Gå til innhold

Noen gravide som jogger her? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jogget en del før, men nå er det en god stund siden. Trener ellers litt styrke og spinning til vanlig.

Men hvordan er det å begynne med joggingen så smått og rolig nå når jeg er gravid igjen?

Forrige gang begrenset det seg jo selv, når jeg var ca 3 mnd på vei, da orket jeg ikke mer. Men da hadde jeg jo jogget litt tidligere også..Så mulig jeg kapitulerer ganske kjapt..

Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke være noe problem å jogge innimellom fordi om du er gravid :)

Så lenge du klarer og er i form til det, men man skal lytte godt til kroppen sin om man blir sliten og ikke orker...

Selv skulle jeg ønske jeg hadde form til det, men er så kvalm og trøtt hele tiden at jeg har ikke sjangs.

Du får bare kjenne på formen din hva du orker og ikke, men er ikke noe problem å jogge smått om du er i form til det :) Da er du bare heldig! :)

Skrevet

Jeg har jogga/løpt flere ganger i uka i noen år. Løp halvmaraton i september på under to timer og en vanlig tur var 5-10 km. Men nå * SUKK * Jeg blir kvalm etter et kvarter og 4 km er bare såvidt gjennomførbart:) Hvis du kan og vil jogge er det kjempefin trening, men ikke ha så høye forhåpninger til kondisjonen nå. Første trimester er slappfisktrimesteret har jeg funnet ut:) Bytta ut løpedagene med spinning og elipse nå.. :(

:) Men det går jo over.

Skrevet

Det går helt fint å jogge forsiktig. Det er derimot ikke bra med for mye hopping eller at man løper på fullgir. Kroppen har høyere hvilepuls, og trenger da ikke like stor belastning for å bli trent. Det er viktig å høre på kroppen og ikke presse seg. Vet dette ikke er lett. Ønsker å trene slik som vanlig nå, men det er sterkt å fraråde. Jeg merker nurket mitt liker når jeg går tur fort. Det har vel blitt min greie fra jobben der det er høyt tempo. Treningsveiledere vil nok fraråde å begynne med jogging om det er lenge siden sist.

Kjekt å høre det er flere som trener her inne :)

Skrevet

Nå er formen for dårlig, men sist spilte jeg håndball hele første trimester. Det er ikke noe i veien for å trene, bare du lytter til kroppen og gir deg litt før det er helt tomt...

Skrevet

Lurte litt på dette selv. Ble sendt på et treningssenter eller hva det heter for noe for å trener ryggen. Fant ut bare 3 dager før jeg skulle reise at jeg er gravid.

Oppholdet går over 4 uker, og til tross for det jeg ble fortalt (forsiktig trening av ryggen etter skader etc) så er treningen her BEINTØFT.

Styrketrening, spinning, jogging, ridning, klatring, gå på ski.. er 6+5 idag og sliter utrolig mye med kvalm, oppkast og svimmelhet. Disse folk virker som de har ingen medfølelse.

Er det noen av dere "trenere" som har litt råd til hvordan jeg kan utføre disse øvelsene på en måte som ikke er så belastende?

Skrevet

Jeg trener på spenst 2-3 gng i uka+ ute å går i tillegg 2-3 gng i uka.

Fikk hovne bein dessverre i går, legen i dag sa jeg måtte bruke støttestrømper hver gang jeg trener fremover selv om jeg bare er 4.5 uker

Skrevet

Har du sagt til de at du er gravid?? For man skal helst ikke holde på med idrett som innebærer hoppebevegelser for magen. Tenker da spesielt på ridning. Mulig det er noe nytt ang det altså. Syns det er veldig rart trenerne kjører deg så hardt når du er gravid da det frarådes å drive med trening som sliter en ut. Det er viktig å ikke trene med for høy intensitet. Sykling på lavere gir, styrketrening som ikke presser hardt på magen. Lett mageøvelser går fint, men helst ikke "crunch" da de kan få livmoren til å trekke seg sammen.....

Håper du sier fra til de at du er gravid om du ikke har sagt det :)

Lykke til!

Skrevet

Det er nok ikke så lenge siden de ombestemte seg:) Når mamma var gravid skulle man såvidt gå for egen maskin får jeg inntrykk av, og for to år siden så treningsveilederen min på styrkeprogrammet mitt og sa " det skal du ikke gjøre, den øvelsen må du ikke gjøre og det skal du ikke gjøre, og ikke løpe i første trimester, og den øvelsen må du kutte ut..." Det var jo knapt nok noen øvelser igjen...og da jeg ramla over denne brosjyren ble jeg veldig letta, det er lov å holde på formen likevel:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...