Gå til innhold

Ang venterom på St. Olavs fertilitetsklinikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er flere her som har kommentert dette også, og om dagen her sendte jeg følgende mail:

Jeg har selv vært til behandling på fertilitetsklinikken ved St. Olavs, og ventet på gangen der. Jeg har sett kjentfolk i aulaen utenfor, og derfor prøvd å skjule meg bak planter og bak klær. For at en trenger behandling på en fertilitetsklinikk er ikke alltid det en ønsker å fortelle folk, selv om vi har vært ganske åpen om det. Det er jo heller ikke bestandig at en lykkes i forsøkene heller, og vi har f.eks ikke informert de nærmeste om alle forsøkene vi har hatt. Det hadde vært kjedelig om de skulle få høre det på "bygda". Det er også en del trafikk forbi de sofaene der, og jeg har selv opplevd at kjentfolk passerte mens jeg satt under skiltet med fertilitetsklinikk.

Mitt ønske er derfor at den kroken skulle vært mer skjermet, og det kan enkelt gjøres ved at en f.eks henger opp noen persiener på vinduene mot aulaen, evt flere planter og f.eks setter opp enda flere planter i passasjen mot gangen, slik at det blir mindre innsyn. Evt går det ann å sette opp sånne flyttbare vegger, sånne på ca 1.6 m, som det finnes mange av på f.eks skoler.

Jeg har vært på flere forum om assistert befruktning, og mange har kommentert at det er ganske godt innsyn til venterommet på St. Olavs, men jeg vet ikke om noen har tatt direkte kontakt med dere.

Håper derfor dere tar tak i dette, det er en liten ting for dere, men kan bety mye for mange av oss.

I dag fikk jeg følgende svar:

Hei

Har fått din mail i kopi til meg og dette er en litt uoffisiell tilbakemelding fra meg.

Du vil få et formelt svar.

Vi er så hjertens enig med deg, men har problemer med å få forståelse på St. Olav for at dette er et problem.

Det er derfor verdifullt for oss å få innspill fra pasientene våre.

Kunne du tenke deg å endre litt på mailen din, skrive at dette er en "klage" på at det er for åpent på ventearealene våre, og så sende den til meg.

Det gjør det lettere for oss å kjøre saken formelt i St. Olav systemet. Vi vil gjrene få mulighet til å bedre forholdene

Vennlig hilsen

Arne Sunde

Leder Fertilitetsseksjonen

Så fint om flere også kan gi uttrykk for dette, send gjerne en mail til [email protected]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FLOTT!!! ENDELIG noen som tar opp dette med rette vedkommende!

Jeg har selv lest at flere synes at venterommet er litt lite privat, og jeg har selv vært pasient på St. Olavs og kjent det på kroppen. Jeg skriver gjerne en mail til Sunde, dersom du tror det hjelper at vi er flere som klager. Merkelig at de ikke har forståelse for dette da?

Ser av nicket ditt at du lyktes etter et av dine besøk på St. Olavs :) Skal du til videre behandling der?

Skrevet

Det var Sunde selv om var glad for at noen sa fra, så send han en mail ja!

Ja, vi må prøve igjen, den vi har ga oss ikke skrekken på flere :)

Skrevet

Kjempe flott tiltak! ble ganske overrasket da jeg kom dit for første gang denne uken. Ved forrige forsøk var vi jo skjermet i eget bygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...