Gå til innhold

noen barnehage ansatte her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

jeg jobber også i barnehage på 2-4 års avdeling. er så usikker i forhold til løfting av barna.. er bare snart 4 mnd på vei, men det kan jo bli mye løfting i løpet av en dag... jobber dere heltid eller deltid? jeg jobber heltid men vurderer 50 %sykemelding.. hva med dere? hvordan gjør dere det?

Jeg er 3mndr på vei og er assistent i en storbarns avd. med over halvparten av barna som er 3 år. Har gått 100% sykemeldt i 2mndr (altså siden jeg fant ut at jeg er gravid), det pga.kvalme og ryggproblemer. Hvis jeg kommer til å begynne å jobbe igjen kommer jeg til å begynne i 50%. Det er jo tunge løft, mye opp og ned, frem og tilbake, fysisk krevende og man gir utrolig mye av seg selv, så jeg skjønner hvis du vurderer 50% prosent. Du må nesten kjenne og føle på det selv hvor grensene dine går, og hva du selv har av overskudd når du kommer hjem. Snakk med legen din.

Er på 1-6 års gruppe. Full stilling. Tungt arbeid med mange sjuke folk. Er nå i uke 15. Blei sykemeldt i går. Bekkenplager. Vært mye kvalm og ekstremt trøtt. Har to barn fra før. Lite å gi de i det siste!! Går bare tilbake i 50% evt. For tungt arbeid rett og slett.. Kan ha noe med alder og antall barn fra før og gjøre tenker jeg.

Når jeg ventet tvillinger jobbet jeg til uke28(siste mnd 50%)

Gikk helt fint og jeg var STOR hihi.

Denne gangen er jeg dårligere vært 100% sykemeldt første mnd etter det har jeg vært 50% sykemldt...skal prøve og gå fullt nå håper jeg klarer de

ja, ped.leier. Vore sjukmeldt over ein mnd pga kjempesliten. orker nesten ingenting. Har og gått med feber 4 veker. Har 3 barn fra før. Veit ikkje kor lenge eg blir sjukmeldt. Pga feber får eg ikkje tatt vaksine, så redd for å starte i jobb før eg får tatt den.

Jeg er pedleder, og hos oss er ALT tilrettelagt for å unngå løft i hverdagen. Vi har fastmonterte stiger opp til stellebord, trapp opp til vogner, de klatrer opp i stolene sine selv. I garderoben har vi lave stoler og masse hjelpemidler både for de voksne og barna. Helt fantastisk. Slipper å tenke så mye på løft og slikt. Misunner ikke de som ikke har det slik!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...