Snabeltann Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Min lille tass på 8 uker vil kun sove med hodet på den ene siden, mot sin høyre, om natten. Uansett om jeg legger han ned og vrir hodet til venstre, venger han seg over til høyre igjen.. Prøver å bygge opp litt på madrassen så han ikke skal klare det, men til ingen nytte. Om dagen så har jeg et salig strev med å putte hodet hans over til venstre hele tiden. Når han er våken er han også mest interessert i å se til høyre, men ser også til andre siden hvis det er noe interessant der. De første ukene da jeg var så trøtt som en strømpe, sovnet jeg alltid med han i armkroken inntil puppen, og alltid med han liggende på den samme favorittsiden/favorittpuppen, så det er kanskje derfor dette er blitt en vane..? spørsmålet er om dette egentlig gjør noe..
Julle&LilleBus Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Hvordan ser hodet hans ut nå da? Han kan bli skeiv i hodet. Det er veldig viktig at du stimulerer han til den "vrange" siden. Jeg har hørt at man skal være forsiktig med å vende hodene deres til siden mot deres vilje. Helsesøsteren vår sa at det var greit å ta hodene deres fra siden og i rett posisjon, men ikke motsatt. Dette pga det kunne strekke muskel/nerver/sener (eller hva det var! =) ) Du kan jo også ta han med til fysio e.l for å sjekke om det er noen grunn til at han har favorittside? Min lille nevø hadde favorittside, og han er blitt ganske skeiv. De stimulerer mye til andre siden, pluss at de har vært til fysio, og nå snur han seg greit til begge sider. Skeivheten vil da jevne seg ut etterhvert. Så ikke farlig om de blir litt skeive! =) Lykke til!
Snabeltann Skrevet 16. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2009 Takk for svar. Hodet ser helt perfekt ut, kulerundt og deilig Ikke flat på den ene sien lissom.. Tror ikke det gjør noe å vende hodet over på siden når de er helt slappe og sover, er jo så slapp i muskulaturen da, stritter jo ikke i mot da.. men uansett, så vrir han seg over igjen selv når han sover, så jeg får jo ikke gjort noe med det. Om dagen øver vi masse på å se tl den vrange siden, og så lenge det er noe interessant der, så ser han gjerne dit. Hvis ikke ser han helst til høyre., Jeg bare lurer på om denne nattesovingen kun mot den ene siden egentilg gjør noe da..
Julle&LilleBus Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Ja, når de sover så er de jo helt avslappet, så da gjør det nok ikke noe=) Min lille hadde litt favorittside helt i begynnelsen, men det rettet seg veldig fort. Men i flere mnd så sov han stort sett med hodet til den ene siden. Nå er han 6mnd og sover godt på begge sider. Konklusjonen blir vel da at så lenge han (etterhvert) snur seg bra til begge sider på dagen, så gjør det vel ikke noe om han sover med hodet til den ene siden (..?) =)
Gjest Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Jenta mi hadda også en favorittside. Men det var også samme side som hun kikket hver gang hun lå på stellebordet. Så jeg snudde henne på stellebordet, og etter kort tid snudde hun seg andre veien for å se mot meg og lyset/ speilet på badet:) nå sover hun begge veier.
Onna Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Gutten vår hadde også en favorittside. Han har veldig stiv på den ene siden så vi fikk henvising til manuell terapeut. Han fikset et eller annet og solgte oss en pute som gjorde at hodet hans ble liggende riktig. Tok kun en behandling før han brukte begge sider.
melli79 Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Gutten vår hadde også en favoritt side. Vi gikk til kiropraktor med han fordi datteren til mannen min hadde samme problem. ( han har en datter fra før) De ventet lenge med å gjøre noe med det og hun hadde problem med nakken en del år. Det hjalp veldig hos kirpraktor. Fikk beskjed at jeg måtte stimmulere han masse selv. Eks ligge han på motsatt side på stellebordet, ha leker på den siden han ikke liker å ligge osv. Anbefaler å gå til fysio og kiropraktor for å få sjekket at han ikke er stiv i nakken. Er greit å få litt hjelp med å myke han opp. Er veldig vanlig at barn er litt stvi i nakken, og har en favoritt stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå