optikerstudent88 Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Hei tenkte det kunne vært moro å dele litt erfaring som ung og mest sannsynlig førstegangs prøver. Hvilke reaksjoner har dere fått og hvordan går prøvingen generellt ? Er selv på 2 pp og har veeldig lyst på en liten en.. Utålmodig som de fleste
❤Lille håp❤ Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Kjekt å ha noen snakke med på egen alder her inne ja ikke så mange som veit vi prøver nå så noen reaksjoner har vi ikke fått.. akkuart inne i første pp etter at vi mistet vår lille gutt i andre trimester i sommer... Satser på å bli gravid fort igjen og at det neste svangerskapet går knirkefritt..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 kjekt med noen flere i denne aldersgruppen, er 19 jeg å prøver på mitt andre barn. Har en på 2 fra før som ikke var planlagt. det er ikke så mange som vet at vi prøver med tror nok de fleste kommer til å syntes det blir kjekt for oss og vesla:) Lille håp: det var trist å se at du mistet deres lille gutt i sommer:( håper du snart blir gravid og at det går fint
optikerstudent88 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2009 så trist at du mistet Får håpe det går fort og bra denne gang Har tenkt veldig på det at jeg er så ung, mest fordi man ser hvor mye unge mødre blir sett ned på. Man skal jo først skaffe seg utdannelse, hus og karriere, SÅ kan man tenke på barn. Hvis jeg nå skulle sagt til våre foreldre at jeg var gravid , blir det jo ikke en like stor glad nyhet i den forstand, tror jeg. Vet egentlig ikke hvordan de vil reagere..
Anca20 Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Hei jenter Moro og finne flere unge prøvere her inne Og utrolig greit med en slik tråd =) Jeg er 19 år og har samboer på 25,vi startet med babyprosjektet i begynnelsen av juli i fjord så det er jo 1 og et halvt år siden nå uten noe som helst resultat.. kjempe frustrerende, men har hvert hos legen min og spurt om hva som skjer med at jeg ikke blir gravid,og så var hun overraskende hjelpsom,hun skulle henvise meg til gyn om en uke og så regnet hun med at det ble litt venting på time men hun var veldig villig til og hjelpe meg med dette da heldigvis, jeg har gått og gruet meg og utsatt og utsatt lenge nå for jeg har hvert så redd for skuffende tilbakemeldinger men dette gikk over all forventning. Nå får vi bare prøve videre frem til jeg får time hos gyn og håpe det klaffer men ser jo ut til at jeg trenger litt hjelp.. skal bli godt og finne ut hva som må til,enten bare mer tid eller muligens noen hjelpemidler.. jeg har ganske lang syklus,det går ca 6 uker mellom hver menstruasjon..kanskje noe med det og gjøre og siden det tar så lang tid? hmm. ikke godt og vite. TR forsvsant fra meg igår så nå var det bare og kjøre på igjen og håpe at det klaffer denne gangen tålmodighet var hvertfall noe jeg måtte smøre meg godt inn med, trodde aldri det ville ta sååå lang tid hihi. men det viste seg at jeg kom til og slite med dette ja.. men mister aldri håpet Håper det klaffer for oss alle sammen så fort som mulig! Reaksjoner..jeg har bare fortalt litt jeg, men bare til dem ALLER nærmeste,og til fastlegen min. man vet jo hva folk flest sier så jeg holder privatlivet mitt for meg selv og koser meg her inne med og kunne snakke om alt koser meg stort her inne på `bli gravid.. =) godt og få mulighet til og dele bekymringer og alt fra a-å her med andre som sitter i samme situasjoner
❤Lille håp❤ Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Takk for omtanke jenter,unner ingen å miste slik..tok åtte måneder før jeg ble gravid forrige gang,så håper det tar kort tid nå !! Tror folk i familie reagerer fint jeg,iallefall hos meg.. uansett når en søt liten baby kommer så kan de vel ikke føle noe annet enn glede ? Får håpe vi alle blir gravide snart da jenter Når venter dere tr? jeg venter forhåpentligvis ikke ca.2 des...
❤Lille håp❤ Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Takk for omtanke jenter,unner ingen å miste slik..tok åtte måneder før jeg ble gravid forrige gang,så håper det tar kort tid nå !! Tror folk i familie reagerer fint jeg,iallefall hos meg.. uansett når en søt liten baby kommer så kan de vel ikke føle noe annet enn glede ? Får håpe vi alle blir gravide snart da jenter Når venter dere tr? jeg venter forhåpentligvis ikke ca.2 des...
optikerstudent88 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2009 Jo flere jo bedre Håper på å unngå TR rundt mnd skifte, EL denne uka, Hump hump Så bra at du får utredning AnnCat ! er jo slik at mange slapper av når de får vite at de får hjelp, og så skjer det helt av seg selv så får krysse fingre og tær for at det "årner" seg. Ang. reaksjoner osv. så vet jeg jo egentlig at det kommer til å gå helt fint, har en helt super familie begge to
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 hei hei! er 19 år og prøver på nr. 2 her ja! jenten vår blir snart 2 og det er greit med et søsken til henne mistet i SA i dag :( var 5 uker på vei! huff... kjedelig =(
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 Hei jenter! Så gøy å se at det er flere på min alder her:) Er ikke så veldig aktiv på skrivefronten, men er inne på forumet og leser flere ganger om dagen:) Jeg har ei jente på 6 1/2år, og ei på 10mnd. Samboer/forlovet og koser meg for tiden hjemme med yngstejenta. Har kjørt på uten pervensjon siden yngstejenta ble født, men ingen ny baby i siktet enda:( Har hatt veldig ustabil mens siden fødsel, så regner med at det er bare kluss med eggløsningen også Men har akkurat sluttet og amme, så håper kroppen stabiliserer seg igjen snart! Lykke til jenter!
Anca20 Skrevet 16. november 2009 #11 Skrevet 16. november 2009 ja får håpe det klaffer mens jeg venter da hehe nå er det jo en stund til EL da, men håper det funker denne gangen Godt dere har så grei familie,det er viktig det
optikerstudent88 Skrevet 17. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. november 2009 Så synd lilltoa... Får ha masse lykke til videre, og for at det går bra neste runde Men Mammasgull 2j.03_og_09 ,du har ei på 6 og et halvt, det var ungt , hvordan gikk det? Blir spennende og se om det stabiliserer seg nå da, klaffer sikkert fort Du vet iallefall at du kan
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 17. november 2009 #13 Skrevet 17. november 2009 Optikerstudent88: Ja, var ungt.. Fikk henne det året jeg fylte 15:) Har egentlig gått veldig bra! Ble ufrivillig fulgt opp av barnevernet, men de gav seg da jeg ble 17år, fant ut at jeg klarte meg selv:) Ble slutt mellom meg og barnefar like etter at hun ble født, det var jo ikke planlagt, og ansvaret ble for stort for han.. Men følte at mange så ned på meg og snakket dritt om meg da:( Ikke så rart egnetlig, bor på en liten plass, og ikke så mange som får barn i den aldren. Håper kroppen stabiliserer seg nå ja, vil ha spire:) Har kjøpt meg eggløsningstester, men aner ikke når jeg skal prøve og teste?? Noen forslag? Sist hadde jeg kun 2 ukers syklus, gangen før der var den på 6uker.. Hvor ofte tester jeg da? Annenhver dag?? hmm.. Klem:)
White*Angel Skrevet 17. november 2009 #14 Skrevet 17. november 2009 Så morsomt at det er mange unge prøvere her:) Jeg er 21 år og min samboer/ forlovede er 25 år. Vi har vært sammen litt over 6 år og prøvd på en liten spire lenge nå! Altfor lenge. Begynner og bli utålmodig! Mota meg opp og gikk til lege i september og jeg ble henvist til GU, som kan ta over 6 mnd. But we are still trying:)
Lotta2010x2012 Skrevet 17. november 2009 #15 Skrevet 17. november 2009 Jeg er 22, og samboeren 33, og vi prøver på vår første. Begynner å bli lei hele prøvinga, ikke noe moro å prøve egentlig, men ønsker oss så veldig et lite nurk:D Har prøvd i 1 år i desember, og har begynt sånn smått med utredning på volvat. Hadde jo ikke tenkt at det kunne ta et or, og kanskje mer enn det, men sånn kan det gå.. Håper der blir vår tur snart! Lykke til alle sammen, håper dere slipper å være her lenge! WhiteAngel: Håper det klaffer for dere snart, dere har virkelig prøvd lenge. Har du vurderet å ta en time privat? Må være kjedelig å vente så lenge for å komme til gyn...
White*Angel Skrevet 17. november 2009 #16 Skrevet 17. november 2009 Heisann Lotta. Privat time sier du ja. Da må vi virkelig reise langt! Vi bor så landlig så man må kjøre iallefall 6 timer til nærmeste ;( Vi kommer til og vente til jeg får time på sykehuset der jeg er henvist.
optikerstudent88 Skrevet 17. november 2009 Forfatter #17 Skrevet 17. november 2009 Når er IKM for alle ? spennende å følge med Min er iallefall rundt 1 eller 2 desember. Pleier å være ganske presis heldigvis
carina86 Skrevet 18. november 2009 #19 Skrevet 18. november 2009 hei hei. jeg er 22 år å har en sønn på 18mnd. jeg har mann på 23år(giftet oss i sommer, måtte utsette bryllupet pga jr kom) ferdig med utdannelsen , eier vår andre leilighet. så omgivelsene er helt på vår side. men har fått en del negatie reaksjoner av folk som ikke kjenner oss, går på senteret så hører man kommentarer av eldre kjærringer som ikke passer seg. men blandt familien ble det tatt veldig bra da jeg fortalte det. Selv om moren min sa 3uker før vi fortalte det at hun var ikke klar for å bli bestemor(hun var den som ble gladest) hehe. vi prøver nå på vår andre men sliter veldig med å få ting til å klaffe. nå begynner familien å mase på en til. noe som gjør presset større og skuffelsen værre når det ikke funker. En ting.... ikke vent til "alt" er på plass før dere prøer. er altid noe mer å trakte etter eller gjøre før barnet kommer. len dere tilbake å ta ting litt som det kommer..... men kanskje greit å flytte hjemme fra først, hehe. lykke til alle sammen!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå