Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 2 år og 3 mnd, og jeg føler jeg begynner å bli litt nervøs for lengden hans. Målte han i dag, og han er hele 99 cm lang. Målte han også da han var akkurat 2 år, og da var han 96 cm, så han har med andre ord vokst 1 cm i mnd siden da. Er ikke dette litt mye? Ser ut som han er hodet lengre enn alle de andre 2åringene jeg kjenner, og jeg er litt redd han skal bli "for lang".

Det må vel nevnes at pappa'n er 194 cm, så det ligger i slekten å bli høy, men alikevel......

Hvor gammel må barnet være før evt lege kan gjøre noe med det? (veksthormoner etc)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :)

Jeg er enig i at han er en lang gutt, men ikke noe unormalt lang :) så langt jeg vet hvertfall.

Han arver nok etter pappaen..Gutten min er ikke mange cm fra din gutt, og jeg vet om flere på akkurat samme alder som er så lange som din gutt, så jeg tror du kan slappe av foreløpig :)

Skrevet

Ta det opp med helsesøster eller lege du. Eg veit ikkje kor mykje utanfor normalområdet eit barn må vere før tiltak blir vurdert, men guten din er litt over. Normalområdet for gutar på 2 år og 3 mnd er 84 - 96 cm. Det ser ut til at det er heilt normalt å vokse 3 cm frå 2 år til 2 år + 3 mnd.

www.ammetaka.no/Baby/percentil.php

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...