Gå til innhold

noen barnehage ansatte her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jepp, ped.leder...

hvorfor spør du? :-)

Skrevet

jeg jobber også i barnehage på 2-4 års avdeling. er så usikker i forhold til løfting av barna.. er bare snart 4 mnd på vei, men det kan jo bli mye løfting i løpet av en dag... jobber dere heltid eller deltid? jeg jobber heltid men vurderer 50 %sykemelding.. hva med dere? hvordan gjør dere det?

Skrevet

Jeg er 3mndr på vei og er assistent i en storbarns avd. med over halvparten av barna som er 3 år. Har gått 100% sykemeldt i 2mndr (altså siden jeg fant ut at jeg er gravid), det pga.kvalme og ryggproblemer. Hvis jeg kommer til å begynne å jobbe igjen kommer jeg til å begynne i 50%. Det er jo tunge løft, mye opp og ned, frem og tilbake, fysisk krevende og man gir utrolig mye av seg selv, så jeg skjønner hvis du vurderer 50% prosent. Du må nesten kjenne og føle på det selv hvor grensene dine går, og hva du selv har av overskudd når du kommer hjem. Snakk med legen din.

Skrevet

Er på 1-6 års gruppe. Full stilling. Tungt arbeid med mange sjuke folk. Er nå i uke 15. Blei sykemeldt i går. Bekkenplager. Vært mye kvalm og ekstremt trøtt. Har to barn fra før. Lite å gi de i det siste!! Går bare tilbake i 50% evt. For tungt arbeid rett og slett.. Kan ha noe med alder og antall barn fra før og gjøre tenker jeg.

Skrevet

Når jeg ventet tvillinger jobbet jeg til uke28(siste mnd 50%)

Gikk helt fint og jeg var STOR hihi.

Denne gangen er jeg dårligere vært 100% sykemeldt første mnd etter det har jeg vært 50% sykemldt...skal prøve og gå fullt nå håper jeg klarer de

Skrevet

ja, ped.leier. Vore sjukmeldt over ein mnd pga kjempesliten. orker nesten ingenting. Har og gått med feber 4 veker. Har 3 barn fra før. Veit ikkje kor lenge eg blir sjukmeldt. Pga feber får eg ikkje tatt vaksine, så redd for å starte i jobb før eg får tatt den.

Skrevet

Jeg er pedleder, og hos oss er ALT tilrettelagt for å unngå løft i hverdagen. Vi har fastmonterte stiger opp til stellebord, trapp opp til vogner, de klatrer opp i stolene sine selv. I garderoben har vi lave stoler og masse hjelpemidler både for de voksne og barna. Helt fantastisk. Slipper å tenke så mye på løft og slikt. Misunner ikke de som ikke har det slik!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...