Gå til innhold

Herregud! *sjokk*

Mamma'n til Ferdinand

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ligger ikke tvillinger til familien, så ble veldig tatt på senga!

Hadde ikke i mine villeste fantasier sett for meg dette her! Men det er jo selvfølgelig veldig moro! Skrekkblandet fryd kan man kalle det! :-)

Jeg var på første legekontroll i dag ja! Gikk til fastlegen min for å fylle ut skjemaer og ta de obligatoriske blodprøvene! Etter dette skal jeg gå til JM.. :)

Annonse

Tusen takk! Jo, de to siste ukene har jeg vært ekstremt kvalm. Bare ligget i senga eller sofaen med veldig liten matlyst. Heldigvis så ordner kjæresten min all mat for jeg takler ikke å håndtere noe mat for tiden. Går nok over snart håper jeg.

Dette var min 2. UL til nå pga svangerskap på utsiden av livmoren i August og en missed abortion tidligere, så nå får jeg ekstra tett oppfølging. På forrige UL så kunne han ikke se at det var to, så må si det var sjokk når han sa det var to denne gangen! Hvordan skal dette gå?? :) Nå skal jeg ikke tilbake på en stund da, før om en måned.

Vanligvis så får man ikke UL ved første kontroll, men rundt uke 18-20 tror jeg hvis jeg ikke tar feil???

Da skjønner jeg :)

Vurderer å ta en privat ultralyd bare for å få roet meg litt. Vil gjerne se et (eller flere! hehe) bankende hjerter.

Men gud, så spennende med tvillinger, det blir jo superspennende. Kan jeg spørre om du har tvillinger i familien? Oddsen for tvillinger er jo ikke så stor.

Visstnok så var oldefaren min tvilling, men ellers så er det ingen andre så vidt jeg vet i min familie som er det. Men kjæresten min er tvilling. Eller han VAR tvilling. Den andre tvillingen døde i 4. måned. Han var toegget tvilling, mens min gynekolog mener jeg har eneggede. Han kan ikke si det sikkert enda, da, men han syntes det kunne se slik ut nå. Utolig spennende. Det beste er at kjæresten min er skikkelig glad for det. Det hjelper jo.

Annonse

Gratulerer!! Begge to... (alle 4? Alle 8?)

Kan jeg spoerre om du ha mage ennaa? Jeg har nemlig ganske stor mage saa jeg har en liten foelese av at det kan vaere fler... Er nesten ikke kvalm, og har ikke tvillinger i familien saa jeg tror nok ikke sjansen er sa stor... Jeg har bare en merkelig foelese...

Jeg har heller ikke merket noe til magen enda, men som mamma´n til Ferdinand så er jeg litt oppblåst eller noe større i hvertfall på kvelden. Jeg hadde ingen anelse om at jeg skulle ha flere inni der, så det var mildt sagt et sjokk. Rett og slett skrekkblandet fryd, med mest skrekk. Nå har det gått litt mer over til fryd... ;)

Har akkurat lest at det er bare toeggete tvillinger som kan være arvelig, mens eneggete er helt random. Toeggete trenger ikke nødvendigvis å være arvelig, men er ofte det.

Sa de noe om hva du var - enegget eller toegget? Hvor langt på vei er du forresten?

Gratulerer=)

Så utrolig spennende.

Jeg har ikke fått sett noe enda så jeg gleder meg veldig til min ultralyd. Bare så kjett jeg må vente helt til midten av januar.

Vi har mange mange tvillinger i familien så blir spennende å se hvor mange bankende hjerter der er der inne.

Lykke til videre i svangerskapet=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...