Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 vet ikke om jeg er gravid enda da, men hvis har jeg netopp blitt det. kan jeg begynne med medisinen nå?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Selexid er ok under graviditet. Men om dette gjelder først etter uke 12 er jeg usikker på.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Eg oppdaga at eg var gravid då eg fekk uvi. Fekk selexid av gyn spesialist, og alt gjekk fint :-)
svirrehodet Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Graviditet/Amming: Overgang i placenta: En moderat mengde data (utfallet av mellom 300-1000 graviditeter) indikerer ikke potensial for misdannelser eller føto/neonatal-toksisitet forårsaket av pivmecillinam. Hvis nødvendig kan bruk av Selexid vurderes under graviditet. Overgang i morsmelk: Preparatet går i liten grad over i morsmelk. Det er lite sannsynlig at barn som ammes kan få skadelige effekter, selv om risiko for påvirkning av tarm- og munnfloraen hos barnet ikke kan utelukkes. Små mengder av virkestoffet i morsmelken kan gi økt risiko for sensibilisering. http://www.felleskatalogen.no/
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 ok,takk for svar:) kan det hindre ett egg og feste seg da? åh det er så vondt,beg på medisinen nå. er så lei av og være plaget med dette!!!!!!!!!!!!!!!! har det minst en gang i mnd. får det veldig lett. denne gang sjyldes det at jeg lå uten sokker i natt:(
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Selexid kan brukes under hele svangerskapet. Tror ikke det har noe å si for eggene dine. Det er nok mye verre og ikke behandle uvìen, og få nyrebekkenbetennelse!
MrsMilla Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Ta selexid, du. Verre for mor og barn å gå med uvi. Tips: kutt sukker til et minimum og drikk tranebærjuice. Og det er ikke lov å fryse.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 jeg har gått på selexid og en hel haug andre ting for UVI og nyrebekkenbettenelser gjennom hele svangerskapet, og det gikk brillefint! Jeg sliter også veldig med UVI, og det har ikke blitt bedre etter nyrebekkenbettenelsene mine under svangerskapet. Men jeg tar kosttilskudd med tranebær, og med blåbær/tranebær mix. Dette hjelper en del, men de gangene jeg har spist mye sukker og drukket for lite vann blir jeg dårlig med en gang..... Så drikk masse vann, gjerne med sitronbåt eller lignende, ta kosttilskudd med tranebær og hold deg VARM slik at det ikke bryter ut like lett. Og vær påpasselig med å ikke holde deg for mye når du må tisse, det kan gi utslag hvis du lett får UVI...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå