Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Min svigermor sier at jeg ikke må gi sjampinjong til datteren min på snart 2, fordi det er så tungt fordøyelig for magen hennes. Noen som har hørt at det stemmer??
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Nei, det har jeg ikke hørt. Men det jeg vet er at man skal være forsiktig med å gi barna rå sopp da dette kan være kreftfremkallende.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Uff, nei rå sopp ville jeg ikke gitt henne. Det kan vel ikke smake godt :-)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Nei, det har jeg ikke hørt. Ikke så lenge den er varmebehandlet. Ingen skal spise mye rå sopp. En kan smake rå sopp, men ikke spise mer av rå sopp. Der er nemlig et stoff i soppen vi ikke skal ha i oss, som forsvinner ved varmebehandling. Husker ikke hva det var, men bare at det er der:)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Har hørt at noen får diarè av sopp. men tror ikke en liten mengde som man spiser til middag skal være uheldig for barn. så lenge hun ikke reagerer på det da- men det er vel ikke så mange måter å finne ut på.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Jeg har lest at man ikke skal gi barn under 10 år sopp, pga at kroppen dems ikke er ferdig utviktlet og kan fordøye soppen. Men det er vel snakk om mengder. Jeg lar ikke mine barn få noe serlig sopp. Vi har lite sopp i mat, så ser ikke på det lille vi har som ett problem. Men soppsuppe, soppstuing, stekt sopp på brødskive får de ikke enda. Men er vel ingen som blir enige om hva som er rett og bra tror jeg. Jeg venter heller, vi spiser ikke så mye sopp at det er ett problem jeg tenker stort på.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Min datter var helt gæren etter rå sopp. Elsker det! Men så fikk jeg med meg det med at det er kreftfremkallende og da ble det brått slutt gitt.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Synes TV-kvelden igår var litt sær. Først så jeg en hjerteskjærende dokumentar om familien som var døden nær av sopp og jenta som fikk en av brorens nyrer, deretter så jeg slutten av Jakten på kjærligheten. Der var det ei som var utålmodig fordi hun ikke fikk laget soppstuingen sin ;-/ Merkelig overgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå