at opplysninger IKKE skal sendes fastlegen, eller hjem for den saks skyld. Sykehuset har taushetsplikt, og du skal kunne føle deg trygg på at ditt valg respekteres og holdes hemmelig!

Lykke til

Det er ditt valg om hvem som skal få vite om aborten. Du trenger ikke gå via fastlege for å søke abort, men kan kontakte sykehuset direkte. Når du er der til samtale, gir du beskjed om at opplysninger IKKE skal sendes fastlegen, eller hjem for den saks skyld. Sykehuset har taushetsplikt, og du skal kunne føle deg trygg på at ditt valg respekteres og holdes hemmelig!

Lykke til

Tusen takk for svaret. Godt å høre at også sykehuset har taushetsplikt oven for legen våres også. Veldig uheldig med denne saken da at vår fam.lege er nærmeste venn av mine foreldre. Jeg tror neppe jeg kan bytte lege, siden da vil nok mor og far klikke i vinkel.

Tusen takk for svaret...:)

Annonse

Tusen takk for det Rudo. Men var på forundersøkelse i dag og nevnte dette for de, og fikk beskjed om at ingen papirer skulle bli sendt videre, så måtte fortelle dette til der jeg skal gjennomføre inngrepet. Så det er helt sikkert at sykehuset kan holde igjen slike info.om deg selv om legen din/min skal vite stort sett det meste om deg?

Takk for at dere tar tid til å svare meg.

Hilsen

meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...