Gå til innhold

Til de som IKKE er vaksinert!

Anbefalte innlegg

Her er en link til god og fyldig informasjon om svineinfluensa og vaksiner. Er riktignok på engelsk, er skrevet av en amerikansk lege. Skulle tro han er nokså godt kvalifisert til å skrive om dette!

Ingen grunn til å være usikker på valget om å ikke ta vaksine!

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/11/03/What-We-Have-Learned-About-the-Great-Swine-Flu-Pandemic.aspx

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140995191-til-de-som-ikke-er-vaksinert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyreforsøk med modellvaksinen til Pandemrix viser ingen skadelige virkninger når det gjelder fruktbarhet, fosterutvikling, fødsel og utvikling etter fødselen. Data fra vaksinasjon av gravide kvinner med vanlig sesonginfluensavaksine, tyder heller ikke på at vaksinen kan gi misdannelser eller annen fosterskade. Ut fra det som finnes av tilgjengelige data er det ikke holdepunkter for at vaksinen gir skadelig effekt i svangerskap.

Ikke for å skremme. Men du må samtidig leite opp linker om hva virusinfeksjoner kan gjøre med fostre. Og feber, f.eks. Sjekk ut siste forskning på ME (som de nå lurer på om kan skyldes virusinfeksjon). Det er jo et mulig alternativ.

Men for all del. Dere skader ingen andre enn dere selv og deres foster/spedbarn med å være så skeptiske. Det eneste er at dere bidrar til å holde liv i dette dritet.

Jo det er mange grunner til å være usikker om valget til å ta vaksinen, kjære deg!!! Jeg selv, skal iallefall ikke ta den. Gjør heller mitt beste med å holde meg frisk og ta forhåndsregler enn å sprøyte inn masse gift som kan forårsake nerveskader på deg selv og foster, samtlig mange andre bivirkninger som kan bli kronisk. Er allerede to som jeg kjenner som mistet barnet sitt under svangerskapet, begge to - 3 dager etter vaksinasjonen, ene spontanaborterte og hun andre fikk påvist dødt foster på UL. Begge var rundt i uke 20 - 25. Kall meg ego eller hva dere enn vil :) Jeg gjør hva jeg føler er riktig for meg og mitt barn! :)

Ja, jeg har fulgt med på innmeldte bivirkninger, og det stemmer at 2 stk. har mistet. Av hvor mange 1000.....?

Og jeg lurer veldig på hvilke av innholdsstoffene du kaller gift? Og med faglig begrunnelse, også sett i forhold til mengde. Dette med mengde er HELT essensielt.

Propaganda uten faglig innhold blir jo helt meningsløst, det må vi være enige om.

Så vis meg hvilke komponenter som er gift, i disse mengdene!

Annonse

Unnskyld meg, men leste du noe i det hele tatt på linken over? Dette er ikke propaganda uten faglig innhold! Legg også merke til at forfatteren kun går ut fra offisielle tall og analyserer disse! Normale gravide kvinner er IKKE spesielt utsatt for denne sykdommen! Overvekt derimot er en stor risikofaktor. Og mange små barn får ikke beskyttelse av vaksinen. Lurt å sprøyte inn kvikksølv på bittesmå barn (0-3år) når 40% av dem får beskyttelse?

Tjaaaa, kvikksølv, fomaldehyd, er ikke det gift????? Det er da gift uansett hvilke mengder vi snakker om. Formaldehyd er et ganske kjent kreftfremkallende stoff! Vi vet ingenting om senvirkningene av denne vaksinen, testpersonene var fulgt i 7 dager. Ikke veldig lenge når man vet at GBS kan vise seg etter flere måneder etter vaksinen er satt!

Skjønner at man er positiv om man kun leser på pandemi.no og fhi.no, men da må man jo også ha i bakhodet at informasjonen er lagt ut av myndighetene som vil at flest mulig skal vaksinere seg.

Kan være greit å vite at de fleste rådgiverne WHO har på området er betalt av legemiddelbransjen.

http://mobil.aftenposten.no/article.htm?articleId=3377229

Selv om de vil det "beste" kan man jo lure på om de er litt farget av arbeidsgiveren!?

Dyreforsøk er ikke det samme som forsøk på mennesker. Og hvordan kan de vite noe som helst om denne nye influensavaksinen når test personene ble fulgt 1 EN UKE etter vaksinasjon. Nå er det vel ikke Pandemrix som ble testet på dyr, men vanlig sesonginfluensa vaksine fra tidligere forsøk? Denne vaksinen var aldri laget for gravide.

Denne er hastegodkjent fordi WHO har erklært pandemi nivå 6, riktignok etter å ha endret definisjonen på pandemi. Produsentene av vaksiner for H1N1 står ikke ansvarlig dersom de vaksinerte skulle få bivirkninger i etterkant. Men det spiller vel ingen rolle, det er mange som er skadet for livet etter vaksinasjon uten å få noen kompensasjon fordi myndigheter og legemiddelfirmaer avviser at det er noen sammenheng med vaksinen. Det var jo en vaksinasjonsrunde av ungdommer for hjernehinnebetennelse for en del år siden hvor mange fikk ødelagt livet, noen fikk kompensasjon, mens flere ennå ikke har fått noe.

Så jeg er nå ganske skeptisk til foreliggende data og eventuell tolkning av de dataene som foreligger på fostre. Hvor lenge har man fulgt barna f.eks. FHI har vel ikke lagt ut hvilke data som foreligger? Skulle gjerne sett det. Som det står i artikkelen om man kan engelsk, så er det mange tilfeller av skader på foster og barn i etterkant av flere typer vaksinering.

Faktum er at vi vet ikke så mye om denne vaksinen ennå. Det sier jo FHI selv også, at på tidspunktet ved kjøpet visste de ingenting, men at de får mer og mer data etterhvert som folk blir vaksinert. Men det har da ikke gått så lang tid ennå fra de første vaksinerte...

Jeg stiller meg ihvertfall ikke i køen for å få være med på verdens største vaksineforsøk!

Jeg skriver at det er ingen grunn til å være usikker på valget om å IKKE ta vaksinen. Les artikkelen så regner jeg med at du blir trygg på ditt valg om å IKKE ta vaksine! Det er jeg! Men det er jo ingen vits å lese dette her om man allerede har utsatt seg og sine for vaksinen. Dette var ment som informasjon for å få de ikke vaksinerte til å føle seg trygge med sitt valg!

Ja, det er sikkert det som er meningen. Men det triste er at du kanskje får noen tvilere til å ikke vaksinere seg, basert på sprøyt.

Det er fullstendig paranoid og tro at medisin-eliten i verden har inngått en konspirasjon.

Og gift?? Du vet hva luften du puster inn og hva vannet du drikker inneholder, ikke sant...?

Det var meningen det ja! Det som er trist er at mange tar vaksinen uten å vite senvirkningene av den. Er man en normal frisk gravid er det ingen grunn til å være redd for denne sykdommen. Du kan jo lese litt mer selv. Det er generell tvil om hvor godt influensa vaksiner beskytter i det hele tatt. Dette er ikke farlig for folk flest! Jeg foretrekker å drikke vann som er renset og luften er litt vanskelig å gjøre noe med, handler om skadebegrensning. Merkelig at fyldig god informasjon fra en nevrokirurg skal være konspirasjon og tull. Stod ikke mye om konspirasjon her! Ta det helt med ro, jeg lar ikke være å ta vaksine fordi jeg er paranoid! Det finnes en annen medisin elite som mener at vaksinen er for dårlig utprøvd. Det er ikke konspirasjon, det er faglig uenighet!

Når du trekker inn at WHO's rådgivere skal være kjøpt og betalt av legemiddelbransjen, så er det jo nettopp konspirasjon du snakker om, ikke sant. Og det var bra du skrev EN nevrokirurg. For det er nettopp det som er, enkeltleger kommer med skepsis, men denne slåes ihel av flertallet ganske raskt. Jeg ville ikke lagt mitt liv i hendene på en lege som taler Legeforeningen midt imot, dersom dette gjaldt noe helt annet. Ville du?

Og jeg tror så absolutt ikke at alle gravide trenger å ta denne vaksinen. Jeg mener at det kommer an på hvor utsatt man er. Som mor til to skolebarn og som gravid sykepleier, er jeg utsatt, og har aldri vurdert å ikke ta vaksinen. Ikke EN av mine lege-kolleger eller sykepleier-kolleger, hatt takket nei til vaksinen.

Og hvis du virkelig tror at det har noe for seg å rense vannet forå unngå kvikksølv, så "lykke til". Husk at du må unngå alle grønnsaker fra jordsmonn, alt kjøtt fra beitedyr, og husk nå for all del å spørre etter matvarer som er laget på renset vann, i butikkene....og på alle spisesteder...

JA, kvikksølv er verdens farligste tungmetall. Men for å kunne gi skader må dosene være mye mye mye høyere. Snakker vi om 1gr kvikksølv, snakker vi fortsatt om ufarlige doser. Skjønner? Og flytende kvikksølv, som her, taes dårlig opp av kroppen og skilles raskt ut igjen. Det er kun et konserveringsmiddel i denne sammenhengen.

Javisst skal vi alle overleve, vaksinerte eller ikke. Og jeg skal ikke skremme noen med følger av å ikke vaksinere seg. Og jeg synes heller ikke at du skal blåse ut en masse påstander her, som det til syvende og sist ikke er hold i. Slå deg heller til ro med at du ikke vaksinerer deg. Det har du nemlig ikke gjort.

Det er desverre sant at de fleste rådgiverne til WHo er betalt/kommer fra faramindustrien

EMEA, det europeiske rådet som tillater vaksiner på markedet har nøaktig det samme opplegget, uavhengige forskere får ikke testet noe som helst før ETTER man har tillatt vaksinen.

http://theflucase.com/index.php?option=com_conte%20nt&view=article&id=1261%3Agerman-doctor-calls-for-parliamentary-inquiry-into-qswine-fluq-jab-scandal&catid%20=1%3Alatest-news&Itemid=64〈=en

så mye til temat ang kvikksølvet ikke er farlig:

http://ajp.amjpathol.org/cgi/content/abstract/156/6/2057

Our demonstration that an autoadjuvant can trigger chronic, immune-mediated joint-specific inflammation may give clues to the pathogenesis of rheumatoid arthritis, and it raises new questions concerning the role of endogenous molecules with adjuvant properties in chronic inflammatory diseases.

Annonse

Ja, og dere tror vel også på at det er CIA som har plantet chip'er i vaksinen, for å merke befolkningen?? Og så tror dere garantert på UFO'er også....Og at WHO's ansatte er tilknyttet legemiddelindustrien? Selvfølgelig er dem det!! Skulle tatt seg ut om det ikke var medisinsk profesjon bak den industrien.

Nei, jeg synes synd i dere, jeg. Og ikke fordi dere trenger å bekymre dere for svineinfluensa, men fordi dere har et slikt syn på samfunnet.

Flott! Er det ikke sånne kommentarer som kommer når man ikke har mer å si! Ikke så rent lite naiv heller.

Kanskje du oppdager en dag at det er ingen andre enn deg selv som passer på deg! Ei heller norske myndigheter! De passer ikke på enkelt personer, men samfunnet som helhet og der kommer også næringsinteresser inn. Det er en selvfølge at WHO skal få råd fra faglig kvalifiserte folk, men at de samme menneskene har mulighet til å tjene penger de rådene de gir har ingenting med konspirasjon og ufoer å gjøre, som jeg forsåvidt ikke tror på (at jeg gidder svare på dette), men som sagt korrupsjon som jo er kriminelt etter det jeg trodde. Kanskje en jobb for Eva Joly?

Og jeg er ikke spesielt bekymret for svineinfluensa...

Ærlig talt! Det må da være mulig å stille kritiske spørsmål til både innholdet og uttesting av en vaksine som blir brukt til massevaksinering uten å bli beskyldt for å tro på alle mulig konspirasjonsteorier. Nei, tror ikke CIA står bak. Nei, tror ikke at Bush stod bak 9/11. Men å ikke stille spørsmålstegn ved rådgivere med økonomiske interesser til det de rådgir om, er naivitet. I mange bransjer er dette adressert og lover og forskrifter er utarbeidet for å skape tillit og unngå integritetsproblematikk. Meglerhus f.eks. oppgir ansattes og selskapets innehav i aksjer som de analyserer. Du kan jo undersøke litt hva Eva Joly mener om korrupsjon og nordmenns naivitet knyttet til denne problematikken.

Det må da finnes uavhengige medisinske eksperter som kan brukes når beslutninger skal vedtas om vaksiner. Input fra legemiddelindustrien skal man ha i slike spørsmål, men det må være full åpenhet om prosessen rundt og agendaen til beslutningstakerne og rådgiverne.

Hva når jeg sier at eg ikkje vaksinerer meg fordi jeg ikke har lyst? Har en dårlig magefølelse på heile vaksinen, og som kvinner her flest, så har vi litt sterkere magefølelser enn mennene.

Ser ikke vitsen for meg, som er frisk i utgangspunktet, er sjelden syk, tåler å være syk, og akkurat nå ikke trenger å bekymre meg for fravær fra jobb?

Statistikken har ingenting med konspirasjoner eller korrupsjon å gjøre. Langt færre har til nå dødd av svineinfluensaen, i sammenligning med den vanlige sesonginfluensaen (smittede i forhold til dødsfall, og pr. dags dato). Langt færre er smittet enn de antok første, andre og tredje gang? Forstår på en måte panikken som først kom. Var jo skeptisk selv. Men ettersom svineinfluensaen utviklet seg i landet vårt (og verden) så slapper jeg av. Hvis den er så forbanna farlig, og den vaksinen er omtrent livsnødvendig!! (høres sånn ut på folk her til lands), hvorfor har andre land stoppa litt opp nå, og bare vaksinerer de som er kronisk syke eller har andre tydelige risikofaktorer, (graviditet er ikke én av de lengre, hos mange andre land)??? Hvis denne influensaen er så farlig?!??!?! De behandler jo svineinfluensaen som "en vanlig influensa". .

Jeg stoler på helheten. Har aldri stolt på den norske stat. Er altfor opptatt av penger.

Synes det blir rart å basere seg på magefølelsen i denne saken, jeg stoler heller på fakta ... Jeg er også kvinne og har en sterk magefølelse om at det RETTE å gjøre er å ta denne vaksina. Hvem av oss har da magefølelse som tar feil? Og om du er sjeldent eller ofte syk har veldig lite å si; blir du smittet så blir du syk.

Ja herlighet!!!! Klart jeg sannsynligvis blir syk! Men ingen vet HVOR syk jeg blir. Vil jeg hoste litt og vær sår i halsen et par dager? Eller blir det som en vanlig influensa, med feber og dårlig allmenntilstand ei uke og to? Eller vil jeg havne på sykehuset med alvorlig infeksjon i lungene? Det er dét min magefølelse går på. Er ikke redd for å bli syk jeg!? Det er kroppen sin måte å oppdatere immunforsvaret til neste runder med influensa som kommer.

Enkelt og greit. Sjansen for at jeg skal havne på sykehuset med komplikasjoner tilknyttet svineinfluensaen er uhyre liten. Og så lenge jeg har mine små skepsiser til vaksinen, så ser jeg ikke HVORFOR JEG skal ta denne vaksinen.

Alle tar sine egne valg. Og desverre har jeg erfart at fakta ikke alltid er fakta. Så da stoler jeg ikke blindt på det jeg blir servert.

• 5 måneder senere...

Altså hvis 2 gravide hadde spontanabort ut av 1000 er ikke dette mye???? hvorfor er da 20 døde av nesten 5 000 000 så uvanlig? jeg sier ikke dette ikke er store tall, akkurat det motsatte! tar selv ikke denne sprøyta og nei luft og vann innholder ikke det samme på noen måte..

Denne diskusjonen er ikke skapt av folk som ikke vil vaksinere seg, men av leger som er imot denne vaksinen og mener de har grunn til å være det. det er en menneskerett og ta vaksinen akkurat slik det er en menneskerett å ikke gjøre det så lenge man kan stå for det..etter det jeg har lest (har diskutert med både folk som tok og ikke tok og leger i norge) så har jeg kommet frem til at begge deler er vitenskapelig påvist til å ha dårlige utfall i enkelte tilfeller... derfor velger jeg å ikke innsprøyte i meg noe og heller prøver å holde meg frisk så godt jeg kan. Min lege i norge anbefalte meg å ta vaksinen, men jeg valgte å ikke gjøre dette for meg selv. Etter at jeg ble gravid rådet jeg meg med min lege igjen om jeg skulle ta vaksinen, men dette frarådet legen meg i min posisjon.

synes sånne diskusjoner er bra så lenge de opplyser folk om fakta (eller gir linker) slik at folk kanskje tenker seg om 2 ganger og leser fra forskjellige skilder før de bestemmer seg og ikke bare personlige angrep som ikke kommer noen til gode.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...