Gå til innhold

Ny UL i dag...

snøfilla - mamma til 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var hos Blakstad i dag, og hun er jo ikke akkurat damen å snakke med om sånt... Men hun tok seg litt tid da hun skjønte hvor fortvila jeg var, og ordet "fosterreduksjon" ble faktisk brukt, dvs. at man eliminerer et av fostrene for at de to andre skal få bedre vekstvilkår. Dette er visst ikke tillatt i Norge, og det er forbundet med en viss risiko også. Det ligger altså en mulighet der, men om dette er noe vi ønsker eller klarer å gjennomføre en jo en helt annen sak...

Heia Snøfilla!

Det skal ikke være enkelt dette... Først og fremst: Gratulerer med fortsatt liv i magen!!! Er det fortsatt forskjell i størrelse på embryoene?

Jeg ble veldig overrasket på min 1. UL da det viste seg at det va to hjerter som slo. Jeg tenkte en stund etterpå at det er det samme om den minste gir opp eller henger med videre pga risikosvangerskap, betydelig mer travel barseltid etc. Nå vet jeg at jeg kommer til å bli skuffet dersom ikke begge hjertene slår videre. Jeg er også bekymret for om den minste skal fortsette å utvikle seg tregere og dermed bli en syk, liten baby...

Jeg klarer heller ikke å glede meg helt enda, men for min del er det fordi jeg er så livredd for å miste begge to (som fra i dag kalles foster Ü).

Jeg skjønner at det er himmelvid forskjell på to og tre i magen, både under graviditeten og etterpå, men jeg ville bare fortelle at andre også kan ha liknende/blandede følelser. Jeg tror det er helt naturlig at du tenker som du gjør. Samtidig blir det vel kanskje forventet at vi prøverørere skal være så veldig takknemlige og overlykkelige når vi endelig lykkes. Og generelt så er vi nok det, men jeg tror også vi ofte har flere bekymringer. Det er vel ingen som ser for seg at fra å slite så innmari og prøve så lenge som vi har gjort, så skal man plutselig ha tre kommende babyer i magen.

Det blir jo en større omveltning i livene deres enn dere noen gang hadde sett for dere. Alt må omplanlegges og det er veldig mye som ikke kan planlegges... I tillegg VET du at de kommer til å bli født prematurt, selv om du ikke vet hvor mye. Hvordan kan man forberede seg på det? Det gjør det jo ekstra vanskelig å se for seg hvordan barseltiden skal bli.

Jeg tror jo at du gradvis kommer til å venne deg mer til tanken på at du skal bli 4-barns mor. Jeg ser for meg at det kan være lurt å komme i kontakt med andre trilling-mødre for å diskutere følelser og erfaringer. Det er sikkert ikke veldig mange andre i Norge som er gravid med trillinger på samme tidspunkt som deg, men det er jo født en del trillinger så noen har jo erfaring med det.

Huff, det ble et langt innlegg dette. Jeg håper at du snart klarer å se lysere på situasjonen og at du har en fantastisk mann å støtte deg til. Jeg tenker ofte på deg!

Kjempeklem fra

hei snøfilla :o)

Du går til blakstad ja, hun er ikke akkurat den personen som man kan snakke med om ting... er det kun henne du går til oppfølging hos?

jeg tror det tar tid å venne seg til tanken på å få tre barn samtidig - ,men om det er slik det var ment for dere - at dere skulle bli 4 barns foreldre til slutt - så tror jeg når barna er født at dere ikke ville vært foruten noen av de :o)

jeg skjønner det kan være vanskelig å kjenne på tanken at man må bytte bil, evt trenger større sted å bo etterhvert , økonomi osv.

Men prøv å tenk litt lenger frem i tid- tenk deg koselig julefeiring med 4 store smil som våkner spente og sirkler rundt treet og klemmer på pakker, 4 søsken som alltid vil være der for hverandre - som leker sammen og tar vare på hverandre - tenk deg du kan delta i 4 bryllup hvor barna dine gifter seg, tenk deg hvor mange barnebarn dere kan få gleden av å få :o)

dette ordner seg til slutt skal du se :o))

gratulerer igjen med babyene i magen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...