Gå til innhold

Sykemeldt og sydentur..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bestilte sydentur för jeg fant ut av graviditeten. Skal til Kanariöyene i starten av desember. Hadde en friuke da, så blir ikke feriedager.

Men nå er jeg sykemeldt forelöpig 1 uke til dels pga kvalme og dels pga svineinfl.risiko der jeg er. Ble omplassert pga svineinfl.risikoen, men det fungerte ikke å jobbe natt der og være kvalm. Mye tyngere er det der enn på mitt opprinnelige arb.sted også.

Jeg er mye kvalm hver dag, men det er også peridoder på dagen som er ok. Har jo veldig lyst til å reise og det har jo resten av familien også, men da går det vel ikke å være sykemeldt samtidig? Hvor nöye er de på det? Hva burde jeg gjöre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske at du skal fylle ut på egenmelding om du skal til utlandet eller ikke. Kan være at du ikke har krav på sykepenger når du er i utlandet, men er ikke helt sikker på det. Kan være det står mere utfyllende på NAV.no

Skrevet

Ja, jeg har også hört det. Men tenker at så lenge jeg likevel har friuke, taper man vel ikke penger den uka....

Skrevet

Jeg tenker også på hva de andre på jobben vil komme til å tro...ryktene går jo enormt fort. Men det er jo også litt kjipt ikke å benytte seg av den planlagte reisen...

Ser absolutt dilemmaet i ditt tilfelle....

Lykke til med valget:)

Skrevet

Hvis jeg forstår det rett, så reiser du en uke du ikke mottar lønn? Da er det vel ikke i mot reglene slik jeg har forstått det. Dersom du mottar lønn for den uka må du søke NAV om å få utbetalt sykepenger den perioden du oppholder deg i utlandet.

Om du er i form til en utenlandstur må du nesten føle på selv.

Lykke til :)

Skrevet

Takk :)

Ja, vet det fort kan bli prat... Får se hva som skjer, da. Forelöpig er jeg sykemeldt til neste tirsdag...

Skrevet

Hei

Forrige svangerskap var jeg sykemeldt pga bekkenløsning. Jeg dro en uke til syden. Ingen som sa noe om det (slik at jeg hørte det i hvertfall)

Skrevet

Ok, men visste NAV, legen eller jobben det?

Skrevet

jobben viste det, ikke lege eller NAV

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...