trolly Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Ser at pulveet skal blandes ut ved 50 grader. Hvordan gjør dere det? Blandemetoden? i såfall hvordan får man 50 grader når man skal lage 200 ml melk? Noen som bruker termometer? Kan Hipp blandes ut ved 40 grader (hudtemperatur), eller blir det baktierievekst av det? Håper noen kan svare!!!
blomstre Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 I tråden "HOLDES OPPE riktig tilberedning av mme" finner man svar på mye! Anbefales :-) Sakser litt for deg: "Hipp har svart meg i en mail at årsaken til at hipp skal blandes ved 50-60 grader er at pulveret løses best i dette temperaturintervallet. Så eneste som skjer hvis du lager ved lavere temperatur er at du kan får problemer med å få løst opp pulveret." Det viktigste er å blande ferske måltider hver gang! Ang å finne rett temperatur intervall så er 50-60 grader ganske lite brukervenlig etter min mening. Kan ikke skjønne at man kan finne frem til dette på noen annen måte enn å måle med termometer. Fler har tipset her inne om at de har greie mattermometre som egner seg til dette på Clas Olson.
Rampongi Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 jeg koker opp halvparten av væsken og setter i kjøleskapet og heller over den andre halvparten nykokt, blir passe temp da. putter i pulver og vips så er maten ferdig fikk det som tips her inne. gull verdt for min del. kokt vann kan stå i kjøleskap i et døgn mener jeg å ha lest.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Jeg bruker ett steketermometer som jeg har sterilisert. Den er genial, setter den bare i flaska mens den står i vannet, så ser jeg når tempen er riktig. Tilsetter pulver, rister, og så oppi vannet med flasken igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå