Gå til innhold

Vann

Prinsesse Gidderikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg prøver å lære gutten min å drikke vann, han er nå litt over 4 mnd.

Synes det kan være greit som tørstedrikke og etter måltidene (har begynt med grøt, grønnsakspurre og fruktmos). Han får mme til måltidene, men tenkte det kunne være greit å venne han til vann også.

Problemet er at han ikke vil ha vann. Gir han romtemperert vann på flaske. Men han han nekter å drikke. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal gå frem for å få han til å like vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn var det med gutten min også. Han fikk mme på flaske, og nekta å drikke om jeg prøvde med kun vann i flaskene. Så gikk jeg over til tutekopp, og det gikk myyye bedre:) Vi bruker nuk sin. Avent sin kopp var upopulær...

Skrevet

Takk for svar.

Da får jeg gå til anskaffelse av en tutkopp, så får jeg se om det funker.

Skrevet

Jeg har en sønn på 4 mnd og 1 uke. Han har fått vann nesten siden fødsel.. kanksje 1 mnd gammel. Ikke mye bare litt innimellom siden han var tørst/sulten hele tiden. Han liker det, men jeg pleier å koke vannet. Vet ikke om man trenger det lenger? Og når kan man starte med tutkopp?

Skrevet

Ellers så kan man begynne med å gi vann på teskje i begynnelsen, bare for å venne de til smaken liksom...

Skrevet

Frøkna mi har vært veldig fasinert når jeg drikker av glass. Denne uka har hun fått smake vann av glasset mitt og det var populært. Så da har jeg løst gåten om hvordan hun skal få i seg vann :) litt ekstra drikke er jo bare bra......slenger på at hun er snart 6 mnd og synes det er veldig stas å bite på koppen med den nye tanna si.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...