plastblomst♀♂♂ Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Bare lurer:) Ble litt i tvil her nå.
juniorsen Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Hvite lys... Krans på døra henger jeg opp i førsten av desember, julegardiner har jeg ikke )
erteposen + 4 Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Lilla og kvite. I år blir de nok kvite fordi jeg har fått en pen lilla hekleduk av min bestemor. Jeg liker ikke så godt røde lys, så kvite lys brukes i jula også. Julepynt, med rødt på, henges opp lillejulaften her. En enkel grønn eller med noe lilla på henges opp i adventstida. Gutten her har laga en i lerk som vi har spraya kvit, og så sitter det to fugler i den. Så søøøt, og håper den kan brukes i år. Julegardin, som jeg ikke har, henges opp av mine venninner på lillejulaften når huset endrer farge fra lilla til kvit.
Mockanin Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Er vandt til lilla hjemmefra pga. at det er adventsfarven. Vet mange bruker lilla lys til adventslys. Jeg bruker røde, om det er fordi jeg har et lager i skuffen (bruker ikke sånne lys utenom jula) eller om det er en annen grunn husker jeg ikke lengre. Kanskje jeg skal satse på lilla i år da? Henger opp gardinene 1. søndag i advent og pynter litt nå og litt da frem mot jul.
Gjest Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 hvite adventslys i år (ifjor hadde vi gull, utrolig krekselig, hehe). Julegardiner + julestjerne og 7 arma adventsstake kommer opp 1 søndag i advent, resten av julepynten kommer opp lille julaften vanligvis. I år blir det nok litt t idligere i og med at vi skal ha julaften hjemme hos oss i år, og vi skal gjøre endel klart til middagen dagen før, så da får det bli sånn
Gjest Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Adventslys skal jo være lilla, ellers er det ikke adventslys! Basta!
Gjest Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Sant nok, men her i huset passer det ikke inn med lilla lys, så da får de tbare bli hvite
Gjest Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Har lillae adventslys:) Høres fint ut å henge ut pynten første søndag i advent:) Jeg har tenkt å henge opp julegardiner første søndag i advent:) Har kjøpt meg julegardiner i år, hehe. Jula feires ikke hjemme i huset vårt, så greit å starte litt tidlig her:) Få litt julestemning:)
:-))***~~´´^``~~***((-: Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Lilla lys, så kommer pynten uti desember en gang, litt nærmere jul.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Har lilla lys i adventstaken.. ) 1 søndag i advent er hele huset pyntet her, med lys både ute og inne ) eneste som ikke er opp er juletreet... det kommer opp ca 1 uke før julaften )
Gjest Skrevet 17. november 2009 #11 Skrevet 17. november 2009 Lilla lys. Julestjerne og adventsstaker kommer opp 1. sønd. i advent/1 des. Julegardiner, krans på døra og annet småtteri en ukes tid før jul og tre og siste finish på pynten på lillejulaften.
lego Skrevet 17. november 2009 #12 Skrevet 17. november 2009 Her i huset er det røde gardiner og røde lys. Det passer best inn her... Henger opp gardiner og setter fram 7-staken, adventstaken og julestjerne i vinduet til 1.advent. Så kommer det opp litt og litt julepynt etterhvert som det nærmer seg julaften, på lille julaften pyntes juletreet og resten av nisser og slikt kommer opp.
lille sprelle Skrevet 17. november 2009 #13 Skrevet 17. november 2009 lilla er en selvsagt adventsfarge. julepynten skal ikke opp før lille juleaften, kanskje med unntak av litt ekstra lys i vinduet ut mot gata. det blir jo ikke noe høytid dersom jula blir markert lenge før jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå