Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Var til legen på 6-ukerskontroll før helga... Fant ut at jeg skulle begynne på p-plaster, men da jeg kom på apoteket ble han bak disken skeptisk pga at jeg ammer... Han ringte opp til legen og spurte, og legen svarte at det gikk greit å bruke sånn når man ammer.. Men så, etter at jeg henta dem ut, så leser jeg i pakningsvedlegget at man IKKE skal bruke det når man ammer!?! Nå begynner jeg virkelig å lure på legen min.. Har ikke turt å starte på dette ennå. Har jo liksom planer om å full-amme iallefall til ungen er ett halvt år, og så fortsette så lenge han vil ha melk....
EnJente_m_2Jenter Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Hadde heller ikke rørt de før jeg hadde forhørt meg myyyye bedre av noen som KAN jobben sin !
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Det hadde jeg virkelig ikke gjort. Er hormoner i P-plaster. Sier seg selv. Ikke brukbart når man ammer. Jeg har kobber spiral. Det funker bra for meg Håper ikke du har begynt på det allerede. Skummelt hva leger kan finne på å si altså.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Hei "Prevensjonsmidler som inneholder både østrogen og gestagen anbefales ikke under amming fordi østrogenet kan bidra til å redusere melkemengden" sakset fra pasienthåndboka: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=12091 Med andre ord, ikke så lurt med p-plaster under amming nei. Se forøvrig: http://www.lommelegen.no/322042/valg-av-prevensjon-hvis-du-ammer for alternativer. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Takk for svar! (HI) Er glad dere kommer med det samme som jeg selv har tenkt.. Håper bare det blir noen ledige leger i nærheten snart sånn at jeg kan bytte! Frister ikke å fortsette hos en som kommer med sånne ting..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 huff.. Synd at man ikke kan stole på leger!!! Bra du ikke har begynt på det. De som er på apoteket har jo også utdannelse innen medisin så var nok en grunn til han sa det han sa:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå