Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Alid@

Jeg er også planlagt til uttak uke 49. Skal begynne med Gonal-F på onsdag etter 14 dager med spray :-)

Hadde vært koselig å følge hverandre, og kanskje det kommer fler med etter hvert :-)

Hvor i Norge hører du til? Jeg selv skal til St. Olavs, selv om jeg vel mer hører til Oslo. Har en laang reisevei, men håper det er verdt det :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-140992303
Del på andre sider

Hei,hei Lengter80!

Så koselig at vi kan følge hverandre og forhåpentligvis kommer det flere med:)

Da starter du med sprøyter en dag etter meg:) Men kan hende du får uttak før meg for jeg må alltid gå så lenge på sprøytene, går som regel 13 dager på dem før EL sprøyta kan settes.

Er dette første forsøk eller har dere vært igjennom flere?

Hva er årsaken til deres infertilitet?

Jeg holder til hos Hausken i Haugesund, men bor i Nord-Norge så har veeeeldig lang reisevei. ( ca 3 flybytter og mellom 6-8 timers reise)

Men hva gjør man ikke for å få dette til;)

Har hatt 2 forsøk i Tromsø før vi valgte å fortsette privat og for oss var Hausken det beste alternativet. Vi er veldig fornøyde med behandlingen vi får der og det fordi jeg føler han har litt peiling på endometriose og får den rette behandlinga for det. Dette til tross for at vi enda ikke har lykkes der og dette blir det 3 forsøket, men jeg vet da i allefall at jeg har fått all den behandlingen jeg trenger med tanke på endometriosen. (Som jeg er ganske hardt rammet av) Det er foresten det som er årsaken til at vi trenger ivf.

Har fått prednisolon får å dempe ned endoen på mine forsøk der, men da bare fra sprøytestart. Denne gangen har jeg gått på det i ca 3 mnder. Så håper at det kan hjelpe litt;)

Er en spennende og slitsom tid vi går i møte, men vi satser på at det blir verdt alt slitet, for før eller siden skal det jo gå bra;)

Hadde vært så utrulig bra om man lykkes nå, tenk på den julegaven vi får da;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-140995812
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Skal gå på sprøyten i 9 dg med ultralyd 27.11.

Dette er vårt første og forhåpentligvis eneste forsøk. Årsaken til infertiliteten for oss er min samboer som har for få svømmere, til hans stooore frustrasjon.... Nå er vi så heldige at vi har ei nydelig jente på 6 år fra før som kom på vanlig vis.

Du har lang reisevei du også, men som du sier hva man gjør man ikke for å få til dette, helt enig der :-)

Håper virkelig det lykkes for oss begge, det hadde jo blitt verdens beste julegave :-))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-140997968
Del på andre sider

Heldig dere er som har ei jente fra før av:)

Dere kan bli gravide i allefall så får vi håpe dere er så heldige å lykkes på første forsøk;) Det er mange som gjør det.

Vi har ul samme dag ser jeg så da blir det spennende å se hvordan det ligger ann i eggutviklingen våres;) Av erfaring så tipper jeg at jeg har mange egg, men ikke store nokk så da må jeg nokk sette sprøyter over den helgen. Trur jeg får uttak onsdagen etter. Har ikke bestilt flybillett før mandagen så håper virkelig ikke at uttaket blir tidligst tirsdagen etter ul.

Hvilke medisiner får du og hvor stor dose skal du sette??

Her går det i 150 gonal-F. Og det er jeg på kanten av til å bli overtsimulert av. Ble det faktisk en gang, og var skeptisk til å ha samme dose neste gang, men fikk da erfart at ingen forsøk er like selv om man går på samme dose;)

Ellers tar jeg jo hundre andre tilleggs medisiner...hihi, kanskje ikke hundre da, men blir mye å holde styr på;)

Lykke til med første sprøyte i morgen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-140999473
Del på andre sider

Da er jeg i gang med sprøyte... gikk greit, men synes jo faktisk det var litt vondt.. he he.. (setter jo sprøyter for folk nesten hver dag i jobben, men er litt annerledes når det gjelder meg selv, er litt mer pinglete).

Hvordan er det med deg? noen symptomer enda?

Jeg bruker 112,5 gonal-F i tillegg til Synarela nesespray.

Ingen symptomer i det hele tatt enda, håper ikke det er negativt...

Blir kjempe spennende på ultralyd

Problemet har nok vært der hele veien med mannen min, da det ikke var lett å få til datteren vår heller, så det var nok et lykketreff :-)

Håper på flere lykketreff :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141004277
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg med her jeg:)

Har gått på spray siden 29. november og begynte med sprøyter denne uken. Har planlagt uttak mandag 30. november. Skal gjennom ICSI på Hausken.

Dette er mitt første forsøk hos Hausken, men har vært gjennom to forsøk med kort regime på Nordica tidligere i år.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141004585
Del på andre sider

Man kan kjenne litt til de sprøytene av og til, for min del har det gått bra så langt:) Skjønner at det kan være letter å sett på andre, blir verre når man må "torturere" seg selv...hihi. Man trenger ikke kjenne så mye og det er jo like greit det. Sprøytene kan det ta flere dager før en kjenner noe og mange kjenner ingenting under hele sprøyteperioden så det skal du ikke bekymre deg for! Det virker like mye uten symptomer!

Selv har jeg vært litt små tung i hodet og fått litt bomullshodet( blitt litt glemsk) av sprayen. Men det er sikkert for at jeg begynte på den den 18 oktober. Så har gått på den 4 uker alt..puh. Har også begynt å få hetetokter pga det, men det gir seg sikkert nu når jeg har begynt på sprøytene.;)

Håper dere fortsetter med lykketreff med ivf også, siden det ble det på dere nå!

Koselig at du slenger deg med her hegeno:)

Ser at du også har forsøk bak deg og holder til hos Hausken du også.

Du har uttak den dagen vi kommer til Haugesund så du skal ikke se bort i fra at vi plutselig treffer på hverandre der under behandlingen.

Når planlegger dem tilbakesetting av egg?Håper dere har større lykke hos Hausken enn hos Nordica! Blir spennende å følge med deg;)

Trur jeg får uttak 2 desember og er det egg nokk så er planen å vente med innsett i 5 dager. Det har litt med at jeg har noen forsøk bak meg og fryseforsøkene misslykkes, de tåler ikke opptininga så da er det like greit å prøve på den måten;)

Nå skal jeg stupe i seng så dere får ha ei riktig god natt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141005973
Del på andre sider

Hei jenter!

Her var det stille om dagen! Hvordan går det med dere, noen symptomer fra sprøytene??

Her går det stort sett bra og er nå på min 8 sprøytedag og har ul om 3 dager. Har kjent litt symptomer, i starten ble jeg litt oppblåst og fikk litt trøbbelmage. Magen min (endoen) bruker å reagere på disse hormonene og spesielt siden jeg har vært uten mens lenge nå så blir det vel sånn. På søndag var jeg veldig sliten,slapp, litt svimmel og kvalm, men det var vekk igjen på mandagen. Kan hende at jeg var sliten og slapp fordi jeg har jobbet mye i det siste for når jeg nå drar på ul har jeg jobbet 14 dager i ett uten fri.

Ble jo nesten litt bekymret for at jeg skulle bli syk nå, men det ser heldigvis ikke sånn ut mere:) Juhu for det, man blir jo litt skeptisk i disse svineinfluensa tiden når man ikke har fått tatt sprøyten enda.

Har dere tatt den?

Håper det går bra med dere;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141035112
Del på andre sider

Hallo

Her går det strålende. Har egentlig ingen symptomer bortsett fra noen hetetokter innimellom, så kan vel ikke klage på det, trodde det skulle bli verre :-)

Begynner å kjenne det på kroppen at det nærmerer seg, er litt ekstra spent. Skal jo også på ultralyd på fredag, håper alt er bra da med oss begge så det blir uttak over helga :-)

Fikk tilbudet om vaksinen på jobb, men har avstått inntil videre. "Alle" andre der har tatt den, så får jo en del spm om det er noe på gang osv.. det er litt frusterende.. Nesten ingen som vet om det som vi driver med bare noen nære venner..

Hvordan er det med dere? er dere åpne om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141036667
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av klinikken at jeg burde ta vaksinen, men nådde ikke det før dette forsøket da jeg ikke vill fått satt den innen den tida klinikken mente den burde vært satt. Ellers så har ikke vi som ikke er i risiko gruppene fått tilbud enda så da blir det ikke noe mas på min arb.plass om det enda...

Jeg vil ved en positiv test få et lite dilemma om jeg skal ta den, jobber jo på en plass der vi er litt utsatt. Men den tid den sorg;)

Jeg har igjennom mine forsøk vekslet mellom å være åpen og ikke åpen. Det vil si at der vi bodde før sa jeg i fra på arb.plassen min, det gjorde det jo lettere da jeg ofte hadde timer på sykehuset. Hadde vært litt vanskelig å holde det skjult da. Vi har også sagt det til endel av våre nærmeste, at vi må ha ivf, men det er ikke alltid jeg forteller dem når vi er i forsøk. Synes det har vært greit i det siste at ikke så mange vet akkurat når vi har forsøk så slipper jeg så mye spørsmål i en sårbar periode. I starten sa vi det til en del, men trudde vel at vi kanskje skulle lykkes tidligere ( litt naiv kanskje) Nå etter mange forsøk synes jeg ikke det er like enkelt å takle misslykket forsøk og folk som lurer fælt, men ikke skjønner noen ting om hvordan der er å gå igjennom slike ting. Så denne gangen er det bare ett vennepar som vet foreløpig.

Jobben har jeg ikke sagt det til enda, da jeg bare har jobbet der en liten stund så det har blitt noen hvite løgner der ja.

Men det kan hende man må fortelle noe der også etterhvert i allefall til sjefen, spesielt dersom jeg blir gravid nå så vet jeg at jeg ikke har lyst å overanstrenge meg med tunge løft og stress så da kan det hende man forteller at man har vært igjennom 9 hormonbehandlinger + 4 operasjoner for å få dette til og da tar man ikke unødvendige sjangser når man endelig lykkes!! Så kan man sikkert få ting lagt litt til rette kanskje tenker jeg;)

I verste fall må man har flere forsøk og da lurer dem vel sikkert på hvorfor jeg må reise bort så mye, er vel måte på hvor mange løgner jeg kan servere og hvor godtroende dem skal være...hihi. Men satser på at jeg ikke skal ha flere forsøk nå altså!!!!!!

Dette er nokk veldig individuelt det her med åpenhet, noen ønsker å være veldig åpne, mens andre vil holde det for seg selv så man må gjøre det som passer for en;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141038222
Del på andre sider

Annonse

Hei gledermeg73!

Velkommen hit i lag med oss! Håper eggposene blir større til mandag med økt dose med medisiner sånn at du får uttak på onsdagen.

Jeg tror som sagt tidligerer at det blir uttak på meg også på onsdagen, men det får jeg vite på ul i morgen;)

I dag har jeg hatt siste fotsoneterapi time og på søndagen skal jeg ha siste sjelsterapi time før uttaket. Blir litt spennende med den timen for da skal vi jobbe litt med å "kutte båndene" til frykten man har for å evt forbli barnløs. Synes det er en kjempe spennende behandling for man kjenner virkelig at noe skjer mens man er til behandlingen:)

Håper det går bra med dere andre med stikkingen;)

Lykke til på ul i morgen lengter80!!!! Krysser fingrene for at vi har passe mengde egg i riktig størrelser!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141047020
Del på andre sider

heisann.

jeg syntes dette er utrolig spennende, men er så redd for å "glede" meg for mye. dette er første gangen for meg, så jeg er rimelig fersk her. :o) har en gutt ¨på ti, så det hadde vært kjekt med et søsken, som da kan garantert kalles atpåklatt....

jeg måtte øke dosene, men det går bra... kan noen gi meg en oppdatering på de ulike i denne " gruppen" dere har kanskje chattet en stund.

hilsen meg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141047957
Del på andre sider

Tror ikke jeg er den rette til å gi den oversikt over gruppen gledermeg73, men ofte kan du få mer informasjon ved å trykke på navnet til de ulike og gå inn i profilen å lese:)

Jeg har hatt ferie og vært en tur i Dublin siste uken, og det anbefaler jeg alle dersom dere har muligheten. Syns det har gått greit med spray og sprøyter, men kjente at jeg hadde mindre å gå på på jobb enn normalt. Har en jobb som fordrer at jeg 150 % tilstedeværelse og tålmodighet fra 08.30 til 16.00 .... selv om jeg syns jeg har merket lite til hormonene har jeg vel merket at tålmodigheten kanskje er noe mindre ;) den uken her hvor jeg har hatt fri har jeg ikke merket noen ting, men i dag kjenner jeg at jeg begynner å bli litt stinn i magen.

I morgen er det ultralyd og så er planen uttak mandag.

Er spent på hvor mange egg jeg får ut. Har vært gjennom to korte regimer tidligere og fått ut 7 egg hver gang. Første gangen ble alle befruktet og delte seg perfekt, så jeg fikk 6 på frys, men kun 1 av de 6 overlevde opptining, så jeg er i grunn ikke så opptatt av å få noen på frys (selv om det selvsagt kan bli helt annerledes en annen gang). Andre gang delte kun tre av 7 egg seg og da fikk jeg satt inn alle.

Får jeg ut bra med egg skal vi kanskje vente med å sette inn til dag 4 eller 5.

Har gått regelmessig til akkupunktur denne gangen og føler også at det hjelper. Om ikke det hjelper på å bli gravid, så hjelper det i hvert fall kroppen å 'overleve' alt vi dytter i den;)

Det var en oppdatering fra meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141049283
Del på andre sider

Velkommen hit du også la håpet spire!!

ser at du også tilhører Hausken så da er vi til nå tre stykker derifra tror jeg;)

Så deilig med ferie under stimuleringen hegeno, det tror jeg vi alle kunne hatt godt av ja;) Kunne i allefall tenkt meg det, men i stede har det blitt 120% jobb der man burde være rimelig skjerpet for i en ny jobb er det mye som skal læres og det er ikke alltid man føler seg det når man er under disse behandlingene.

Men tatt i betraktning synes jeg det har vært en ok runde denne gangen, men begynner også å kjenne at jeg er litt stinn nå.

Jeg tar sånn øreakupressur samtidig med fotsone og tenker også at hjelper det ikke til å bli gravid så hjelper den meg til å tåle behandlinga bedre. Dessuten vet jeg at den hjelper endoen min så da er det ikke bortkastet;)

Dagens resultat etter ul er at alt er som jeg forventet, maaaaaange små egg som vi håper ikke blir noe av og så en del i passe størrelse 15-17mm så da blir det som jeg trodde må fortsette på sprøyter til og med søndagen.

Håper virkelig ikke alle fortsetter å vekse får det var ca 20 stykker på hver side:/ Har blitt overstimulert en gang og det var jævlig vondt... så det vil vi ikke at skal skje flere ganger. Hihi (kan flire av det nå, men var ikke morsomt da som dere skjønner) Ikke meninga å skremme noen,det har jo ikke skremt meg til å gjøre dette flere gangerså da er det jo til å leve med)

Endometriet var på 10mm så det var vel greit.

Skal sette EL sprøyta på mandags kveld så blir det det også som jeg antok uttak på onsdagen:) Blir kjempe spennende.

Hvordan har det gått med dere andre på ul?

Er spent på resultatet og når dere får uttak;)

Håper det har gått bra med dere alle sammen;)

God helg til dere alle sammen!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141052895
Del på andre sider

Hei alle sammen, koselig at det har blitt flere av oss :-)

Jeg har også vært på ul i dag som viste bra med egg tror jeg, men dem var litt for små enda, tror det var 12 mm. Skal øke sprøytedøse i helga og ny ul på mandag. Planlagt uttak på meg også på onsdag :-)

Faktisk sittet i bil 10 timer tilsammen i dag for å gjøre en ul som var unnagjort på 5 min.. Phuuu, litt sliten nå..... Så da blir det på'n igjen på mandag, men hva gjør man ikke for å få en liten krabat :-))

Blir spennende å følge dere andre som har kommet til her inne også :-)

God helg alle sammen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141053242
Del på andre sider

Har også vært på UL og jeg ble vel litt overrasket i negativ retning. På mine to tidligere forsøk, som har vært kort regime, har vi sett 10 -14 follikler i grei størrelse og har fått ut 7 egg. I dag så vi kun 5 på ene siden og 1 på andre. Lå selvsagt en del små i bakgrunnen, men jeg hadde forventet meg flere store. Noen fare for overstimulering er det definitvt ikke;) Livmorslimhinnen var på 11 og så flott ut og var tredelt (hva nå enn det betyr, men det var visst bra;)

Så jeg har satt siste sprøyte og siste runde spray i kveld. Skal sette eggløsningssprøyte i morgen kveld klokken 23.00. Søndag kveld en runde med akkupunktur for å klargjøre for uttak og så uttak mandag klokken 11. Planen var å dyrke de til dag 4 eller 5, men det blir neppe noe av nå siden jeg har så få egg. Regner med at de eggene som er der er av ypperste kvalitet. Vi trenger kun ett gullegg;) Vi reiser frem og tilbake til Haugesund på dagen. Slapper bedre av hjemme enn på et hotellrom.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141054045
Del på andre sider

Hei hegeno

Var tilfeldigvis innom på siden her og myste litt og der så jeg nicket ditt -lenge siden sist... nå må det vel være DIN tur. Vil bare ønske deg masse lykke til med forsøket , og - få egg kan være positivt det - bedre kvalitet :-) Da jeg fikk tvillingene fikk jeg kun ut 5 egg, men det holdt jo i massevis !!

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141055216
Del på andre sider

Det blir uttak for oss på tirsdag :) Ultralyden gikk fint ca 16 store eggposer på høyre side og 6 på venstre. Endometriet var også fint.

Har jobbehelg, veldig travelt på jobb igår. Formen er ikke den helt store. Vondt i magen, kvalm og hodepine. Men hva lider man seg ikke gjennom for et lite nurk? :)

Er så spennende dette her!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140991841-uke-49/#findComment-141055854
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...