Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Jeg skal sette dette i morgen, og lurer på når det er best å ha sex etter at man har satt den???? Sånn noen timer etterpå, rett etterpå eller i løpet av dagen..... Takknemlig for svar fra noen med erfaring på dette:)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 17. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 17. november 2009 Dytter denne jeg.....
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Har ikke peiling!!! Vil bare ønske deg masse lykke til!!! hva er Pregnyl forresten? klem
-68mamma Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Jeg forsøkte å spørre deg i "Vi over 30"-tråden : hva er det Pregnyl gjør for noe ?
så gla' Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Hei Tirilgirl! EL skal da skje 36-40 timer etter at sprøyta er satt. Min gyn anbefalte oss å "legge inn noen aksjer" først i forkant" (så det ligger noen svømmere der og venter), deretter 36 timer etter sprøyta, og for sikkerhets skyld noen timer etter det igjen også. Vi la ikke inn noen før akkurat på timen 36 timer etter (noe som kanskje var dumt), samt morgenen etter igjen. Siden eggene dine var så store og fine allerede, kan du kanskje få EL tidligere (tror jeg), så jeg ville nok lagt inn noen aksjer allerede i kveld, i hvert fall i morgen tidlig. Det er bare å kjøre på :-) Ved inseminasjon setter de sprøyta når folikkelen(e) er 18-20 mm. Foliklene vokser 1-2 mm på et døgn (kan være større variasjoner)Inseminasjon 36 timer etterpå. De som tar to inseminasjoner får en igjen ca 24 timer etter det igjen (Etter det jeg har lest) Blir spennende å følge deg! Jeg leste inne på ass.befr. for en stund siden at pregnyl kan sitte i kroppen 12 dager. Dvs at en g-test kan bli positiv like lenge. Masse lykke til! Pregnyl er el-sprøyte :-D
Ragnis Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Har størrelsen på follikkelen noe med hvor befruktningsdyktig egget er? Jeg bare lurer?
så gla' Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Tirilgirl; Målte hun tykkelsen på livmorslimhinnen? Bare lurer siden pergo kan gjøre at denne ikke vokser seg så tykk som den bør bli for at et egg skal feste seg. Har du forresten hatt pausemnd mellom kurene dine? Miranda; Jeg kan desverre ikke svare deg på det, men kanskje noen andre kan`???
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 17. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. november 2009 Så gla`: hun sa noe om at den slimhinnen var 8 cm og at det var bra.....hadde den vært 5 cm så hadde hun vært bekymret.....eller er det millimeter???? -68mamma: Pregnylen skal vel hjelpe til at eggløsnigen kommer igang, rett og slett at egget slipper.....hvis jeg har forstått dette riktig. Siden follikkel posen var såpass stor kunne jeg prøve dette:)
så gla' Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Det er nok mm snuppa ;-) Bra at den ikke har tatt "skade" av pergoen da. Ha en kos kveld og morgendag/kvel. Håper du finner en grei "stilling" *fnise* (var inne og leste på den andre tråden vår;-))
så gla' Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Tjo-tja....det er vel mm når det er snakk om tykkelsen.... er jo ikke størrelsen på livmoren heller...
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 17. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2009 Hadde vel vært litt voldsomt om det hadde vært cm kanskje.....hehe
-68mamma Skrevet 18. november 2009 #12 Skrevet 18. november 2009 Å guri så spennende da ! Krysser fingrene helt sinnsykt masse for deg disse dagene !!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå