Carina har to små gull Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Hva fikk dere når det ble oppdaget MA??? Utskraping eller piller??? Hvordan var syklusene deres etter dette??? Vet ikke helt hva jeg håper på å få. Regner med det blir enten utskraping eller piller iløpet av uka. Skal kontakte legen min på gyn idag (fikk ikke tak i han igår), håper på å få litt fortgang i det og bli ferdig. HCG hadde bare steget med 300 på 3 dager. Har bare lyst å hive meg rundt i prøvinga igjen.
Musemor med tre søte små Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Utrolig trist at du mistet ;-( Sender deg en stor klem....... Jeg fikk piller. Fungerte bra for meg, men jeg har hørt om flere som fikk 2 omganger med piller uten at det hjalp og endte opp med utskrapning. Jeg blødde i ca 2 uker og på oppfølgings UL'en så de at alt var vekk. Fikk mensen tilbake ca 6 uker etter MA'en Før jeg ble gravid, hadde jeg en sykluslengde på 32-37 dager. Har nå en lengde på 29-30, så det er jo en forbedring ;-)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Hei igjen =) Første gang: Utskraping - blødde i ca 14 dager, fikk mens nøyaktig etter 26 dager, ble gravid første forsøk etter første mens, som var veldig rar (sikkert fordi jeg ikke hadde EL da). Blødde veldig mye i 2 dager og så var det ikke mer... Du vet jo at det gikk galt gang nr 2 også - siden det var så kort tid siden utskraping sist - måtte jeg få Mifegyne og Cytotec. Siden det gikk mer enn 5 timer fra første cytotec-tablettene måtte jeg få en dose til - da tok det bare rundt ett par timer før jeg fikk skikkelig styrtblødning, rier og kramper om hverandre - kastet opp og svimte av, sikkert en kombinasjon av dobbel cytotec dose - samt smertestillende. For jævlig med andre ord - dersom du kan få påvirke resultatet, ville jeg valgt utskraping - det er lettest synes jeg ihvertfall da!!! Som du vet har vi prøvd siden siste MA også - fortsatt uten resultat, men håper det skjer mirakler snart =) Når det gjelder syklus har den forandret seg noe etter MA nr 2. Tok 7-8 uker før jeg fikk tilbake mensen, deretter har den variert på mellom 25-33 dager, siste syklus var på 29 dager. Før det hadde jeg regelmessig syklus på hhv 28 og 29 dager... Lykke, lykke til Carina - tenker masse på deg om dagene... Stooooor klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Glemte å si at jeg blødde i nesten 5 uker etter siste MA - 3 uker kraftig og ca 2 uker med litt mindre... ringte gyn siden det var så langvarig, men de mente det var normalt. På etterkontroll etter 8 uker var alt helt i orden - ingen rester =)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Hei på deg vennen. Hvordan går det med deg? Som du allerede vet så mistet jeg i ma i juli 13+5 uker på vei. Allerede 4 timer etterpå fikk jeg utskraping, noe jeg ikke angrer på at jeg gjorde. Ble en vellykket operasjon som gjorde at jeg ikke blødde noe etterpå, kun en gang rett etter inngrepet. 6 uker etterpå fikk jeg mensen, nestegang tok det 5.5uker, og så ble jeg gravid igjen. Klarer dessverre ikke glede meg denne gangen. Kjenner etter hele tiden om jeg finner noen symptomer men de er få.... Masse lykke til med hva du velger å gjøre, men var jeg deg hadde jeg valgt utskraping. Håper du får time fort, er jo helt forjæ.......å vente på noe slikt. Stooor klem
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Jeg er veldig enig med katta76 over her, vi har nok samme erfaring med utskraping. Jeg hadde min MA i uke 9, og fikk utskraping med en gang. Følte det var veldig viktig for meg iallfall i forhold til følelser og sorg, å bli ferdig med det så fort som mulig uten smerter. Var jo ikke så lenge etter jeg hadde den dødfødselen i uke 19 så sikkert derfor:/ Tror ialfall min kropp og sjel hadde det bedre med en utskraping der og da, ikke gå hjemme og vente på at ting skulle skje, tror nesten jeg hadde blitt litt gal jeg da......men det er meg og min erfaring. Tenker masse på deg kjære Carina, og håper dette går greit for deg selv om det er en stor belasting på kropp og sjel. Oversender mange millioner trøste klemmer......
LillePersille88 ? Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Jeg hadde en MA 13+0, og fikk ikke utskraping. Spurte om det, men de ville jeg skulle ta pillene. Jeg ville bare ha det ut, ville ikke gå å vente på at det skulle komme. Jeg likte ikke pillene, og neste gang (om det skulle skje) skal jeg ha utskraping! Ett par-tre timer etter jeg tok de fikk jeg diare. Skjedde ingenting, så fikk dra hjem. 8tiden om kvelden kom "riene", og kl11 var det så vondt at sambo kjørte meg til legevakta. Styrtblødde, spydde.. Ja, det kom fra alle kanter!:/ Beklager detaljer.. Fikk morfin i flere omganger, og da ble det bedre:) Kjente ingenting. Ble lagt inn. Dagen etter hadde jeg en del styrtblødn. Skulle få utskraping dersom det ikke hadde kommet ut, men på innv UL sa gyn at alt var ute, og det var bare å dra hjem. Blødde i ca en uke, deretter en uke med brunt utflod. Ble litt langt, men.. Håper du passer godt på deg selv i denne tida, og snakker om det som har skjedd. Det hjelper på *Trøsteklem*
LillePersille88 ? Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Glemte å si at jeg fikk TR tilbake til rett tid:)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Uff, tenker mye på deg nå om dagen Carina...... PÅ EXUen var det også utskrapning i tillegg til selve operasjonen og jeg blødde veldig lite i en ukes tid etterpå, fikk igjen mensen 26 dager etterpå (hadde 30 dagers syklus før det) og ble gravid igjen neste pp. Min erfaring var utskrapning også på MAen.Fikk ikke noe tilbud om noe annet heller, men gyn skjønte vel at jeg ville får det fort overstått. Blødde veldig lite i en uke etterpå, men hadde en del mer smerter i et par mnd etterpå. Hadde mensen med 26 dagers syklus etterpå og det har fortsatt sånn siden.Hvis du kan velge, vil jeg anbefale utskrapning som de andre over her, men så har jeg heller ingen erfaring med noe annet..... Sender deg tusen milliioner varme trøsteklemmer.....
Bjølsen - gutt nov 10 Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Heihei! Jeg hadde MA i uke 9 og fikk utskrapning med en gang. Når man tenker på hvor trist alt var, så var det en veldig fin opplevelse faktisk, så rart det enn høres ut. Sykepleierne og legene på Ullevål var supersøte og veldig omtenksomme. Stille og rolig var det også på avdelingen. Hadde ingen smerter i det hele tatt hverken før eller etter. Blødde littegranne i noen dager etterpå. Og fikk mensen etter 4 uker. Jeg fikk aldri valget mellom medisinsk eller kirurgisk, de ville bare at jeg skulle få det vekk så fort som mulig for min egen del. Det setter jeg stor pris på nå. Var utrolig behagelig å sovne og så våkne og alt var over med utskrapning. Lykke til. Stor klem til deg.
Carina har to små gull Skrevet 17. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2009 Tusen takk for svar alle sammen Vet ikke helt hva jeg blir tilbydt, men jeg blir å høre med legen om jeg kan få utskrapning tror jeg... Går hos samme lege som da jeg mista i uke 19 så han kjenner historien min og det er litt godt. Håper også at syklus er fort i rute igjen, ingenting hadde vært bedre enn det.
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 17. november 2009 #12 Skrevet 17. november 2009 Hei Carina, så leit at du har mistet! Jeg har hatt en utskrapning etter SA i uke 14. Helt problemfritt, godt å bli ferdig med det når det først gikk så ille at jeg mistet spiren min. Utskrapning var helt problemfritt, ingenting og være redd for, og de "skraper" heller ikke, men suger ut som om det var en støvsuger, så de ødelegger ingenting. Det tok 37 dager før syklus kom i gang igjen. Neste syklus på 32 dager, og så ble jeg gravid igjen. Mistet på nytt i uke 8, men mye mindre smertefullt, og fikk en runde cytotec, så var det over. Heller ikke det var ille fysisk for min del. Ble litt kvalm, men alt kom ut, og nå 14 dager senere har jeg egglsøning - så ingen forskyving i syklus denne gang, og det er jo positivt. Men det kan være fordi jeg var så mye kortere på vei sist gang, kanskje det ikke har noe med å gjøre om man tar utskrapning eller piller. Gynekologen som tok i mot meg på sykehuset ved andre SA, foreslo piller denne gangen, fordi SA'en var å godt i gang allerede. Kanskje også derfor det gikk så greit med pillene og videre syklus. Hun sa jeg ikke burde ta nok en utskrapning etter å ha hatt en for bare noen måneder siden, så jeg tok bare i mot pillene og det gikk heldigvis helt greit. Masse lykke til uansett hva du velger! Så
engel81 - g08, g10 Skrevet 17. november 2009 #13 Skrevet 17. november 2009 Jeg fikk utskraping dagen etter at det ble oppdaget BO. Var kjempeglad for å bli fort ferdig! Er snart 3 uker siden, håper å få tr snart slik at vi for alvor kan starte prøvinga igjen. Masse lykke til uansett hva som skjer, og lykke til med videre prøving!
AnnaA+T Skrevet 18. november 2009 #14 Skrevet 18. november 2009 Hei Så trist at du må gå igjennom dette ..Er noe dritt Jeg har hatt MA 2 ganger.. 1 i uke 11 og 1 i uke 9.. Første gang fikk jeg 1 cytotec..Og det gjorde ganske vondt, og veldig mye blod. Blødde i ca 6 uker. og fikk mensen ca 4 uker etterpå. Denne gangen fikk jeg også cytotec.. men den virket ikke..måtte vente i 3 dager, og fikk en ny..virket ikke den heller, så måtte vente 3 dager til..Fikk da utskrapning. Jeg har ganske narkoseskrekk..så grudde meg veldig til operasjonen. Men må bare si at det gikk kjempe fint. Og jeg må si at hvis jeg mister igjen, vil jeg ha utskrapning med en gang. Jeg hadde endel komplikasjoner etter operasjonen, for de hadde ikke fått ut alt, så fikk noen kraftige styrtblødninger. Men fikk ENDA en cytotec, og da kom alt ut. Men det er veldig sjeldent at det skjer Fikk mensen 6 uker etterpå, og siden har jeg hatt 28 dagers syklus som jeg alltid har hatt Masse lykke til og håper du blir gravid igjen veldig snart :)
Carina har to små gull Skrevet 18. november 2009 Forfatter #15 Skrevet 18. november 2009 Takk igjen for mange svar. Fikk cytotec hver trefje time da jeg mista i uke 19. Da varte det hele i 8 timer og hadde veldig lite smerter. Får høre hva legen anbefaler. Klemmer til dere alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå