Gå til innhold

er det noen andre som har gått på penomax pga urinveisinfeksjon under svangerskapet????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gjorde det tidligere i svangerskapet :-) gikk helt greit dette, ble små kvalm når jeg kjennte smaken på pillene, så jeg startet å svelge de unne med små søt saft :-)

Skrevet

Ja, fikk de ufrivillig.. :s Dritt tabeletter! Blærk.. Skulle hatt selexid.. (samme greia, men andre hjelpestoffer) fikk penomax, ble skikkelig skikkelig dårlig av dem. Oppkast og kvalme hele dagen.. Er ikke farlig å gå på dem, men de er sterke og jeg reagerte på noen av stoffene i dem.. Reagerte ikke på selexid.. Men fikk tilslutt noen helt andre piller.. :) Bra for magesekken, men tror de er litt mindre kraftige en penomax.

Skrevet

Det at du ikke fikk selexid var nok pga at urinen din inneholdt bakterier som selexid ikke tar...den ene antibiotikan er ikke sterkere enn en annen men virker not forskjellige bakterier (noen dekker fler bakterier enn andre antibiotikaer...)I

Det er veldig lurt å drikke biola når man tar AB forresten, det hjelper på de gode bakteriene i tarmen, og man kan unngå diare...

Skrevet

Selexid og Penomax er synonympreparater forresten - så de tar de samme "bakteriegruppene"...Men mener å ha hørt at Selexid virker bedre i de øvre urinveier enn Penomax...

Skrevet

Det var legen som skrev ut selexid.. 2 leger (fastlege og legevakt)

Tok 4 stk.. Ble ikke dårlig.. Spiste ingenting heller til de.

Gikk på apoteket, fikk penoamx, ba om selexid, spurte og sa at jeg skulle ha selexid, gikk hjem og tok de, spydde som en gris.

Så er nok ett eller annet i penomax jeg ikke tåler.. Er de samme greiene, men andre hjelpstoffer eller noe sa legen.

Skrevet

Jeg tok også Penomax for UVI. Tok knekken på basseluskene, men jeg spydde som en gris av de. Den eneste kvalmen jeg har opplevd gjennom svangerskapet faktisk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...