Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.Dette er mitt 3.og verste svangerskap.Har vært kvalm siden 4.uke og er i uke 10 nå.Er kvalm døgnet rundt og kaster opp hele tiden.Har ikke krefter til noe som helst.Har 2 gutter fra før og aldri har vært såå dårlig i de to svangerskapene.Jeg er såå lei og orker ikke dette her mere.Noen i samme situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd bilsyketablett? Eller afipran?

Skrevet

Har prøvd postafen men det hjalp ikke noe.

Skrevet

prøvd sea band???

eller snakket med legen din om det??

har hørt at legen kan skrive ut en resept på noe ang kvalmen......

Skrevet

Snakket med legen og fortalte han at jeg er veldig dårlig.Han tok ikke det alvorlig og skrev bare Postafen på resept.Herregud,dette er alvorlig!Sånne leger som tar pasientene for gitt burde ikke eksistere i det hele tatt.Synes at det er urettferdig at noen blir dødskvalme mens andre ikke merker noe i det hele tatt :o( GRRR!!

Skrevet

uff da....

missunner de som ikke har noe plager i det hele tatt..

men jeg skal ikke klage,hittil har jeg bare vært skikkelig trøtt og sliten...

Skrevet

Huff, synes så synd på deg! Mamma spydde i nesten ni mnd! Jeg var ikke så veldig dårlig me nr en, så jeg er veldig spent nå som jeg er nesten 5 uker på vei med nr to... håper dette går like lett som med nr en, men veldi greit å se at der fins råd! Lykke til, håper du føler deg bedre veldig snart!!! Klem

Skrevet

Jeg tar noe som heter Phenergan og det tar ihvertfall bort brekninglysten. Jeg er nok ikke like dårlig som deg, så skal herved aldri klage mer.

Stakkars deg... Håper det går fort over.

Skrevet

Hører egentlig ikke inne her, er bare på "besøk" - holder for det meste til inne på Bli Gravid, men da jeg så dette innlegget måtte jeg bare svare deg...

Kan det være at du venter to???

Jeg var kjempedårlig når jeg var gravid med tvillingene - kvalm/kastet opp, var aldri slik når jeg har vært gravid tidligere. Har vært gravid totalt 6 ganger, men bare ett fullført svangerskap, dessverre =(

Når jeg var gravid med tvillingene (har mistet flere ganger, og tvillingene mistet jeg i MA i uke 12) var jeg ekstremt dårlig, synes jeg selv i forhold til de svangerskapene jeg hadde før.

Uansett - ville jeg kanskje ha fått en tidlig UL bare for å være på den sikre siden...

Når man er superkvalm/kaster opp mye og er veldig trøtt og svimmel er det ofte ett lite "varsku" om at det kan være flerlinger på vei... Det er noe de fleste leger og jordmødre tenker ved ekstrem svangerskapskvalme...

Lykke til videre da, både med svangerskapet og kvalmen - håper det går seg til =)

Klem fra

Skrevet

Jeg var også slik forrige sv.sk. Det er UTROLIG sitsomt. Kastet opp bare jeg snudde meg på sofaen. Helt grusomt,MEN det går over da, og du får en super belønning for å holde ut.

Masse lykke til !

....også hååååper jeg at jeg slipper billigere unna denne gangen..

Skrevet

uff føler med deg!! jeg var sånn i mine to foregående svangerskap.. i første gikk det over ved 6 mnd og det siste ved ks :o

så var livredd denne gangene kan du si, og nå har jeg NULL symptomer annet enn murring i ryggen og ufattelig trøtt.. nesten så jeg ikke tror jeg er gravid hehe hadde det ikke vært for testen :)

men man finner en måte å leve med det på, det som hjalp mye for meg var å sove mye og bruke sea band!! masse lykke til håper det går over for deg snart!!

Skrevet

Takk for svar og gode tanker fra dere jenter.Skal ikke til første svangerskap før om 4 uker.Da er jeg 14 uker på vei.Siden jeg er så dårlig burde det gå an å få en time hos jordmord,men neida,det var fullt.Er i uke 10 nå og har ikke vært på noen kontroll enda.Litt skuffet egentlig,fordi legen sendte meg hjem med en resept på postafen,som ikke hjalp idet hele tatt.Mange gode tanker til dere som deler deres erfaringer med meg:O)Hadde jo vært greitt å vite at den lille har det bra også.

Skrevet

Kan anbefale Refleksologi for plagene dine!

Skrevet

Hei hei! Skjønner deg veldig godt. Hadde ekstrem kvalme i første sv.sk og slitter også i dette. Er uke 10 nå og tar en postafen rett før jeg legger meg. De kan virke sånn at man blir litt trøtt av de og da får jeg en god natt søvn. Da slapper i hvertfall kroppen av og er litt bedre rustet til morgenkvalmen. Passer også på å spise rett før jeg legger meg slik at magen ikke har vært tom så veldig lenge før jeg står opp.

Jeg kaster i hvertfall ikke opp hver morgen som sist og det er deilig, men grusomt å gå rundt å være kvalm.

Skrevet

Jeg har hørt at akupunktur har hjulpet mange med sv.skapskvalme. Jeg hadde nok prøvd alt dersom jeg var så dårlig som deg. Jeg synes fryktelig synd på deg, og håper det går over snart.

Skrevet

Huff dette hørtes helt forferdelig ut. Var veldig kvalm noen uker selv, og det er nesten ikke til å holde ut. I tilegg til akupressur og ingefær (som ikke hjalp) forsøkte jeg et kjerringråd; dobbel dose vit-B. Dette hjalp etter bare et par dager for meg. Jeg var da rundt 9 uker og kvalmen kom ikke tilbake.

Det høres ut som du er rammet i alvorlig grad. Husk å kontakte lege/sykehus dersom du kaster opp veldig mye, og ikke får i deg nok væske. Du kan bli dehydrert og få forstyrrelser i salt/væske-balansen. Kanskje du kunne trengt noen dager på sykehus med litt hvile og intravenøs væske? Leit at legen din ikke tar deg på alvor. Du kan jo ringe gyn.pol på sykehuset og rådføre deg der.

Lykke til:)

Skrevet

Høres ut som du venter en jente :-)

Lykke til med kvalmen, håper du finner noe som hjelper og at det gir seg innen to uker... (er det ikke da mange slutter å være kvalme?)

Skrevet

Tusen takk for gode råd jenter.Såå koselige dere er.Må vel bare leve med disse plagene.Takker dere så masse igjen og sender dere mange gode og varme tanker :o)Det blir nok ikke flere babyer på meg,nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...