Gå til innhold

Da er jeg desverre her igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha forlatt dette forumet i starten av september er jeg her igjen. Jeg var urolig hele svangerskapet, greide ikke å tro at alt var som det skulle. Var på ul 7+4 og så ett bankende hjerte. Hadde blødninger fra 6+4 til 10+4, så mange av bekymringene lå der. Legen fikk masa meg inn til ny ul 14+4, pga at han ikke fant hjertelyd, og syntes livmora var litt lita. Så jeg reiste til sykehuset dagen etter. De fant et bankende hjerte med en gang, men oppturen ble raskt en nedtur. Jenta vår manglet øverste del av kraniet. Vi fikk bekreftet det på St. Olavs dagen etter. Vi hadde egentlig ikke så mye valg i hva vi måtte gjøre. Barnet kunne overleve i magen fram til fødsel, var svært så aktiv og velutviklet ellers, bare litt for lita. Eller vi kunne avbryte svangerskapet nå. Så i går (15+2) var vi i Trondheim og satte igang aborten. Den gikk veldig bra, etter omstendighetene. Og vi har fått og skal få masse info. Det ble tatt fostervannsprøve, og fosteret skal obduseres. Vi vil vite alt som er å vite, og håper virkelig vi bare var uheldige, og at det ikke er fare for gjentakelse. Vi har heldigvis ei meget frisk jente på 2 år og 8 mnd.

Det går bra med oss nå, men er fullstendig klar over at det vil komme tunge dager.

Vi satser på å starte med ny frisk, for vi vil jo veldig gjerne ha et barn til. Starter nok med pergo fra første forsøk, da det er det som har hjulpet oss de to forrige gangene.

Håper jeg ikke skremmer noen, dette er ikke noe som skjer ofte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så utrolig trist. sender deg mange varme tanker!

Skrevet

Veldig leit å høre!! Men ville bare fortelle dere at det samme skjdde en jeg kjenner godt, dem fant det ikke ut før ho var rundt 20 uker på vei. Legene sa det samme til dem, at fostret kunne leve helt fram til fødselen, men at det da ikke ville være noe mer. Dem valgte også å ta det bort når dem fikk vite det. Et halvt år senere ble ho gravid på nytt og fødte ei frisk tulle:D Tror ikke dere skal bekymre dere for gjentagelse, dere har nok bare vært veldig uheldig! Eneste ho gjorde anderledes 2. gangen ho ble gravid var at ho tok dobelt så mye folat, for sikkerhetsskyld:)

Masse lykke til, og håper det klaffer fort for dere igjen!

*Trøste klem*

Skrevet

Trist å høre at noen må gå gjennom slikt!

Jeg har også ei venninde som gikk gjennom dette, men hun var 5 mnd på vei.. Hun har etter dette født to friske barn som lever i sitt beste velgående=)

Ønsker dere lykke til=)

Skrevet

Huff så trist å lese lones mamma. Men neste gang skal det gå bra. Håper du blir fort gravid igjen.

Sender mange trøsteklemmer

Skrevet

Mange tanker og klemmer sendest. Det må være tøft å gå igjenom noe slikt. *varm klem*

Skrevet

Føler så veldig med dere! Vi opplevde dessverre akkurat det samme i sommer, i uke 20. Jenta vår manglet også øverste del av kraniet (akrani). Har fortsatt tunge stunder pga dette, men har bestemt oss for å prøve igjen, vi også, så fort mensen er tilbake. 5 mnd siden nå, og tålmodigheten begynner virkelig å ta slutt... Har eggløsninger, men slimhinnen i livmoren bygger seg ikke opp nok til at jeg får menstruasjon, og ikke nok til at et evt befruktet egg kan feste seg. Jeg fikk en infeksjon 14 dager etter senaborten/fødselen, så det er antakelig årsaken :-(

Fint å høre at det tross alt ble en "god" opplevelse på sykehuset. For oss har det vært viktig nå i ettertid.

Har som dere barn fra før, ei jente på snart 3. Hun trøster oss veldig og holder oss i gang. Mentalt viktig også, for vi vet jo at det KAN gå bra!

Håper dere snart er gravide igjen, selv om det på ingen måte kan erstatte barnet som er ugjenkallelig borte.

Vet det er mange her inne som har opplevd det samme eller noe liknende. Har selv funnet mye trøst i disse nettsidene, der mange virkelig forstår hvordan man har det. Er ikke så lett for andre å forstå alltid, når de ikke har opplevd det selv.

Skriv gjerne, hvis du vil!

God klem

Skrevet

Takk for gode hilsener, det varmer!

Jeg har også fått tips om å ta dobbelt med folat, så i morgen skal jeg på apoteket...

Vi var veldig heldige som oppdaget det så tidlig, hadde jo vært verre dess lengre det hade gått, dvs at vi ikka hadde fått hørt det før ord.ul. Jenta vår visste at hun skulle bli storesøster, og vi har jo også måttet fortelle den dårlige nyheten. Så før vi fjernet fosteret gikk hun å sa: Ta bort babyen ja, lager ny! I dag fortalte jeg at nå er babyen borte, å hun svarte umiddelbart: lager ny! Godt med litt herlige barnekommentarer oppi det hele.

Jeg har et stort ønske om å være gravid på nytt før terminen kommer (10. mai), men det er jo ikke akkurat så lett å bestemme.

Igjen, takk alle sammen. Stor klem til dere alle!

Skrevet

Det var trist lesning! Mange varme tanker fra meg. Lykke til i tiden som kommer!

Skrevet

Så utrolig trist.

Sitter her og gråter nå.

Helt tom for ord.

Sender deg en stor klem, og lykke til videre

Skrevet

utrolig trist å lese. varme trøsteklemmer sendes til deg. Mistet selv nesten 14 uker på vei. Helt forferdelig. Lykke til videre.

Skrevet

Kjære Lones mamma

Det var utrolig trist å høre! husker deg igjen fra maiklubben her inne på bim.. (jeg hadde termin 26.mai) var på ul i uke 11 og fikk konstantert inkomplett spontan abort.. knøttet hadde slutta å vokse i uke 6+4. det var ikke noe særlig.. triste uker, men sårene begynner å gro. rart hvordan ting lysner når man får de litt på avstand.

Kos deg med familien din og prøv å slappe av.. kanskje vi havner på 1.trimester igjen begge to snart:)

Masse lykke til videre:)

Stor klem

Skrevet

Sårene vil nok gro etter hvert, men jeg er forberedt på mange nedturer. Selv om jeg aldri så for meg å gå hele svangerskapet, noe måtte være galt..., så hadde man sett for seg det kommende halvåret fram mot fødsel. Osv osv...

Jeg har en super sjef som sier at det er bare å holde seg hjemme hvis jeg ikke orker å gå på jobb. Godt å ha den muligheten i alle fall!

Mummy2be?? Please??, jeg blir gjerne med over til 1. trimester igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...