Venter tvillinger Januar13 Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 I dag kom den elendige formen jeg har gruet meg skikkelig til....(er 7+4) i dag var det første dagen jeg sku på utplasseringa via kurset jeg går,gikk greit i noen timer så begynte det,kalv svetta og helt tåkete foran meg... kom hjem nå og rett på dass og spy ikke akk mye som kommer opp eller da,bare klart og få i meg et eple i dag.. prøve og spise noe nå se hvor lenge det holder seg....
Gjest Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Hei du =o) Så kjedelig at du er i dårlig form da =o( Jeg lurte egentlig på hvordan kurs du går på? Er det via Nav?
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2009 hei hei ikke noe særlig nei.. er ikke kvalm eller,plutselig kaster jeg bare opp her.. men men.. håpe det går over fort.. går på kurs via NAV ja,kurset heter CNC...
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Vet hvordan det er, og er bare 6+4 idag. Har vært mye kvalm i over 2 uker nå, men i natt våknet jeg av kvalmen og var inn på do og kastet opp tre ganger i natt. Har i tillegg en syk syk hodepine som nekter å gi seg. Har vært gravid 3 ganger før (to gikk dessverre ikke bra) men har aldri vært kvalm i det hele tatt før. Nå går jeg bare rundt og prøver å ikke kaste opp på folk - det er det enesete jeg har tid til!! Håper det går fort over for deg!
Gjest Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Jeg venter litt på å bli kvalm jeg da, hihi. Har lyst til å føle meg mest mulig gravid. Er så bekymret vettu. Jeg er 4+6 i dag. Jeg går oxo på kurs på Nav. Derfor lurte jeg skjønner du. Har en del jeg lurer på om det. Kan hende du vet mer enn meg? Jeg aner ingenting! Jeg har attføringspenger, går på kurs og er ansatt som ekstrahjelp to steder. Det er jo fullstendig håpløst å få seg noe fast i disse dager =o( Vet du om man fortsetter å få attføringspenger dersom man er gravid?Hvilken annen "ordning" går man evt. over på istedet? Jeg er veldig redd for å miste de pengene jeg har, for jeg sliter veldig for å få det til å gå rundt her nå. Jeg har forsøkt å lese meg til svar på nav.no, men jeg skjønner ikke så mye. Vet at jeg ihvertfall kan få overgangsstønad dersom jeg og barnet bor alene uten faren. Det er veldig flott det, men ønsker jo gjerne å fullføre kurset jeg har fått fra Nav. Det har samme opplegg som deg med praksis, derfor tenker jeg at det kan være en vei å gå for å få fast ansettelse en gang.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2009 uff da :( vært gravid en gang før men valgte og ta det bort pga ting.... og da gikk jeg ned i vekt ganske masse,det klarte og få i meg kom bare opp igjen.... heldigvis er det ikke så ille her nå...og håper det ikke blir værre.. masse lykketil videre...
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2009 venter på kvalmen ja.. hehe... heldigvis er ikke jeg så veldig kvalm,bare skikkelig trøtt og slapp.. åååå sku gjerne ha svart på det ang NAV men jeg har heller ikke peiling ;( er første gangen jeg borti NAV.. får dagpenger av de jeg da,så har dessverre ikke peil på åssen det der er gitt
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Jeg gikk på attføringspenger forrige gang jeg gikk gravid. Du får penger mens du er gravid, men fikk beskjed om at det stopper helt opp når permisjonstiden begynner. Det fins ingen andre ordning som jeg vet om (eller det gjorde ikke det i 2006 ihvertfall.) Jeg lettet og lettet men fant ingen løsning. Da jeg spurte de på NAV hva de anbefalte at jeg skulle gjøre da, fikk jeg beskjed om at om jeg vil ha penger så burde jeg ta abort. Merciless bastards.
Gjest Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 Såpass...det var en grusom tilbakemelding å få synes jeg! Men når attføringen stopper kan man da søke om overgangsstønad? Kan man få avslag på dette egentlig dersom mor og barn bor aleine?
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 16. november 2009 uff da.. det var jo et svar og få da skal fullføre kurset jeg går nå er bare 7uker av det igjen ca.. etter det skal jeg se om finner en eller annen jobb (men ikke innen det jeg kurser) om så det er bare å sitte i kassa på Rema så gjør jeg det... må ha penger når nurket kommer,holder ikke med lønna til samboeren min da. har trossalt huslån,og andre lån og regninger her....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå