Gå til innhold

Får ikke fornyet bankkrot og fikk beskjed om at de ikke lenger ønsker meg som kunde :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært kunde i samme bank (DnbNor) siden jeg var 15 år og for ca 10 år siden, da jeg ung, dum og i en fryktelig dårlig periode, overtrakk jeg en konto i Postbanken med 2.500 kr.

Dette ballet på seg og ble inkasso, men jeg begynte å betale ned på dette noen år etter.

Har hele tiden hatt konto i DnbNor og har ikke hatt noen problemer der.

Jeg har ikke hatt visa-kort, bare vanlig minibankkort, fordi jeg var redd fristelsen ville bli for stor den tiden man kunne handle med Visa uten dekning.

Har fått fornyet kortet jevnlig, helt frem til nå.

Fikk beskjed om at jeg ikke var ønsket som kunde p. g. a denne gjelden, som nå er på 4.500 som jeg da betaler på og at jeg ikke får noe kort.

Jeg spurte om de ville revurdere om jeg fikk betalt ned hele gjelden, men det trodde hun ikke...

Føler meg så simpel og skamplettet!

Vet ikke om det nytter å bytte bank og prøve å få kort der? Eller om dette vil følge meg og synlig for enhver bank jeg prøver å bli kunde i?

Noen som vet?

Skikkelig langt nede nå :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bankkort, skulle det stå i overskriften....

Skrevet

Er det ikke sånn at all gjeld blir slettet når du er ferdig å betale på det?

Mener det skjedde med meg, og jeg fikk boliglån (medsøker) da jeg var ferdig med "gammel moro"...

Skrevet

Gjeld på 4500 kr som du betaler på? Ikke for å være frekk, men hvor gammel er du? Har du barn? Har du arbeid? (dette er ikke dømmende, bare prøver å forstå).

Skrevet

Bli kvitt gjelden og DnbNor. Jeg har hatt DnbNor i flere år jeg også, og er ikke fornøyd med dem i det heletatt. Har ikke hatt økonomisk rot med dem jeg da, men er drit lei dårlige bankort, dårlige renter på sparekonto, vansklig å få hjelp når du virkelig trenger det og har høye gebyrer på det meste.

Det er nok av andre banker som vil ha deg som kunde.

Jeg er fornøyd med skandiabanken, du kan jo søke om konto der med engang og få svar.

Ordner seg dette, den lille gjelden vil nok gi en ripe i lakken når det kommer til lånemuligheter. Men for å få en vanlig bank konto og kort, trur jeg ikke det er et problem.

Skrevet

Har aldri hørt at noen har blitt "kastet ut av banken" for 4500,-

Sikker på at du forteller alt her?

Jeg hadde jo forstått det om du misligholdt 450 000,-

Nei dette synes jeg var veldig rart...

Skrevet

Jeg forstår det slik at HI KUN har 4500 kr igjen av ett gammelt lån og ikke har hatt prøblem med å få nytt kort tidligere da gjelden var høyere.

Jeg er enig med de som sier bytt heller bank.

Jeg er også veldig fornøyd med Skandiabanken.

Skrevet

Enig. Her må det ligge noe bak.

Skrevet

Jeg forstår det ikke slik. Jeg forstår det slik at hun trakk over kontoen med 2 500 kr. etter inkassogebyrer er dette beløpet nå på 4500. Altså har ikke hun ikke klart å betale beløpet etter utallige inkassoer. Så derfor: hvorfor klarer hun ikke det??

Merkelig hele innlegget spør du meg.

Skrevet

HELE historien en gang til takk..

Dette var merkelig..Ingen som nekter kort/at man fortsetter osm kunde grunnet 2500 i gjeld, økt til 4500? Selv om Postbanken og DnB nå i praksis er mer eller mindre en og samme bank (postbanken kjøpt opp av DnB)

Skrevet

Da jeg gikk på videregående så overtrakk jeg kontoen med 200- 2000 kr pr måned i ca 1 år, men jeg betalte alltid tilbake da lønnen kom inn, jeg kom meg egentlig aldri ovenpå.

Da jeg var ferdig på skolen, og begynte å studere og jobbe, så søkte vi om boliglån i Postbanken, vi fikk ikke lån der pga at jeg hadde vært i minus, selv om jeg de 4 siste årene ikke hadde gjort annet enn å spare i både DnB og Postbanken.

Vi gikk til Skandiabanken og her fikk vi lån på 2 mill, kjøpte oss et flott hus,og sitter nå veldig godt i det. Banken tapte gode kunder i oss..

Søk i en annen bank du, jeg tror ikke at det kan se dette med mindre at du har en betalingsanmerkning.

Skrevet

Bankene har et eget internt sladresystem. Sikkert det de har brukt?

DnBNor er statlig- ligg unna alt som staten skal styre. Bare tull og faenskap med de. Syns oversskriften var riktig jeg: DNBNOR = ROT..

Skrevet

Må si jeg trur noen av dere leser litt dårlig. Hi skriver at hun overtrakk en konto for 10 år siden med 2.500 kr. Det ble inkasso og det ballet på seg. ( det er vanvittige renter på inkasso), Hvis man i tilegg ikke begynner å betale på det fdør noen år siden er beløpet ganske stort vil jeg tro. Så har hun betalt jevnt men regner med det er med påfallende renter, så nå har hun kun 4.500 kr igjen av gjelden.

Til hi, jeg synes det var litt vel firkantet av banken, men mange banker har slik hard policy og man har egentlig bare seg selv å skylde når det blitt slik. Uansett trur jeg du har større sjanse med å bytte bank. Ikke for å få Visa med kreditt kanskje, men man kan få Visa utan kreditt tilgang.

Skrevet

Ja, riktig som Cat68 beskriver.

De har nok blitt veldig firkantet, ja og jeg skylder ikke på noen andre en meg selv. Jeg er bare fryktelig skuffet og oppgitt, siden det ikke har vært noen problem tidligere, men at jeg nå får direkte beskjed om at de ikke lengre ønsker meg som kunde:-(

Får bare prøve et annet sted oghåpe de vil se meg som en ok kunde da!

Takk for mange svar!

HI

Skrevet

Får man bli kunde i Skandiabanken med inkasso/betalingsanmerkning da?

Skrevet

Kan ikke helt se for meg at du nå i 10 år har betalt på en gjeld på 2500 kr (pluss inkassorentene).

Skrevet

4500,- el 450.000,- - du anses som dårlig kunde siden du ikke har gjort opp for deg, det er en internt bet.ang. på deg nå.

Sørg for å gjøre opp for deg.

Rart at du har fått kort i disse årene og plutselig blir nektet, er det et nytt type kort du har søkt ? Normalt så skal du ikke få kort siden du har skyld til banken, og anmerkning.

Skrevet

jeg jobber i bank selv, og jeg har søren meg sett mye rart. Men ikke pokker om en blir kastet ut av en bank pga et overtrekk for 10år siden. Ikke pokker!

Men det du sier om et visa classic kort er riktig, det får man ikke om man har overtrekk, eller har alvorlig betalingsproblemer.

Bankene kredittkontrollerer alle nye kunder, så dette vil du nok ha på deg lenge. Du får nok åpne konto der, men du får ikke kort.

Når det gjelder lån, tror jeg du kan se langt etter det maaange år frem i tid. At du har brukt 10år på å betale ned et overtrekk på 2500kr(+++++) vitner om ekstrem lav betalingsVILJE.

Dessuten- hvordan klarte du å overtrekke kontoen din? Man har kun elektronkort frem til man er 18år (KUN debit), og foreldrene har signert på at de er økonomisk ansvarlig på tap frem til du er 18år.

Hele greien skurrer for mine ører.

Skrevet

Hvor mye det enn skurrer, så er dette i hvert fall tilfelle her!

Man kunne overtrekke kortet sitt på enkelte texacostasjoner "før i tiden" -altså ta ut inntil 2.500 kr uten dekning på kortet. Som sagt var dette i en særs dårlig periode i livet mitt som ikke ang denne saken.

Om ikke dere tror meg, så dere om det....

Saken gikk altså til inkasso og det pådro seg enormt mye renter. Fikk livet mitt på plass og begynte å betale på det for 4 år siden, men har ikke spesielt god råd, så jeg evnet ikke betale mye, så ja det du sier med betalingsvilje er nok riktig.

Grunnen til at dette ikke har vært noe problem tidligere kan jeg bare anta er fordi det var i postbanken og ikke i DnbNor og at de kanskje i de årene ikke har vært så "sammensveiset" som nå...

HI

Skrevet

Hvis dette er gått til inkasso, er det vanlig forsinkelsesrente der, men det er høyere rente på kreditgjel. Morarenter per i dag på kreditgjeld er 17% tror jeg. Beløpet er mest sannsynlig blitt høyere fordi kravet er sikret ved rettslig aksjon. dvs forliksråd eller namsmann. Vanlige pengekrav har foreldelse på 3 år dersom det ikke foreligger gjeldsbrev, så over 10 år uten rettslig er lite sannsynlig. Rettslig aksjon betyr betalingsanmekning i kreditopplysningen (spes hos Lindorff Decision, Dun&Bradstreet og Experian). Betalingsanmerkning slettes ikke før etter 4 år eller vel full innfrielse, så det er stor sannsynlighet for at du scorer lavt på kreditverdighet.

Skrevet

Ja, jeg er klar over dette. Men jeg ber ikke om lån eller at de skal møte meg med åpne armer, men om jeg ikke får et bankkort i noen banker er jeg rimelig kjørt.

Men, men det ordner seg nok på et vis. Jeg har ikke lenge igjen å betale på denne "gamle moroa", som noen over nevnte, så jeg håper det går i orden.

Ble bare så usigelig lei meg og fortvilet over at jeg var så dum den gang da :-(

Skrevet

Anonym 19:25:

Jeg har ikke blitt "kastet ut", jeg har fortsatt konto der, men de sa at de ikke ønsket meg som kunde og gir meg ikke en fornyelse på kortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...