aug07sept09:o) Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Har en liten gutt på 9uker som gulper noe så innmari... Han får MME. Har prøvd alt fra å skifte merke (bruker hipp nå) og gi han mange pauser i måltidet... men ingenting hjelper.... noen som har noen tips????
Nå da? Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Du har kanskje fått en liten gulper? Mange barn har ikke lukkerefleksen helt i orden med det samme og da kommer det opp i mengder!! Har du prøvd å skifte flaske? Kanskje det kommer for mye ut hver gang han suger. Jeg har flaskebarn og brukte Avent sine flasker med bare ett hull i starten. Da ble det ikke så mye gulping. Vi skiftet til Collett en stund det var mye gulping og det hjalp for oss. Brukte Nan til vanlig. Jeg hørte en gang at hvis de ikke gulper før det har gått ett minutt, så får de i seg nok mat. Da er det ofte overskuddet som kommer ut igjen. Du kan også prøve å gi han litt når han ikke er så sulten, da blir han ikke så glupsk på flaska. Lykke til!
second_time Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Jeg har også ei lita jente som gulper mye. Hun er snart 3 uker gammel. Jeg ammer og hun er veldig glupsk. Spiser fort og får i seg altfor mye luft. Det som har hjulpet hos oss er å: -håndmelke eller pumpe den første melken/vannet, slik at hun bare får "fløten/maten". -legge henne opp på magen vår minst 10-15 minutter etter et måltid eller støtte henne opp med pute slik at hun ligger skrått i senga/vogga. -hun lager en "skvulpe lyd" før all melken kommer opp igjen. Da gjelder det å få tatt henne opp fort. Da raper hun som regel og vi avverger gulpen. Jenta mi gulper av og til opp alt hun har spist. Det er jeg overbevist om. Vi må bytte klær på både henne og oss selv. Pluss dyner, laken osv. Er som om noen kaster en liter melk på oss. Veldig frustrende... Ønsker dere masse lykke til og at dere finner en "løsning" Det er så individuelt det her, så det er ikke sikkert rådene mine vil hjelpe dere. Det første barnet mitt gulpet bare en gang i løpet av 1 år. Så forskjellig kan de små være :0)
pia1978 Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Min gutt er nå 4 mnd om ei uke. Han gulper også, men mye mindre nå enn før. Tidligere kom det opp stoore mengder, så ut som en liter med melk. Han fullammes. Vi prøvde alt mulig, men ikke noe hjalp. Tror noen bare er og blir gulpere. Så blir det bedre med alderen. Men hjelpe meg hvor mye man må vaske, kluter, klær, golv og annet:) Vi skaffet egen amme og gulpestol i skinn. hehe. Men trøsten får være at det går over, nå merker vi som sagt at han gulper mindre. Også er dere ikke alene:)Lykke til!
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Har desverre ingen gode tips, men det er nok bare slik at noen barn gulper mye... Har hatt to gulpere selv. Eldstemann holdt på til han var 8 mnd. Minste er 8 mnd nå, og hos ham begynte det å gi seg når han var ca 6 mnd. Gulper litt fortsatt, men ikke så mye. Han får også MME. Her er det Collett som fører til minst gulping.
aug07sept09:o) Skrevet 17. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2009 Takk for fine svar:) Jeg har vel bare fått en ordentlig gulper tenker jeg.... Er bare fryktelig lei av å vaske klær og div. hele tiden... nesten umulig å ta han med ut på kafe eller finne på noe for både han og jeg er nedgulpa etter et måltid... vi brukte nan til og begynne med men har nå prøvd hipp...fikk tips om at mange gulper mindre med den, men jeg syns nesten han er blitt verre... noen som vet hvor jeg kan få kjøpt collett henn i oslo/lillestrøm omr?? min første gulpa nesten ingenting så var vel ikke helt forberedt på dette..
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Vet desverre ikke hvor du får kjøpt collett i oslo/lillestrøm, men her i Trondheim har de det på coop-butikker samt ica og ultra i alle fall. Så du kan jo evt høre om noen kan ta det inn. Kafeturer er et mareritt med en gulper ja... Lukter surt av alt innen kort tid og vaskemaskina går jevnt og trutt...
Mamman til Philip ;-) Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Colett for du kjøpt nesten over alt! Rimi har det i alle fall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå