Gå til innhold

Flutide - noen med erfaring med denne til små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter på fire har fått denne medisinen mot forstørret falsk mandel. Ser at den egentlig ikke er godkjent for bruk for små barn, under seks år. Er det da ok å bruke den?

Ser at flere her inne skriver at denne medisinen er i oransje flaske, finnes det flere varianter? vår flaske er brun med grønn kork på, og heter altså Flutide Nasal 50 mikrogram.

Skrevet

Hmm, vesla her brukte flutide og ventolin i maske siden de trodde hun hadde astma... Hun var ca 3 da hun fikk det...

Skrevet

Min har brukt Flutide i 2 år, (den oransje, inhalasjonsaresol) kansje det er kommet ny design på den eller hun har fått den med pulver?

Har legen skrevet den ut så burde være trygt.

Skrevet

Den vi har er i en oransje dispenser, altså sånn inhalator. Den bruker hun med en maske på til å inhalere. Hun er 3 år og har brukt Flutide siden hun var ca 1,5 år. I perioder bruker også Ventolin. Den heter bare Flutide, ikke Flutide Nasal. Det er 125 mikrogram per dose.

Skrevet

Jenta vår var fått det for astmen siden hun var 9 mnd.

Skrevet

Nei, det er ikke pulver, men spray til nesen. Flutide Nasal 50 microgram står det på den. Hva er forskjellen på disse to tro???

Min datter har ikke astma, så dette er for hoven falsk mandel bak nesen ...

Skrevet

takk for svar. ser at den dere snakker om er for astma og er godkjent for små barn. Den min datter har fått er ikke godkjent for barn under seks år, og er ikke til inhalasjon, men til nesen ... ingen med erfaring med den???

Skrevet

Ahaaa.

Det er nesespray hun får, da skjønner jeg. (burde skjønt det i innlegget ditt)

Den min gutt får inhaleres i lungene, din jente får det i nesen.

Jeg har kun egne erfaringer med Flutide nasal og det mot allergi.

Men om du er usikker bør du ringe legkontoret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...